Tarbiya tizimida innovatsiyalar
![Mavzu: Tarbiya tizimida innovatsiyalar
Reja:
1. Tarbiya haqida tushuncha
2. Tarbiya tizimida innovatsiya
3. Xulosa
4. Foydalanilgan adabiyotlar](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_1.png)
![Tarbiya tizimini ko’rib chiqishning falsafiy jihati –
tarbiyaning mazmun maqsadlarini asoslashni ,uni
konkretlashtirish va tarbiyaning kerakli mazmuni
bilan aloqasini asoslab berishni ko’zda tutadi. Biz
avval aytganimizdek ,bugungi kun qarashlari
ostida ,tarbiya tizimida ikki turlicha bo’lgan
konseptual yondashishlar mavjud.](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_2.png)
![Tarbiya texnologiyasi deganda biz, tarbiyaning
ma’lum maqsadlariga erishishga qaratilgan maxsus
pedagogik uslublar tizimini tushunamiz. Har
qanday tarbiya metodikasi tarbiya
texologiyalaridan tashkil topadi. Masalan: jamoani
rejalashtirish, o’smirlar bilan aloqa o’rnatish,
pedagogik diagnostika texnologiyasi va boshqalar.](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_3.png)
![](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_4.png)
![Umuman olganda, har qanday tarbiya
tizimining yangilanishi innovatsiyalar
hisobiga amalga oshiriladi. Bu esa ikki –
revolyutsion va evolyutsion yo’l bilan
sodir bo’lishi mumkin.](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_5.png)
![Turli pedagogik strategiyalardan tanlab olishning
to’rtta yo’nalishi mavjud:
1. Bugungi ta’lim sohasining yaxlit eng yuksak
vazifalari
2. O’qitish va rivojlantirish jarayonlari nisbati
3. Ta’lim mazmuni konsepsiyasi ma’lum turiga
yo’nalganligi
4. Inson madaniyati tuzilishi to’g’risida tasavvur](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_6.png)
![](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_7.png)
![Didaktik qarash falsafiy- metodologik jihatidan
maktabning innovatsionalligi g’oyaning o’zi
umuman yangiligidan tashqari, kasb –hunar
kollejlarida maqsadni shakllantirish jarayoni
mavjudligi qayd etilganligidan ham iborat
bo’lishi mumkin. Maqsadni shakllantirish
innovatsion kasb hunar kollejlarining
mavjudligiga sabab bo’ladi va o’z navbatida
o’qitishning o’zi u sababli bo’ladi.](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_8.png)
![Xulosa
Hozirgi kunda tarbiya tizimida innovatsiya tushunchasi kirib kelmoqda.
Innovatsiya yangilik degan ma’noni anglatadi. Demak tarbiya tizimida
ham yangilik olib kirish manosini anglatadi. Eski tarbiya metodlaridan
voz kechib yangicha metodlardan foydalangan holda tarbiya berish
samara bermoqda .](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_9.png)
![Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:
1. Karimov I A. Asosiy vazifamiz –Vatanimiz
taraqqiyoti farovonligini yanada
yuksaltirishdir.
2. O’zbekiston Respublikasining Ta’lim
to’g’risidagi qonuni
3. Ta’lim saytlari](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_10.png)
![E’tiboringiz uchun
rahmat !!!](/data/documents/8e14eeab-c622-48d3-abeb-6c525e9eff88/page_11.png)
Mavzu: Tarbiya tizimida innovatsiyalar Reja: 1. Tarbiya haqida tushuncha 2. Tarbiya tizimida innovatsiya 3. Xulosa 4. Foydalanilgan adabiyotlar
Tarbiya tizimini ko’rib chiqishning falsafiy jihati – tarbiyaning mazmun maqsadlarini asoslashni ,uni konkretlashtirish va tarbiyaning kerakli mazmuni bilan aloqasini asoslab berishni ko’zda tutadi. Biz avval aytganimizdek ,bugungi kun qarashlari ostida ,tarbiya tizimida ikki turlicha bo’lgan konseptual yondashishlar mavjud.
Tarbiya texnologiyasi deganda biz, tarbiyaning ma’lum maqsadlariga erishishga qaratilgan maxsus pedagogik uslublar tizimini tushunamiz. Har qanday tarbiya metodikasi tarbiya texologiyalaridan tashkil topadi. Masalan: jamoani rejalashtirish, o’smirlar bilan aloqa o’rnatish, pedagogik diagnostika texnologiyasi va boshqalar.
Umuman olganda, har qanday tarbiya tizimining yangilanishi innovatsiyalar hisobiga amalga oshiriladi. Bu esa ikki – revolyutsion va evolyutsion yo’l bilan sodir bo’lishi mumkin.