logo

Sohaviy xizmat yozishmalari

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

627.1259765625 KB
Mav zu: Sohav iy  xizmat  y ozishmalari 
•
Hozirgi zamon hujjatchiligida xizmat yozishmalari alohida o'rin egallaydi va 
juda keng miqyosda qo‘llanadigan hujjatlar oqimini o‘ziga qamrab olgan.
•
Xizmat yozishmalari mazmunan xilma-xil, chunki u tashkilot faoiiyatining 
turli masalalari bilan bog‘liq. Xalq xo‘jaligi tarmoqlari, sohalari o'ziga xos 
xususiyatga ega, tartiboti mavjud. Ish yuritish ham sohaning faoliyatidan 
kelib chiqqan holda olib boriladi.
•
Ular, asosan, rasmiy xarakterdaligi bilan har bir soha, yo‘nalish uchun xos 
bo‘lgan hujjat turlariga egaligi bilan ma’lumot-axborot, tashkiliy farmoish 
guruhiga mansub tiujjatlardan farq qiladi. Til xususiyati jihatidan, ayniqsa, 
sohalarga oid so‘z va so‘z birikmalarining qo‘llanishi bilan ham o'ziga 
xoslikka ega.  •
Xizmat yozishmalariga xizmat xatlari, xodimlar faoliyatiga doir 
hujjatlar, diplomatik va tijorat yozishmalari, shuningdek, moliya, 
hisob-kitob, aloqa tizimi pochta xizmatini o‘zida ifodalovchi)da 
olib boriladigan yozishma, xatlarni kiritish to‘g‘ri bo‘ladi.
•
Xizmat xatlari xususiyatiga ko‘ra o‘zaro farqlanadilar.
•
Bajariladigan vazifasiga ko‘ra xatlarni:
•
1) javob xatni talab qiluvchi xatlar (da’vo, so‘rov, iltimos xatlar);
•
2) javobni talab qilmaydigan xatlar (ilova, tasdiq, eslatma, 
axborot, kafolat itlar va .h.k). •
Xizmat xatlari
•
Tashkilot, korxona muassasa o‘rtasida xizmat aloqalari hujjatlar orqali taiga oshiriladi. 
Hujjatlar qamrovi keng bo'lib, u turli xildagi mazmunga, iltimos, so‘rov, xabar, tasdiq, 
taklif, da’vo, ko‘rsatma, javob xarakteriga a bo'lishi mumkin. Bunday xatlar xizmat 
xatlari deb yuritiladi va ular barcha tashkilotlarda yuritiladigan hujjatlaming deyarli 80 
foizini tashkil qiladi.
•
Xizmat xatlari tayyor bosma ish qog‘ozlariga yoziladi. Ular oddiy qog‘ozga iziladi, uning 
chap tomonidagi yuqori burchagiga tashkilot nomi qayd qilingan to‘rtburchak muhr 
qo‘yiladi.
•
Har qanday xizmat xati mantiqiy jihatdan o‘zaro bog'liq bo'lgan 3 qismdan orat bo'ladi. 
Birinchi (kirish) qismida xat bilan tegishli muassasaga murojaat ishga asosiy sabab 
bayon qilinadi. Ikkinchi qismda dalillar asosida xatda qo'yilayotgan masalani hal qilish 
zarurligi ko‘rsatiladi. Xatning xulosa (uchinchi) qismida asosiy maqsad ifodalanadi.Xizmat xatlari  •
Xizmat xatlari qisqa, ammo mazmunan aniq va ravshan bo'lishi kerak. Hajmi jihatdan katta 
bo'lmasligi, ya'ni bir betdan ortib ketmasligi kerak. Juda muhim masalalar yozilgan taqdirda, 
istisno tariqasida 3 betgacha bo'lishi, mufassal bayon qilinishi mumkin.
•
Xizmat xatlari 2 nusxada yozilib, bir nusxa tashkilotda qoldirilib, bir nusxa jo'natiladi. Xat 
agarda 2 va undan ortiq joyga yoMlanadigan bo‘Isa, uni oluvchilar 4 tadan oshmasligi kerak. 
Xizmat xatlari odatda tashkilot nomiga, agarda masalani hal qilinishi rahbar bilan bog'liq 
bo‘lsa, xat rahbar nomiga jo‘natiladi.
•
Xatlar tashkilot rahbari tomonidan imzolanadi. Rahbar bo‘lmagan hollarda esa uning vazifasini 
bajaruvchi yoki o'rinbosari imzo chekishi mumkin. Bunday vaqtda lavozim aniq ko‘rsatiladi.
•
Moiiyaviy, hisob-kitob to‘lov kafolatnomalarida imzo chekuvchilar soni 2 yoki undan ortiq 
boMishn mumkin. Imzolar lavozimlar tartibiga ko'ra qo'yiladi. Imzodan so‘ng imzo chekkan 
shaxsning ism-sharifi yoziladi. •
Xizmat xatlarining nomi qo'yilmaydi, uning mazmunidan qanday xat ekanligi bilib olinadi.
•
Tasdiq xat
•
Tasdiq xat
•
Ma’lum bir muass tomonidan yuborilgan iltimos va so'rovlarga javob tarzida yoziladigan xatlaming bir turidir.
•
So'rov xati
•
Odatda ikki asosiy qismdan: kirish vaxulosadan iborat bo‘ladi. Kirishda so'rov yuborilish sababi ko‘rsatiladi, xulosa 
qismida esa xat yo‘llangan tashkiiotdan javob talab qilinayotgan masalalar kiritiladi.
•
Tasdiq xatning qaysi xatga javoban bitilganligi iloji boricha aniq ko'rsatilishi kerak. Bunday xat matnida qo'llanuvchi 
asosiy so‘zlardan biri "tasdiqlamoq" fe’lidir.
•
Tasdiq xatlar o‘z vaqtida jo‘natilsa, eslatma xatlar uchun hech qanday ehtiyoj sezilmaydi, natijada xizmat 
yozishmalarining hajmi qisqaradi.
•
Kafolat xat
•
Kafolat xat
•
Muayyan bir shart yoki va’dani tasdiqlash maqsadida jziladi.  E’t iboringiz uchun 
t ashak k ur!

Mav zu: Sohav iy xizmat y ozishmalari • Hozirgi zamon hujjatchiligida xizmat yozishmalari alohida o'rin egallaydi va juda keng miqyosda qo‘llanadigan hujjatlar oqimini o‘ziga qamrab olgan. • Xizmat yozishmalari mazmunan xilma-xil, chunki u tashkilot faoiiyatining turli masalalari bilan bog‘liq. Xalq xo‘jaligi tarmoqlari, sohalari o'ziga xos xususiyatga ega, tartiboti mavjud. Ish yuritish ham sohaning faoliyatidan kelib chiqqan holda olib boriladi. • Ular, asosan, rasmiy xarakterdaligi bilan har bir soha, yo‘nalish uchun xos bo‘lgan hujjat turlariga egaligi bilan ma’lumot-axborot, tashkiliy farmoish guruhiga mansub tiujjatlardan farq qiladi. Til xususiyati jihatidan, ayniqsa, sohalarga oid so‘z va so‘z birikmalarining qo‘llanishi bilan ham o'ziga xoslikka ega.

• Xizmat yozishmalariga xizmat xatlari, xodimlar faoliyatiga doir hujjatlar, diplomatik va tijorat yozishmalari, shuningdek, moliya, hisob-kitob, aloqa tizimi pochta xizmatini o‘zida ifodalovchi)da olib boriladigan yozishma, xatlarni kiritish to‘g‘ri bo‘ladi. • Xizmat xatlari xususiyatiga ko‘ra o‘zaro farqlanadilar. • Bajariladigan vazifasiga ko‘ra xatlarni: • 1) javob xatni talab qiluvchi xatlar (da’vo, so‘rov, iltimos xatlar); • 2) javobni talab qilmaydigan xatlar (ilova, tasdiq, eslatma, axborot, kafolat itlar va .h.k).

• Xizmat xatlari • Tashkilot, korxona muassasa o‘rtasida xizmat aloqalari hujjatlar orqali taiga oshiriladi. Hujjatlar qamrovi keng bo'lib, u turli xildagi mazmunga, iltimos, so‘rov, xabar, tasdiq, taklif, da’vo, ko‘rsatma, javob xarakteriga a bo'lishi mumkin. Bunday xatlar xizmat xatlari deb yuritiladi va ular barcha tashkilotlarda yuritiladigan hujjatlaming deyarli 80 foizini tashkil qiladi. • Xizmat xatlari tayyor bosma ish qog‘ozlariga yoziladi. Ular oddiy qog‘ozga iziladi, uning chap tomonidagi yuqori burchagiga tashkilot nomi qayd qilingan to‘rtburchak muhr qo‘yiladi. • Har qanday xizmat xati mantiqiy jihatdan o‘zaro bog'liq bo'lgan 3 qismdan orat bo'ladi. Birinchi (kirish) qismida xat bilan tegishli muassasaga murojaat ishga asosiy sabab bayon qilinadi. Ikkinchi qismda dalillar asosida xatda qo'yilayotgan masalani hal qilish zarurligi ko‘rsatiladi. Xatning xulosa (uchinchi) qismida asosiy maqsad ifodalanadi.Xizmat xatlari