logo

Tarbiya tizimida innovatsiyalar

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

937.021484375 KB
Mavzu: Tarbiya tizimida innovatsiyalar
Reja:
1. Tarbiya haqida tushuncha 
2. Tarbiya tizimida innovatsiya
3. Xulosa 
4. Foydalanilgan adabiyotlar  Tarbiya tizimini ko’rib chiqishning falsafiy jihati – 
tarbiyaning mazmun maqsadlarini asoslashni ,uni 
konkretlashtirish va tarbiyaning kerakli mazmuni 
bilan aloqasini asoslab berishni ko’zda tutadi. Biz 
avval aytganimizdek ,bugungi kun qarashlari 
ostida ,tarbiya tizimida ikki turlicha bo’lgan 
konseptual yondashishlar mavjud.  Tarbiya texnologiyasi deganda biz, tarbiyaning 
ma’lum maqsadlariga erishishga qaratilgan maxsus 
pedagogik uslublar tizimini tushunamiz. Har 
qanday tarbiya metodikasi tarbiya 
texologiyalaridan tashkil topadi. Masalan: jamoani 
rejalashtirish, o’smirlar bilan aloqa o’rnatish, 
pedagogik diagnostika texnologiyasi va boshqalar.  Umuman olganda, har qanday tarbiya 
tizimining yangilanishi innovatsiyalar 
hisobiga amalga oshiriladi. Bu esa ikki – 
revolyutsion va evolyutsion yo’l bilan 
sodir bo’lishi mumkin. Turli pedagogik strategiyalardan tanlab olishning 
to’rtta yo’nalishi mavjud: 
1. Bugungi ta’lim sohasining yaxlit eng yuksak 
vazifalari 
2. O’qitish va rivojlantirish jarayonlari nisbati
3. Ta’lim mazmuni konsepsiyasi ma’lum turiga 
yo’nalganligi
4. Inson madaniyati tuzilishi to’g’risida tasavvur   Didaktik qarash falsafiy- metodologik jihatidan 
maktabning innovatsionalligi g’oyaning o’zi 
umuman yangiligidan tashqari, kasb –hunar 
kollejlarida maqsadni shakllantirish jarayoni 
mavjudligi qayd etilganligidan  ham iborat 
bo’lishi mumkin. Maqsadni shakllantirish 
innovatsion kasb hunar kollejlarining 
mavjudligiga sabab bo’ladi va o’z navbatida 
o’qitishning o’zi u sababli bo’ladi. Xulosa
Hozirgi kunda tarbiya tizimida innovatsiya tushunchasi kirib kelmoqda. 
Innovatsiya yangilik degan ma’noni anglatadi. Demak tarbiya tizimida 
ham yangilik olib kirish manosini anglatadi. Eski tarbiya metodlaridan 
voz kechib yangicha metodlardan foydalangan holda tarbiya berish 
samara bermoqda .  Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:
1. Karimov I A. Asosiy vazifamiz –Vatanimiz 
taraqqiyoti farovonligini yanada 
yuksaltirishdir. 
2. O’zbekiston Respublikasining Ta’lim 
to’g’risidagi qonuni 
3. Ta’lim saytlari 
  E’tiboringiz uchun 
rahmat !!!

Mavzu: Tarbiya tizimida innovatsiyalar Reja: 1. Tarbiya haqida tushuncha 2. Tarbiya tizimida innovatsiya 3. Xulosa 4. Foydalanilgan adabiyotlar

Tarbiya tizimini ko’rib chiqishning falsafiy jihati – tarbiyaning mazmun maqsadlarini asoslashni ,uni konkretlashtirish va tarbiyaning kerakli mazmuni bilan aloqasini asoslab berishni ko’zda tutadi. Biz avval aytganimizdek ,bugungi kun qarashlari ostida ,tarbiya tizimida ikki turlicha bo’lgan konseptual yondashishlar mavjud.

Tarbiya texnologiyasi deganda biz, tarbiyaning ma’lum maqsadlariga erishishga qaratilgan maxsus pedagogik uslublar tizimini tushunamiz. Har qanday tarbiya metodikasi tarbiya texologiyalaridan tashkil topadi. Masalan: jamoani rejalashtirish, o’smirlar bilan aloqa o’rnatish, pedagogik diagnostika texnologiyasi va boshqalar.

Umuman olganda, har qanday tarbiya tizimining yangilanishi innovatsiyalar hisobiga amalga oshiriladi. Bu esa ikki – revolyutsion va evolyutsion yo’l bilan sodir bo’lishi mumkin.