Pedagogikaning Ilmiy Tadqiqot metodlari
![Pedagogikaning
Ilmiy Tadqiqot
met odlari
Aim.Uz](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_1.png)
![Reja
1]Pedogogika fanining rivojlanish
bosqichlari
2]Pedogogik jaroyonlarni tadqiq qilishning
ustuvor
Jihatlari.
3]Pedogogika fanining boshqa fanlar bilan
aloqadorligi
4]Pedogogika fanining ilmiy tadqiqot
metodlari](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_2.png)
![Pedogogika fan sifat ida](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_3.png)
![Pedagogika atamasi qadimiy bo ’ lib ,
" bola yetaklovchi " degan ma ’ noni
bildiruvchi grekcha " paydogogos "
so ’ zidan kelib chiqqan . Tarixiy
manbalarda ko ’ rstilishicha , qadimgi
Yunonistonda o ’ z xo ’ jayinlarining](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_4.png)
![O’zbekiston Respublikasida
demokratik, insonparvar hamda
huquqiy jamiyatni barpo etish
sharoitida mazkur fan yuksak
ma’naviy va axloqiy talabalarga
javob beruvchi yuqori malakali
kadrni tarbiyalash tizimini ishlab
chiqish, milliy istiqlol g’oyasi](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_5.png)
![Kelajak yoshlar
Qo’lida](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_6.png)
![Pedagogika fanining asosiy
kategoriyalari shaxs kamolotini
ta’minlash, ta’lim va tarbiya
samaradorligiga erishishga haratilgan
jarayonlarning umumiy mohiyatini
yoritadi. Eng muhim kategoriyalar
sirasiga quyidagilar kiradi: shaxs,
tarbiya, ta’lim (o’qitish, o’qish), bilim,](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_7.png)
![SHaxs – psixologik
jihatdan taraqqiy
etganiy xususiyatlari va xatti-
harakatlari bilan boshqalardan
ajralib turuvchi ko’nikma,
malaka, ma’lumot, rivojlanish,
muayyan xulq-atvor va
dunyoqarashga ega bo’lgan
jamiyat a’zosi.](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_8.png)
![Pedogogika
fanining
predmet i](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_9.png)
![dagilar Pedagogika fanining
predmeti
Тa’lim-tarbiya-ning
zamonaviy
qonuniyatlari Тa’lim-tArbiyaning
mazmuni
Т a’lim-tarbiya-
ning usullari,
vositalari Dunyoning moddiy-
ma’naviy rivojida shaxs
kamolot uyg’unligi](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_10.png)
![. Ta’lim - maxsus tayyorlangan
kishilar rahbarligida o’tkaziladigan
o’quvchilarni bilim, ko’nikma va
malakalar bilan qurollantiradigan
bilim qobiliyatlarini o’stiradigan,
ularning dunyoqarashini tarkib
toptiradigan jarayondir.](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_11.png)
![Ko’nikma – shaxsning muayyan
faoliyatni tashkil eta olish
qobiliyati.
Malaka –muayyan harakat yoki
faoliyatni bajarishning
avtomatlashtirilgan shakli](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_12.png)
![Pedagogik faoliyat -
estetik, axloqiy, siyosiy,
iqtisodiy maqsadlarga
muvofiq ravishda yosh
avlodni hayotga
tayyorlashning aqlan
o’ylab ko’rilgan, katta
yoshdagilar ning ijtimoiy
zarur bo’lgan mehnatining
o’ziga xos turidir.](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_13.png)
![Talim
t arbiyava](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_14.png)
![Pedagogikaning
rivojlanib va boyib
borishiga qaysi fanlar
ta’sir kursatadi ?](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_15.png)
![Madaniyatshunoslik
psixologiya
fiziologiya
gigiyena
matematika
kibernetika
lingvistika
valeologiya
sotsiologiya
siyosatshunos](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_16.png)
![Pegogika fanlari tizimi. SHaxs kamolotini
ta’minlash, uning intellektual, ma’naviy-
axloqiy hamda jismoniy jihatdan
rivojlanishiga erishishda turli yosh davrlari,
har bir davrning o’ziga xos jihatlari,
shuningdek, bolaning fiziologik, psixologik
holatini inobatga olish maqsadga muvofiqdir.
SHu bois yaxlit pedagogik jarayon muayyan
turkumni tashkil etuvchi pedagogik fanlar
tomonidan o’rganiladi. Ular quyidagilardir: da](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_17.png)
![](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_18.png)
![Ilmiy t adqiqot
met odlari](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_19.png)
![Har qanday fan fan sifatida o’zining ilmiy
tadqiqot usullariga ega. Bu usullari orqali o’z
mazmunini boyitib, yangilab boradi. Pedagogika
fani o’z mazmun mohiyatini boyitishda,
yangilashda mavjud pedagogik hodisa va
nazariyalarni uning maqsadi va vazifalariga
muvofiq keladigan usullari bilan o’rganadi. Ushbu
ilmning ilmiy tadqiqot usullari deganda yosh
avlodni tarbiyalash, bilimli qilish va o’qitishning
real jarayonlariga xos bo’lgan ichki aloqa va
munosabatlarni tekshirish, bilish yo’llari, uslublari
va vositalari majmuni tushuniladi](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_20.png)
![SO’ROVNOMA](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_21.png)
![Pedagogik kuzatish usuli qanday
qo’llaniladi?
Kuzatish usuli ta’lim-tarbiya
jarayonlarining amaldagi holati bilan
tanishtiradi, ularning oqibat natijalarini
bilishga yordam beradi va shu asnoda
yaratilgan yangi kashfiyotlar uchun
dalillar, omillar yig’ish imkonini tug’diradi.
Bu usul ancha murakkab bo’lib, nazarda
tutilgan maqsad qanday amalga
oshayotganligini aniqlash, o’qituvchi va
o’quvchilarning o’zaro aloqalari, individual
farqlarini qiyoslash uchun ham qo’llaniladi](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_22.png)
![](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_23.png)
![Pedagogik tadqiqotda suhbat metodining o’rni
qanday? Ta’lim-tarbiya jarayonini yaxshilash
yoki yaratilgan ilmiy farazlarning qanchalik
to’g’ri ekanligini aniqlash maqsadida suhbat
usulidan foydalaniladi. Odatda, suhbat usuli
maktab o’qituvchilari va o’quvchilar jamoasi
bilan, ota-ona va keng jamoatchilik bilan yakka
va guruhli tartibda ish olib borilganda
qo’llaniladi. Bunda suhbat usulini tadbiq
etishdan oldin reja tuziladi, uni amalga oshirish
yo’llari belgilanadi, natijalar tahlil qilinadi va
tegishli xulosaga kelinadi.](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_24.png)
![](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_25.png)
![Ilmiy tadqiqotda test, so’rovnomalar
usuli yetakchi usul sanaladi.
So’rovnoma - anketa usuli
qo’llanilganda yaratilgan ilmiy
farazning yangiligini bilish, aniqlash,
o’quvchilarning yakka yoki guruhli
fikrlarini, qarashlarini, qanday
kasblarga qiziqishlarini, kelajak orzu-
istaklarini bilish va tegishli xulosalar
chiqarish, tavsiyalar berish
maqsadida o’tkaziladi.](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_26.png)
![](/data/documents/9e369000-e089-41f9-a751-e3f3d7f35734/page_27.png)
Pedagogikaning Ilmiy Tadqiqot met odlari Aim.Uz
Reja 1]Pedogogika fanining rivojlanish bosqichlari 2]Pedogogik jaroyonlarni tadqiq qilishning ustuvor Jihatlari. 3]Pedogogika fanining boshqa fanlar bilan aloqadorligi 4]Pedogogika fanining ilmiy tadqiqot metodlari
Pedogogika fan sifat ida
Pedagogika atamasi qadimiy bo ’ lib , " bola yetaklovchi " degan ma ’ noni bildiruvchi grekcha " paydogogos " so ’ zidan kelib chiqqan . Tarixiy manbalarda ko ’ rstilishicha , qadimgi Yunonistonda o ’ z xo ’ jayinlarining
O’zbekiston Respublikasida demokratik, insonparvar hamda huquqiy jamiyatni barpo etish sharoitida mazkur fan yuksak ma’naviy va axloqiy talabalarga javob beruvchi yuqori malakali kadrni tarbiyalash tizimini ishlab chiqish, milliy istiqlol g’oyasi