Multimedia vositalari
Multimedia vosita l ari Reja: • Multimedia nima? • Multimedia vositalarining afza lliklari va uni ta’limda qo’llash muammolari. • Multimedia vositalari bilan ishlash • Videoproyektordan foydalanish
Multimedia vosita l ari • O'qitish jarayonida multimedia vositalaridan foydalanish o'qitish sifati va samarasini oshirishning eng qulay usullaridan biri hisoblanadi. Multimedia vositaiari yordamida olib borilgan audio-video muloqot o’quvchining darsga bo’lgan qiziqishini va bilim olishga bo'lgan havasini oshiradi. Multimedia vositalariga, jumladan, audiokolonka, kamera, TV tuner, CD-ROM va boshqalar kiradi. • Multimedia vositaiari o'quvchig a yakka tartibda shug’ullanishi im konini beradi. O'quvchi o'qituvchi ning terialni mustaqil o'zlashtirishi mu mkin bo’ladi.
Multimedia • Hozir multimedia so'zi kundalik ko'p ilmiy-ixtisodiy faoliyatimizda ko’p ishlatilmoqda. Ta'limda multi media texnologiyalari uchun dastlab “Multimedia nima o’zi” degan savolga javob beraylik. Turli kasb mutaxassislari bu atamani turli xil izoxlamoqdalar. Ularning fikrlarini umumlashtirib, multimediaga shunday ta’rif berish mumkin: • Multimedia - bu informatikaning dasturiy va texnikaviy vositalari yordamida o'quv materiallarini tinglovchilarga to’liq yetkazib berishning mujassamlashgan holdagi ko'rinishidir. • Multimedia hozir juda tez rivojlanayotgan zamonaviy axborot texnologiyalaridan bo'lib, u quyidagi an’anaviy axborot turlarini: matn, jadval, turli xil bezaklar hamda orginal axborot turlarini: nutq, musiqa, telekadrlar, vediofilmlardan parchalar, lavhalar, animatsiya ko'rinishidagi axborotlarni o’z ichiga oladi;
Multimedia • - video va audio axborotlarni kompyuterda qayta ishlash va aks ettirish uchun markaziy protsessorning harakatchanligini ma’lumotlarni uzatish shinasining o'tkazish qobiliyatini, tezkor va vedio - xotira hajmini, katta sig'imli tashqi xotirani, hajmini, katta sig’imli tashqi xotirani, kompyuter kirish-chiqish kanallari bo'yicha almashuv tezligini taxminan ikki baravar oshirish talab etiladi; • “ inson - kompyuter – inson” interfaol muloqotining darajasining ta'minlanishi nazarda tutiladi. Foydalanuvchi texnik muloqot jarayonida ancha keng va har tomonlama mukammal axborotlarni olishi osonlashadi va tezlashadi.;
Multimedia vositalarining afza lliklari va uni ta’limda qo’llash muammolari Hozirgi amaliyot shun i ko’rsatmoqdaki, multimedia vo sitalari yordamida tinglovchilarni o’qitish an’anaviy ta’limda ikki barobar samarali bo'lmoqda. Ta'lim sohasida multimedia vosit alari yordamida tinglovchilarga bilim berish afzalliklari quyidagilardan iborat: • ta'lim jarayonida berilayotgan materiallarni chuqurroq va mukammalroq o'zlashtirish imkoniyatining mavjudligi; • ta'limning turli shakllaridan bir vaqtning o'zida foydalanish imkoniyatining paydo bo'lishi; • boshqa fan sohalari bilan yaqindan aloqa qilish ishtiyoqining yanada oshishi; • dars jarayonida bilim olish vaqtining qisqarishi natijasida vaqtni tejash imkoniyatiga ega bo'linishi; • olingan bilimlarni kishi xotirasida uzoq muddat saqlab qolish va uni amaliyotda qo'llash imkoniyati.