Ommaviy axborot vositalari
Mavzu: Ommaviy axborot vositalari
REJA 1. Katta ommaviy axborot vositalari 2. Ommaviy axborot vositalari to’g’risida ummumiy qoidalar 3. Ommaviy axborot vositalariga murojatlardan namunalar 4. Ommaviy axborot vositalaridagi ummumiy atamalar
KIRISH “ O`zbekistonda demokratik yangilanishlar jarayonini chuqurlashtirish va fuqarolarning erkinliklarini ta`minlashning g’oyat muhim sharti – bu ommaviy axborot vositalarini rivojlantirish uchun andozalarni joriy etish bo`yicha aniq choralarni amalga oshirishdir.” Islom Karimov.
Ommaviy axborot vositasi – sodir bo`layotgan voqea-hodisalar haqidagi barcha ma`lumotlarni to`plab, qayta ishlovchi va ularni yangilik-axborot sifatida ommaga etkazib turuvchi muassasadir. Buni ba`zan ommaviy axborot kommunikatsiyalari ham deb ataydilar. O`zbekiston Respublikasi mustaqilligining dastlabki davridanoq ommaviy axborot vositalarini tom ma`noda “to`rtinchi hokimiyat” darajasiga ko`tarish borasida bosqichma-bosqich amalga oshirilayotgan uzviy islohotlar bugun ham mustahkamlanib borilmoqda. Bugungi kunda o`zida matbuot, radio va televidenie xususiyatlari hamda imkoniyatlarini mujassamlashtirgan, axborot etkazib berish darajasi bo`yicha tezkorlikda va ko`lamdorlikda mukammal bo`lgan Internet ayniqsa shiddat bilan hayotimizga kirib keldi. Bugun O‘zbekistonda Internetdan foydalanuvchilar umumiy soni 13 million kishidan oshdi. Respublika hududida ro`yxatga olingan saytlar esa 150 mingdan ortdi. Mamlakatda Internet xizmatlari va ma’lumotlar uzatish tarmoqlari provayderlari soni 921 tani tashkil qiladi, global tarmoqdan ommaviy foydalanish punktlari umumiy soni 963 taga yetdi.
K ATTA OMMAVIY A XBOROT VOSITAL ARI Katta ommaviy axborot vositalari kommunikatsiya – bu bir vaqtning o’zida ko’p sonli odamlarga ma’lumot tarqatish maqsadida yaratilgan aloqalar. Ular shunday ishlaydi, har bir yuborilgan xabar juda ko’p sonli qabul qiluvchilarga etib boradiki, u ommaviy deb hisoblanadi. Ommaviy axborot vositalari haqida gap ketganda, axborot uzatish nuqtai nazaridan muhim ko’lamga ega bo’lishga harakat qiladigan turli xil texnologiyalarga murojaat qilinadi. Ular uzoq vaqtdan beri xabarlar yuborishda ham, ma’lumot qidirishda ham eng ko’p foydalanilgan. Birinchi va eng yaxshi tanilganlar orasida 20-asrda ishlab chiqilgan radio va televidenie va gazetalar kabi yoshi ulug ‘odamlar bor. Hozirgi kunda raqamli asrning Internetga ulanish bilan bog’liq yangi texnologiyalari ham qo’shilmoqda.