logo

Talabalarni tarbiyalash pedagogik jarayoning asosiy shakli

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

1061.5 KB
Mav zu:Talabalarni 
t arbiy alash pedagogik  
jaray oning asosiy  
shak li.  Reja
1.Tarbiya haqida ma’lumot.
2.Talabalarni tarbiyalashda asosiy yo’nalishlar.
3. Talabalarni tarbiyalash pedagogik jarayoning 
asosiy shakli.  Ta ’l im  va  
ta r b iy a  s oh a sin in g 
b os h  m a q s a d i 
m u sta q il va  ken g 
fi kr la sh  q ob ili y a tiga  
ega ,  m a ’n a viy  m er os  
q a d r iy a tla r im izga  
sod iq ,  y u r tn i n g 
por loq  kela ja gi va  
m i lla t r a vn a q i  
u ch u n  jon  
ku y d ir a d iga n  kom il 
in son n i voy a ga  
y etka z is h d ir.
                   
Islom  Ka r im ov  TARBIYA
BU   HAR   BIR INSONNING  
X AYOTDA   ORTTIRILG AN 
SABOQLARI   VA   
INTELLEKTUAL 
SALOHIYATLARINING     IJOBIY  
KO` NIKMALARINI    
O` Z G ALARG A BERISH   
JARAYONI. Tarbiya jarayonida mikro-mu h itning 
ijobiy ta'siridan to'la foydalaniladi va salbiy 
ta'sirini zaiflashtirishga  h arakat  q ilinadi. 
T arbiya bir joyda tarbiyalanuvchilarga ta'sir 
ko'rsatadigan barcha bo‘ g’ inlar birlashib, 
a h illik bilan ishlashga erishiladi va  h ar bir 
shahs o'z-o'zini tarbiyalash  q obiliyatiga 
ertaro q  ega bo'ladi. Tarbiya aksariyat 
h olatlarda keng ma'noda ishlatilib ta'lim, 
ma'lumot rivojlanish jarayonlariga kiradigan 
ishlarning mazmunini  h am 
anglatadi.Ularning natijalarini o'zida aks 
ettiradi. 
Ta'lim-tarbiya jarayonining 
mazmuni, shakl va usullari bu 
so h ada erishilgan il g’ or tajribalar 
asosida ipshab chi q il a di. Bunda 
ta'lim    ja x on standarti darajasida 
bo'lishi nazarda tutiladi. Tarbiy achining 
ra g’ bat lant irish usuli ;
•
Siz buyurgan ishga burch va 
mas'uliyat bilan 
yondashganligini 
ra g’ batlantirish.
•
Siz buyurgan ishga  q izi q ishini 
va uni uddalay olganligini 
ra g’ batlantirish.               Y a ngi pedagogik texnologiya» nimani anglatadi?
 
     Birinchidan, pedagogik texnologiya ta`lim (tarbiya) jarayoni uchun 
loyihalanadi. Binobarin har bir jamiyat shaxsni shakllantirish 
maqsadini aniqlab beradi va shunga mos holda  ma`lum pedagogik 
tizim  mavjud bo’ladi.  Bu tizimga uzluksiz ravishda  ijtimoiy  buyurtma 
o’z ta`sirini o’tkazadi va ta`lim-tarbiya mazmunini  umumiy holda 
belgilab beradi. «Maqsad» esa pedagogik tizimning qolgan 
elementlarini o’z navbatida yangilash zarurligini  keltirib chiqaradi.
     Kadrlar tayyorlash milliy dasturi  ta`lim-tarbiyaning maqsadini yangi 
yo’unalishga burdi, ya`ni : «o’tmishdan qolgan mafkuraviy  sarqitdan 
to’la xolos etish,  rivojlangan demokratik davlatlar darajasida  yuksak 
ma`naviy va axloqiy  talablarga javob beradigan  yuqori malakali 
kadrlar tayyorlash» deb belgilandi.  Demak, ta`lim-tarbiyaning maqsadi 
butunlay yangilandi, unga mos holda mazmunning ham, pedagogik 
jarayonning xam  yangilanishi tabiiydir. Ikkinchidan, fan va texnikaning rivojlanishi bilan inson faoliyati chegarasi  
nihoyatda  kengayib  boryapti,  auditoriyaga  o’qitish  imkoniyatlari  katta  bo’lgan 
yangi texnologiyalar kirib kelmoqda. Y a ngi metodikalarni talab etadigan va ta`lim 
jarayonining  ajralmas  qismiga  aylanib  borayotgan  va  unga  o’zining  ma`lum 
xususiyatlarini  joriy  etadigan  yangi  texnikaviy,  axborotli,  audiovizualli  vositalar 
mavjudki ular yangi pedagogik texnologiyalarni real voqelikka  aylantirdi.
Pedagogik  texnologiya  mohiyati  bilan  boshqa    texnologiyalar  bilan  bir 
qatorda turadi, chunki ular ham  boshqa texnologiyalar kabi o’z xususiy sohasiga, 
metodlari,  vositalariga  ega,  ma`lum  material  bilan  ish  ko’radi.  Biroq  pedagogik   
texnologiya inson ongi bilan bilimlar sohasi sifatida murakkab va hammaga ham  
tushunarli  bo’lmagan  pedagogik  jarayonni  ifoda  etishi  bilan  ishlab  chiqarish, 
biologik, hatto axborotli texnologiyalardan  farq  qiladi. Ilmiylik, zamonaviylik va yakuniy  natijani  
kafolatlanganlik prinsipi
.YaPT ning maqsad v a v azifalari:
Kollej va litsey o’qituvchilariningzamonaviy 
pedagogik texnologiyalar nazariy asoslari bilimlari 
bilan qurollantish
Yangi pedagogik darajada pedagogik jarayonlarni 
samarali tashkil etishlari uchun zarur mahoratlarga 
ega bo’lishlari             E’t iboringiz uchun 
rahmat !

Mav zu:Talabalarni t arbiy alash pedagogik jaray oning asosiy shak li.

Reja 1.Tarbiya haqida ma’lumot. 2.Talabalarni tarbiyalashda asosiy yo’nalishlar. 3. Talabalarni tarbiyalash pedagogik jarayoning asosiy shakli.

Ta ’l im va ta r b iy a s oh a sin in g b os h m a q s a d i m u sta q il va ken g fi kr la sh q ob ili y a tiga ega , m a ’n a viy m er os q a d r iy a tla r im izga sod iq , y u r tn i n g por loq kela ja gi va m i lla t r a vn a q i u ch u n jon ku y d ir a d iga n kom il in son n i voy a ga y etka z is h d ir. Islom Ka r im ov

TARBIYA BU HAR BIR INSONNING X AYOTDA ORTTIRILG AN SABOQLARI VA INTELLEKTUAL SALOHIYATLARINING IJOBIY KO` NIKMALARINI O` Z G ALARG A BERISH JARAYONI.