logo

Ommaviy axborot vositalari

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

1007.3623046875 KB
Mavzu: Ommaviy axborot vositalari REJA
1. Katta ommaviy axborot vositalari
2. Ommaviy axborot vositalari to’g’risida ummumiy 
qoidalar
3. Ommaviy axborot vositalariga murojatlardan 
namunalar
4. Ommaviy axborot vositalaridagi ummumiy 
atamalar KIRISH
“ O`zbekistonda demokratik 
yangilanishlar jarayonini 
chuqurlashtirish va fuqarolarning 
erkinliklarini ta`minlashning g’oyat 
muhim sharti – bu ommaviy axborot 
vositalarini rivojlantirish uchun 
andozalarni joriy etish bo`yicha aniq 
choralarni amalga oshirishdir.” Islom 
Karimov.  
Ommaviy axborot vositasi – sodir bo`layotgan voqea-hodisalar haqidagi barcha 
ma`lumotlarni to`plab, qayta ishlovchi va ularni yangilik-axborot sifatida ommaga 
etkazib turuvchi muassasadir. Buni ba`zan ommaviy axborot kommunikatsiyalari 
ham deb ataydilar.
O`zbekiston Respublikasi mustaqilligining dastlabki davridanoq ommaviy axborot 
vositalarini tom ma`noda “to`rtinchi hokimiyat” darajasiga ko`tarish borasida 
bosqichma-bosqich amalga oshirilayotgan uzviy islohotlar bugun ham 
mustahkamlanib borilmoqda.

Bugungi kunda o`zida matbuot, radio va televidenie xususiyatlari hamda 
imkoniyatlarini mujassamlashtirgan, axborot etkazib berish darajasi bo`yicha 
tezkorlikda va ko`lamdorlikda mukammal bo`lgan Internet ayniqsa shiddat bilan 
hayotimizga kirib keldi.

Bugun O‘zbekistonda Internetdan foydalanuvchilar umumiy soni 13 million 
kishidan oshdi. Respublika hududida ro`yxatga olingan saytlar esa 150 mingdan 
ortdi. Mamlakatda Internet xizmatlari va ma’lumotlar uzatish tarmoqlari 
provayderlari soni 921 tani tashkil qiladi, global tarmoqdan ommaviy foydalanish 
punktlari umumiy soni 963 taga yetdi. K ATTA OMMAVIY A XBOROT 
VOSITAL ARI
Katta ommaviy axborot vositalari kommunikatsiya – bu bir vaqtning o’zida 
ko’p sonli odamlarga ma’lumot tarqatish maqsadida yaratilgan aloqalar. Ular 
shunday ishlaydi, har bir yuborilgan xabar juda ko’p sonli qabul 
qiluvchilarga etib boradiki, u ommaviy deb hisoblanadi.
Ommaviy axborot vositalari haqida gap ketganda, axborot uzatish nuqtai 
nazaridan muhim ko’lamga ega bo’lishga harakat qiladigan turli xil 
texnologiyalarga murojaat qilinadi. Ular uzoq vaqtdan beri xabarlar 
yuborishda ham, ma’lumot qidirishda ham eng ko’p foydalanilgan.
Birinchi va eng yaxshi tanilganlar orasida 20-asrda ishlab chiqilgan radio va 
televidenie va gazetalar kabi yoshi ulug ‘odamlar bor. Hozirgi kunda raqamli 
asrning Internetga ulanish bilan bog’liq yangi texnologiyalari ham 
qo’shilmoqda.  
   O’zbekistonda Ommaviy 
Axborot Vositalari
680 ta gazeta
194 ta jurnal
4 ta milliy 
Teleradio 
kompaniya 34 ta 
Teleradio 
kompaniya 4 ta Axboriy 
agentlik
7 kabelli 
audiovizual 
OAV OMMAVIY A XBOROT VOSITAL ARI HAQIDA 
KONSTITUTSIYAVIY QONUNL AR
9-m odda . Ta’sis hujjatlari
Ommaviy axborot vositasining ta’sis hujjatlari ta’sis shartnomasi va 
ommaviy axborot vositasi tahririyatining (bundan buyon matnda 
tahririyat deb yuritiladi) ustavidan (nizomidan) yoki faqat tahririyatning 
ustavidan (nizomidan) iboratdir.
1-m odda . O‘zbekiston Respublikasining 1997-yil 26-dekabrda qabul 
qilingan “Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risida”gi 541-I-sonli Qonuniga 
(O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1998-yil, № 1, 
10-modda; 2002-yil, № 9, 165-modda) o‘zgartish va qo‘shimchalar 
kiritilib, uning yangi tahriri tasdiqlansin (ilova qilinadi). YANGI MEDIA IMIJI QANDAY?
Soʻz yuritilayotgan masala koʻp tarmoqli boʻlib, u jumladan sotsiologiya, iqtisodiyot, siyosatshunoslik, 
falsafa, tilshunoslik, xususan kognitiv tilshunoslik kabi fan sohalarining kesishmasida vujudga keladi va 
u turli aspektlarda oʻrganilishi mumkin.
Oʻz oʻrnida mamlakat imiji, obraz, hudud haqida kishilar ongida shakllanadigan tasavvur bilan bogʻliq 
boʻlganligi sababli tadqiqotimizda kognitivlikning oʻrniga alohida eʼtibor qaratilmoqda. Chunki bu 
hodisa ommaviy kommunikatsiya vositalarining asosiy quroli boʻlgan til imkoniyatlari va undan 
foydalanish orqali yaqqol namoyon boʻladi.
Olimlarning eʼtiroficha, kognitiv tilshunoslik bu jihatdan psixolingvistika, antropolingvistika, 
etnolingvistika, sotsiolingvistika kabi turli kichik tarmoqlarga boʻlinadi.
Biz ushbu tadqiqot doirasida mamlakat imijini shakllantirish va rivojlantirishda jurnalistikaning oʻrni, 
OAV tilining omma (auditoriya) ongiga kognitiv jihatdan taʼsirini oʻrganamiz.  
  
  Axborot
Ijtimoiy
Iqtisodiy Siyosiy OMMAVIY A XBOROT VOSITAL ARI 
TO‘G‘RISIDA
UMUMIY QOIDAL AR (YANGI TAHRIRI)
1-m odda .  Ushbu Qonunning maqsadi
Ushbu Qonunning maqsadi ommaviy axborot vositalarining faoliyati sohasidagi munosabatlarni tartibga 
solishdan iborat.
2-m odda .  Ushbu Qonunning qo‘llanilish sohasi
Ushbu Qonun O‘zbekiston Respublikasida tashkil etiladigan va faoliyat ko‘rsatadigan ommaviy axborot 
vositalariga, shuningdek chet davlatlar ommaviy axborot vositalariga ular mahsulotining O‘zbekiston 
Respublikasi hududida tarqatilishiga taalluqli qismiga nisbatan tatbiq etiladi.
3-m odda .  Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risidagi qonunchilik
Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risidagi qonunchilik ushbu Qonun va boshqa qonunchilik hujjatlaridan 
iboratdir.
Agar O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomasida O‘zbekiston Respublikasining ommaviy axborot 
vositalari to‘g‘risidagi qonunchiligida nazarda tutilganidan boshqacha qoidalar belgilangan bo‘lsa, xalqaro 
shartnoma qoidalari qo‘llaniladi.  OMMAVIY A XBOROT VOSITAL AR 
TO’G’RISIDA UMUMIY QOIDAL AR
4-m odda.  Ommaviy axborot vositalari
Ommaviy axborotni davriy tarqatishning doimiy nomga ega bo‘lgan hamda bosma tarzda (gazetalar, jurnallar, 
axborotnomalar, byulletenlar va boshqalar) va (yoki) elektron tarzda (tele-, radio-, video-, kinoxronikal 
dasturlar, Internet jahon axborot tarmog‘idagi veb-saytlar) olti oyda kamida bir marta nashr etiladigan yoki 
efirga beriladigan (bundan buyon matnda chiqariladigan deb yuritiladi), qonunchilikda belgilangan tartibda 
ro‘yxatga olingan shakli hamda ommaviy axborotni davriy tarqatishning boshqa shakllari ommaviy axborot 
vositasidir.
7-m odda.  Senzuraga yo‘l qo‘yilmasligi
O‘zbekiston Respublikasida ommaviy axborot vositalarini senzura qilishga yo‘l qo‘yilmaydi. E’lon qilinayotgan 
xabarlar va materiallar oldindan kelishib olinishini, shuningdek ularning matni o‘zgartirilishini yoki butunlay 
nashrdan olib qolinishini (efirga berilmasligini) talab qilishga hech kimning haqi yo‘q.
16-m odda. Bosh muharrir muassis tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
Bosh muharrir tahririyatga rahbarlik qiladi, ommaviy axborot vositasining chiqarilishi to‘g‘risida qaror qabul 
qiladi va uning faoliyati uchun qonunchilikka muvofiq javobgar bo‘ladi.
Qonunchilik va ta’sis hujjatlariga muvofiq bosh muharrir ommaviy axborot vositasining muassisi, 
tarqatuvchisi, davlat hokimiyati va boshqaruv organlari hamda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan 
munosabatlarda, shuningdek sudda tahririyat nomidan ish yuritadi. MATBUOTNING KL ASSIK VA ZIFAL ARI 
QATORIDA ODATDA QUYIDAGIL AR QAYD 
ETIL ADI:
A) axborotni toʻplash;
b) uni qayta ishlash;
c) tarqatish.
Biroq shular qatorida OAVning yanada dolzarbroq gʻoyaviy funksiyalari ham borki, 
ular asosan jalb etish, yoʻnaltirish, taʼlim berish, tarbiyalashdan iborat boʻladi.
Imijning zamonaviy konsepsiyalarida uning axborot-kommunikatsion tabiati 
alohida qayd etiladi. Imij kommunikatsiya jarayonlari vositasida biron bir obyekt 
haqidagi axborot asosida shakllanadi.
Oʻzbekistonning yangi media imijini shakllantirishda medianing aynan jalb etish 
funksiyasidan samarali foydalanish mumkin.  
  
 
J urnalist OMMAVIY A XBOROT VOSITAL AR 
TO’G’RISIDA UMUMIY QOIDAL AR
17-modda.  Tahririyat xodimi
Tahririyat shtatida turgan, materiallarni to‘plash, tahlil, tahrir qilish hamda tayyorlash bilan 
shug‘ullanuvchi shaxs tahririyat xodimidir.
19-modda.  Ommaviy axborot vositasini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish tartibi
Ommaviy axborot vositasi ro‘yxatdan o‘tkazuvchi organ tomonidan davlat ro‘yxatidan o‘tkaziladi 
(bundan buyon matnda ro‘yxatdan o‘tkazish deb yuritiladi). Ommaviy axborot vositalarini 
ro‘yxatdan o‘tkazish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
Ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi ariza ro‘yxatdan o‘tkazuvchi organga 
belgilangan tartibda muassis tomonidan beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Muassisning ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi arizasi ro‘yxatdan 
o‘tkazuvchi organ tomonidan o‘n besh kunlik muddatda ko‘rib chiqilishi kerak.  O M M AV I Y   A X B O R O T   V O S I TA L A R   T O ’ G ’ R I S I D A  
U M U M I Y   Q O I D A L A R
20-modda .  Ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi ariza
Ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi arizada quyidagilar ko‘rsatilishi kerak:
muassis to‘g‘risidagi ma’lumotlar, ommaviy axborot vositasining nomi, tili va turi, maqsad va vazifalari, ixtisoslashuvi, 
tarqatilish hududi, davriyligi, moliyalashtirish manbalari, tahririyatning joylashgan eri (pochta manzili) va tahririyat 
to‘g‘risidagi boshqa ma’lumotlar, hajmi, muassis va tahririyat boshqa qaysi ommaviy axborot vositalariga nisbatan 
muassis, ishonchli boshqaruvchi, noshir, tarqatuvchi ekanligi haqidagi (barcha affillangan shaxslarning va ulardan har 
birining tahririyat ustav fondidagi ulushi miqdorlari ko‘rsatilgan) ma’lumotlar. Ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan 
o‘tkazish to‘g‘risidagi arizaga ommaviy axborot vositasining ta’sis hujjatlari ilova qilinadi. Agar muassis bitta shaxsdan 
iborat bo‘lsa, ro‘yxatdan o‘tkazuvchi organga taqdim etiladigan ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazish 
to‘g‘risidagi arizaga faqat tahririyat ustavi (nizomi) ilova qilinadi.
Internet jahon axborot tarmog‘idagi veb-sayt ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatdan o‘tkazilgan taqdirda veb-
saytning domen nomi ko‘rsatiladi, bunda ushbu modda birinchi qismining oltinchi va o‘ninchi xatboshilarida nazarda 
tutilgan ma’lumotlarni taqdim etish talab qilinmaydi.
(20-modda O‘zbekiston Respublikasining 2018-yil 18-apreldagi O‘RQ-476-sonli Qonuniga asosan to‘rtinchi qism bilan 
to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.04.2018-y., 03/18/476/1087-son)
Ommaviy axborot vositasini ro‘yxatdan o‘tkazishda ushbu moddada nazarda tutilganidan boshqa talablar qo‘yish 
taqiqlanadi.
Ushbu modda birinchi qismining ikkinchi—beshinchi xatboshilarida, shuningdek ikkinchi qismida ko‘rsatilgan 
ma’lumotlar va hujjatlarga ommaviy axborot vositasi ro‘yxatdan o‘tkazilganidan so‘ng o‘zgartishlar kiritilgan taqdirda, u 
belgilangan tartibda qayta ro‘yxatdan o‘tishi shart. Qolgan hollarda muassis yoki tahririyat kiritilgan o‘zgartishlar 
to‘g‘risida ro‘yxatdan o‘tkazuvchi organni bir oy muddatda yozma shaklda xabardor qilishi shart. OAV MAFKURA TARQATISH 
VOSITASIMI?
Tadqiqotchi D.Muitov hozirgi jurnalizmning zamonaviy imkoniyatlariga yanada kengroq taʼrif 
beradi: “bugun ommaviy axborot vositalaridan u yoki bu mamlakatda olib borilayotgan 
siyosatga toʻgʻridan-toʻgʻri taʼsir qilish imkoniyatidan foydalanish yoʻliga oʻtilgan.”
“ Albatta shunday paytda u siyosatning muhim bir elementi sifatida namoyon boʻladi. Ikkinchi 
tomondan OAV turli davlatlar haqida hududiy tasavvurlarni rivojlantirishi, kayfiyatlarni 
oʻzgartirib turishi, aholining keng qatlamida tarqala olish imkoniyatiga ega”, - deydi D.Muitov.
Oʻzbek olimi eʼtirof etganidek, haqiqatan ham OAV orqali ulashilgan maʼlumot auditoriyaning 
biron bir xorijiy mamlakat yoki uning tarkibiga kiruvchi aniq bir viloyat yoki hudud 
toʻgʻrisidagi tasavvurini rivojlantirishga xizmat qiladi.  
  
  Ommaviy axborot vositalari USTAMA O’QITUVCHINING DARS 
SOATL ARIDAN KELIB CHIQIB TO’L ANADIMI?
Assalomu alaykum.Savolim bor edi. Men kasb hunar maktabida oʻqituvchi boʻlib ishlayman. Menga taʼrif boʻyicha 
20% ustama belgilangan, lekin buxgalteriya 17% hisoblaydi. Sababi soʻralganda bu 20% ustama 1 stavka uchun 
belgilangan sizning  dars soatingiz esa 1.2 stavkada shuning uchun 17% hisoblaymiz deb aytadi shu toʻgʻrima? 1 
stavka dars soati 820, mening dars soatim 956 soat.
Вазирлар Маҳкамасининг 2019 йил 30 сентябрдаги 823-сон қарори билан тасдиқланган Низомнинг 20 
бандига асосан педагог, психолог ва кутубхона ходимларининг базавий тариф ставкаларига ҳар ойлик 
устамалар тарбиявий жараённинг амалга оширилиш сифати ва самарадорлигига, синфдан ташқари ишларга 
ҳамда ўқувчиларни инсонпарварлик ва меҳр-оқибат руҳида тарбиялашга, тегишли синфлар ва ўқув фанлари 
учун тасдиқланган умумий ўрта таълимнинг давлат таълим стандартларида назарда тутилган билимлар ва 
кўникмалар тўлиқ ҳажмининг ўқувчилар томонидан ўзлаштириб олиниши даражасига ва ўқув жараёнига 
қўшилган аниқ ҳисса, ўқитишнинг юқори самарадорлиги ва сифати учун 40 фоизгача миқдорда белгиланади.
Энди қаранг. Вазирлар Маҳкамасининг 2005 йил 21 декабрдаги 275-сон қарорига 3-ИЛОВА “Халқ таълими 
ходимлари меҳнатига ҳақ тўлаш тўғрисида”ги НИЗОМнинг 21 бандига асосан педагог ходимларга қонунчилик 
ҳужжатларида белгиланган устамалар, шу жумладан мавжуд сертификатлари учун тўланадиган устамалар, 
тарификация рўйхатида ажратилган дарс соатларига (ўқитувчининг тариф ставкасига) мутаносиб равишда 
тўлаб берилади.   XIZMAT SAFARIGA KETSA ISH HAQQI 
SAQL ANMAYDIMI?
Ассалому алайкум. Давлат ишида ишлайдиган ходим хизмат сафари билан қўшни 
вилоятга кетса, хизмат сафарида бўлган даврига иш ҳақи (табел) ёзилмайдими? 
Илтимос, шуни асосларини айтиб берсангиз.
Вазирлар Маҳкамасининг 2022 йил 2 августдаги 424-сонли қарори билан тасдиқланган 
“Ўзбекистон Республикаси ҳудудида хизмат сафарлари тўғрисида”ги Низомнинг 12 
бандига кўра хизмат сафарига юборилган ходимни хизмат сафарида бўлган муддатида 
ва йўлда бўлган муддатда иш жойи (лавозими), меҳнатга ҳақ тўлаш шартлари, меҳнатга 
ҳақ тўлашнинг ишбай тизимдаги ходимлар учун ўртача иш ҳақи сақланиб қолади.
Ўриндошлик асосида ишлаётган шахс хизмат сафарига иш берувчиларнинг ўзаро 
келишуви асосида юборилади ва унинг ўртача иш ҳақи уни хизмат сафарига юборган 
ташкилотда сақланади. Хизмат сафарига бир вақтнинг ўзида ҳам асосий, ҳам 
ўриндошлик асосидаги иши бўйича хизмат сафарига юборилишига йўл қўйилмайди.
Ички ўриндошлик асосида ишлаётган шахс хизмат сафарига юборилганда эса ўртача 
иш ҳақи асосий ва ўриндошлик асосидаги лавозим бўйича сақланади.  
  GLOSSARY
N oshirlik  ishi - 1996-yilda qabul qilingan «Noshirlik faoliyati to‘g‘risida»gi O‘zbekiston 
Respublikasining Qonuni, Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 275-sonli qarori bilan 
tasdiqlangan «Noshirlik faoliyatini litsenziyalash to‘g‘risida Nizom», 2006-yil 16-aprelda O‘zbekistan 
Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan 1561-raqami bilan ro‘yxatga olingan O‘zbekiston Matbuot 
va axborot agentligining 2006-yil 15-martdagi «Nashrlarni chop etish qoidalarini tasdiqlash 
to‘g‘risida»gi 29-sonli buyrug‘I
Mat baachilik - O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1998-yil 2-fevraldagi «O‘zbekiston 
Respublikasida  matbaa  faoliyatini  tartibga  solish  to‘g‘risida»gi  52-sonli  qarori,  2002-yil  27-
dekabrdagi  «Matbaa  korxonalarini  ro‘yxatga  olish  va  hisobga  qo‘yish  tartibi  to‘g‘risidagi  nizomni 
tasdiqlash  haqida»  454-sonli  qarori,  2006-yil  16-aprelda  O‘zbekiston  Respublikasi  Adliya  vazirligi 
tomonidan  1561-raqami  bilan  ro‘yxatga  olingan  O‘zbekiston  Matbuot  va  axborot  agentligining 
2006-yil  15-martdagi  «Nashrlarni  chop  etish  qoidalarini  tasdiqlash  haqida»gi  29-sonli  buirug‘i 
shular jumlasidandir.
N oshirlik  faoliy at ini lit senziy alash t art ibi- O‘zbekiston Respublikasida nashriyotlar faoliyati va 
ularni litsenziyalash Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 275-sonli qarori bilan 
tasdiqlangan «Noshirlik faoliyatini litsenziyalash to‘g‘risida Nizom» bilan tartibga solinadi 1. Odilqoriev H. Konstitutsiya va fuqarolik jamiyati – Toshkent: 
Sharq, 2002. – 320 b
  2. Mamatov X.T. Huquqiy madaniyat va O‘zbekistonda fuqarolik 
jamiyatining shakllanish muammolari: Avtoref.dis. … yurid.fan 
nom.. – Toshkent, 2011. – 41 b 
3. V.R.Topildiev. Fuqarolik huquqi (O‘quv qo‘llanma). – T.: Cho‘lpon 
nomidagi nashriyot matbaa ijodiy uyi, 2011. – 624 b
4. Islomov Z.M. O‘zbekiston modernizatsiyalash va demokratik 
taraqqiyot sari. – Toshkent: O‘zbekiston, 2005. – 264 b
5. Jo‘raev  S. Fuqarolik jamiyati: nazariya va amaliyot /Ilmiy-tahliliy 
maqolalar to‘plami/.-T.:Toshkent Davlat sharqshunoslik instituti 
nashr., 2013.
  Foydalanilgan adabiyotlar roʻyxati  FOYDAL ANILGAN SAYTL AR RO’YX ATI
1.  www.wikipedia.uz
2.  www.lex.uz
3.  www.Arxiv.uz
4.  www.Norma.uz      E’TIBORINGIZ UCHUN RA XMAT!

Mavzu: Ommaviy axborot vositalari

REJA 1. Katta ommaviy axborot vositalari 2. Ommaviy axborot vositalari to’g’risida ummumiy qoidalar 3. Ommaviy axborot vositalariga murojatlardan namunalar 4. Ommaviy axborot vositalaridagi ummumiy atamalar

KIRISH “ O`zbekistonda demokratik yangilanishlar jarayonini chuqurlashtirish va fuqarolarning erkinliklarini ta`minlashning g’oyat muhim sharti – bu ommaviy axborot vositalarini rivojlantirish uchun andozalarni joriy etish bo`yicha aniq choralarni amalga oshirishdir.” Islom Karimov.

 Ommaviy axborot vositasi – sodir bo`layotgan voqea-hodisalar haqidagi barcha ma`lumotlarni to`plab, qayta ishlovchi va ularni yangilik-axborot sifatida ommaga etkazib turuvchi muassasadir. Buni ba`zan ommaviy axborot kommunikatsiyalari ham deb ataydilar. O`zbekiston Respublikasi mustaqilligining dastlabki davridanoq ommaviy axborot vositalarini tom ma`noda “to`rtinchi hokimiyat” darajasiga ko`tarish borasida bosqichma-bosqich amalga oshirilayotgan uzviy islohotlar bugun ham mustahkamlanib borilmoqda.  Bugungi kunda o`zida matbuot, radio va televidenie xususiyatlari hamda imkoniyatlarini mujassamlashtirgan, axborot etkazib berish darajasi bo`yicha tezkorlikda va ko`lamdorlikda mukammal bo`lgan Internet ayniqsa shiddat bilan hayotimizga kirib keldi.  Bugun O‘zbekistonda Internetdan foydalanuvchilar umumiy soni 13 million kishidan oshdi. Respublika hududida ro`yxatga olingan saytlar esa 150 mingdan ortdi. Mamlakatda Internet xizmatlari va ma’lumotlar uzatish tarmoqlari provayderlari soni 921 tani tashkil qiladi, global tarmoqdan ommaviy foydalanish punktlari umumiy soni 963 taga yetdi.

K ATTA OMMAVIY A XBOROT VOSITAL ARI Katta ommaviy axborot vositalari kommunikatsiya – bu bir vaqtning o’zida ko’p sonli odamlarga ma’lumot tarqatish maqsadida yaratilgan aloqalar. Ular shunday ishlaydi, har bir yuborilgan xabar juda ko’p sonli qabul qiluvchilarga etib boradiki, u ommaviy deb hisoblanadi. Ommaviy axborot vositalari haqida gap ketganda, axborot uzatish nuqtai nazaridan muhim ko’lamga ega bo’lishga harakat qiladigan turli xil texnologiyalarga murojaat qilinadi. Ular uzoq vaqtdan beri xabarlar yuborishda ham, ma’lumot qidirishda ham eng ko’p foydalanilgan. Birinchi va eng yaxshi tanilganlar orasida 20-asrda ishlab chiqilgan radio va televidenie va gazetalar kabi yoshi ulug ‘odamlar bor. Hozirgi kunda raqamli asrning Internetga ulanish bilan bog’liq yangi texnologiyalari ham qo’shilmoqda.