logo

Ona tili va adabiyot darslarida qo’llaniladigan zamonaviy texnologiyalar va innovatsiyalar

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

22042.388671875 KB
  Ona tili va adabiyot 
darslarida 
qo’llaniladigan 
zamonaviy 
texnologiyalar va 
innova t siyalar Fidoyi insonlar o’z aqli va
  iste’dodini birlashtirib,
  olamni yaxshi tomonga 
o’zgartira oladilar.  Ularning 
vazifasi- bolalarni kelajakka 
munosib tayyorlash 
uchun izlanish tomon  olg’a 
qadam tashlashdir.
Zamonaviy maktab falsafasi   Reja 
1.Zamonaviy ta’lim texnologiyalari va 
usullari.

2. Ona tili va adabiyot darslarida 
qo’llaniladigan zamonaviy pedagogik 
texnologiyalar.   Ta’lim jaray onini t ashk il et ish y o’nalishiga 
k o’ra pedagogik  t exnologiy alarning 
quy idagi t urlari ajrat iladi 
empirik
k ognit iv
ev rist ik Kreat iv
Inv ersion
Int egrat iv
adapt ivink ly uziv           Rivojlantiruvchi ta’limning asosiy 
yo’nalishlari 
EVRISTIK TA’LIM

Muammoli ta’lim 
Tadqiqotchilik 
ta’limi

IMEN ( ТРИЗ) 
( ixtirochilik 
masalalarini 
yechish 
nazariyasi) .   Ev rist ik  t a’lim
       Yo’naltiruvchi savollar 
berish yo’li bilan ta’lim berish 
tizimi. Topqirlik, faollikni  
rivojlantirishga xizmat qiluvchi, 
o’quv izlanish ta’lim metodi 
bo’lib, optimallashgan(bir 
necha variantlardan eng 
ma’qulini, mosini tanlash) 
tafakkurni rivojlantiraadi
.
Evrik a!!!    “   Ev rik a ”  so’zi biron muammoning hal etilishi bilan 
bog’liq bo’lgan quvonch, biron yangi fikr tug’ilishini 
olqishlashdir. Uning muammolar doirasi keng. 
Unga inson faoliyatining o’ziga xos xususiyatlari 
masalasi,  ijodiy jarayonning tuzilishi, bosqichlari, 
ijodiy faoliyatning turlari, ilmiy va badiiy ijodning 
o’zaro bog’liqligi, taxmin va tasodiflarning o’rni, 
iqtidor va buyuklik masalasi, ijodiy faoliyatga 
rag’batlantirib va to’sqinlik qilib turuvchi omillar, 
qobiliyatlarning namoyon bo’lishi va unga ta’sir 
qiluvchi ijtimoiy sharoitlar, yoshga bog’liq fikriy 
o’sish, samarali tafakkurda metodlarning, 
innovatsion pedagogi с  texnologiyalarning  o’rni, 
tafakkur usuli, bahs-munozaralar kiradi.    Suqrot  -muammoli t a’lim 
asoschisidir.
  U  shogirdlariga  qanday  savol 
be rmasin, ular t o’g’ri javob 
be rishark an. Qanday  qilib?
          Shunchak i,  uning savollari 
t o’g’ri javobga y o’nalt irilgan bo’lar 
e k an.    Bilim zahiralariga asoslanadi
Har doim ham loyihalanmaydi
Mavjud savol uchun uchun
ma’qul yechim 
topish Loyiha ustida ishlaydi
Har doim ham muammoga
  yo’nalmaydi; har  doim ham 
Tadqiqot ko’nikmalariga 
asoslanmaydi
Real, aniq vaziyat, amaliy
muammolar yechimini taqozo etadi
Tadqiqotlar metodi qo’llanadi
Loyihalash bilan o’xshash bo’lsa-
da, loyihalash metodining 
hamma komponentini 
qamrab olmaydiTadqiqotli metod
Loyihalash metodi
Muammoli ta’lim metodi I
I II-Konstruktivistik yondashuv   Konstruktivizm-  
o’qish  mexanizmini  tushuntiruvchi  nazariya.    Bu 
nazariyaga  ko’ra,    “ bola  o’z  int e lle k t ining  me’mori”   .  U 
o’zi  o’rganmasa,  unga  hech  kim,  hech  narsani  o’rgata 
olmaydi.  Buning  uchun  konstruktivist  o’qituvchi 
o’quvchining o’quv-izlanish jarayonini konstruksiyalab, ya’ni 
munosib  o’quv  muhitini  yaratib,  didak t ik   t opshiriqlar 
asosida  harak at lar  re jasini  ishlab  chiqishi  k e rak . 
Insonlar  tajriba  va  refleksiya  vositasida  olam  haqidagi 
bilimlarini  shakllantiradilar.  Darslarda  o’quvchilar  f aol 
me t odlar  yordamida  o’rganadilar,  masalan,    ular 
t ajriba(e k spe rime nt )  o’t k azib ,  re al  masalalar  ye chimini 
topadilar.  Shiningdek,  ular  o’z  bilim  va    tushunchalari 
qanchalik  o’zgarayotganini muhokama qilishadi.    Zamonaviy ta’limning ayrim 
texnologiyalari va usullari Texnologiyalar

Bumerang

FSMU

Venn diagrammasi

Baliq skeleti

Yelpig’ich

Zanjir

6х6х6

Zinama-zina Usullar

Aqliy hujum

Guruhlarda ishlash

Rolli o’yin

Ishbilarmonlik o’yini

Refleksiya

Taqdimot

Galereya

T-jadval   . •
1 guruhga bit t a t opshiriq
. •
Hamk orlik dagi ak ademik  ish nat ijasi uchun 
bit t a rag’bat - bit t a baho
. •
  muv aff aqiy at ga erishishda t eng imk oniy at lar: har 
bir o’qiy ot gan o’z shax si y  y ut ug’ini 
t ak omillasht irishga , shaxsiy  imk oniy at lari dan k eli b 
chiqqan holda o’qishga beril gan bo’li shi  zarur, chunk i 
u boshqal ar bilan t eng baholanadi . Hamkorlikda o’qish 
tamoyil va qoidalari      Mav zu

Kart ochk a raqami

Topshiriq : Diktantning butun matnini 
sherigingizga o’qib bering.

2-qadam.  Har bir gapni aytib turib yozdiring.

3-qadam . Diktantni sherigingiz aytib turishi 
asosida yozib oling.

4-qadam . Daftarlarni almashing va kartochkaga 
qaramasdan matnni o’zaro tekshiring. 

5-qadam.  Xatolar ustida ish olib boring va 
o’rtog’ingiz daftariga imzo cheking.

6-qadam.  Xatolar ustida ish olib boring va 
o’rtog’ingiz daftariga imzo cheking.

7-qadam.  Sherik bilan kartochkani almashing va 
yangi sherik toping.   O’zaro o’qit ish  uchun k art ochk alar

Mavzu : “Hayrat ul abror” dostoni, 10-maqolat

Kart ochk a raqam i.

Topshiriq.
1-qadam .  99 be t dagi 1-xat boshidan 
     5-xat boshigacha o’qing .
2-qadam .  O’z bo’limingiz bo’y icha “ I drok  xarit asi”  y arat ing.
3-qadam .  O’z bo’limingiz bo’y icha 4-6t a savol ishlab 
chiqing.
4-qadam .  “ I drok  xarit asi”dan foy dalanib, she rigingizni 
mazmun bilan t anisht iring .
5-qadam .  Savollar be ring ba she rigingiz sizni qanchalik  
t o’g’ri t ushunganligini t e k shiring.   O’zaro so’rov  uchun k art ochk alar
Mav zu

Kart ochk a raqami

Topshiriq :

1-qadam . Savollarni o’qing.
        1.Tragik janr qahramonining o’ziga xos jihatlari?
        2. Tregediya nimadan tug’iladi?
        3.Tragediyada hayot haqiqatiga to’la amal qilmaslik-
shartlilikni sharhlab bering.

2-qadam .O’z javoblaringizni yozing.

3-qadam .Javobingizni darslikning …beti bilan solishtirib 
ko’ring.

4-qadam .Bu savollarni o’rtog’ingizga bering, zarur 
bo’lsa uning javoblarini to’ldiring va sharhlab bering.

5-qadam .  Sherik bilan kartochkani almashing va yangi 
sherik toping.   Yangi mat erialni birgalik da 
o’rganish uchun k art ochk alar .

1-qadam ….betda …-paragrafni o’qing.

2-qadam . Asosiy g’oyalarni ajrating.

3-qadam . Asosiy g’oyalarning kichik tarmoqlarini toping. 

4-qadam . G’oyalarning tarmoqdan tashqari bog’lanishlarini , ya’ni oldingi 
mavzular bilan qanday bog’langanligini toping.

5-qadam .  Uy ga t opshiriq. 

Sinfda bajarilgan ishni tahlil qiling, zarur bo’lgan o’zgartirishlar va 
qo’shimchalar kiriting.    
«Галерея » усули кичик 
гуру ларда бирданига бир ҳ
нечта масалани мухокама 
илиш имконини беради. 	
қ
Бунда гуру нинг  ар бир 	
ҳ ҳ
аъзоси барча таклиф 
этилган масалалар 
му окамасида иштирок 	
ҳ
этиши ва ўз улушини 
ўшиши мумкин.
қ 1- адам. 	
қ
Масалани қўйиш. 
Ўқитувчи ҳар бир 
гуруҳга маълум 
муаммо ёки 
масалани беради    “ Галерея ”
2- адамқ .  Ҳар 
бир гуруҳ ўз 
масаласи устида 
ишлаш. 
Масалалар 
устида ишлаш 
кичик 
гуруҳларда 
амалга 
оширилади  3- адам. 	қ Кичик 
гуруҳлар қўшни 
гуруҳлар масаласи 
ечимини охиригача 
етказишга ўтиш. Ҳар 
бир кичик гуруҳ ўз 
ғояларини ёзган катта 
варақни олмасдан 
доира бўйлаб 
силжийди     •
ўшни масаласи ечимини охиригача етказиш.  ар бир Қ Ҳ
кичик гуру  катта вара а ёзилган  ўшни гуру  	
ҳ ққ қ ҳ
ояларини ўрганади; савол белгиси билан рози 	
ғ
бўлмаганларни белгилайди;  ўшни масаласи ечими 	
қ
бўйича ўз  ояларини ёзади. 5 ми-нутдан кейин 	
ғ
гуру лар доира бўйлаб кейинги кичик гуру га ўтиб, 	
ҳ ҳ
яна жойлари билан алмашади4-
qadam
•
Ўз масаласига  айтиш. Масаладан масалага доира 	
қ
бўйича ўтишлар  ар бир кичик гуру  ўзининг 	
ҳ ҳ
дастлабки масаласига  айтиш билан тугалланади. 	
қ
Гуру лар катта вара ларида йи илган  ояларни 	
ҳ қ ғ ғ
ўрганадилар.5-
qadam
•
Презентация ва иш натижалари му окамаси.  ар бир 	
ҳ Ҳ
гуру дан бир навбат билан ўзларининг  о оз 	
ҳ қ ғ
вара ларида йи илган натижалар/ ояларни 
қ ғ ғ
тушунтириш ва шар лар билан та дим этади. Бош а 	
ҳ қ қ
гуру лар улар презентация  илаётган гуру  вара ига 	
ҳ қ ҳ ғ
ёзган  ояларни тушунтирадилар ва шар лайдилар. 	
ғ ҳ6-
qada
m        Refl ek siy a
Ort ga nazar t ashlang, bugungi 
faoliy at ingni qanday  baholay siz?

Seminar-t reningning qay si 
bosqichi k o’proq y oqdi?   
Loyihalar metodi  ta’limga konstruktiv 
yondashuvdir. O’quvchilar ochiq loyiha va 
topshiriqlar ustida ishlashadi. Faoliyat urg’usi  
o’quvchi ga beriladi, o’qituvchi esa yordamchi 
rol(vazifa)ini bajaradi. Ushbu davomiy  jarayonda  
o ’quvchi lar guruhi axborot manbalarini 
to’playdilar,  shaxsiy loyihalari ustida ishlaydilar.

       Loyiha ishlanmasi  o’quvchi dan masalalar 
yechimini talab qilishi mumkin, lekin loyiha har 
doim ham muammoga yo’nalgan bo’lmaydi.  
Loyihalar tadqiqotga asoslanadi, lekin u har doim 
ham tadqiqotchilik ko’nikmasini shakllantirishni 
taqozo etmaydi.   Venn diagrammasi 
Venn diagrammasi o’quv talablari asosidagi fan 
doirasidagi ma’lumotlarni qiyoslash uchun 
qo’llaniladi. Venn diagrammasi 2 yoki 3 ta  
kesishuvchi doiralardan tashkil topgan. Doiralar 
kesishgan joyida o’xshash jihatlar, farqlar esa 
doiraning qolgan qismida yoziladi.  O’quvchilar 
i kki doiradan iborat oddiy diagrammalardan  asta-
sekinlik bilan 4ta doirali diagrammalarga o’tadilar.    
1-minikeys.

  Abu Rayhon Beruniy  yil hisobi uchun rivoyat va 
afsonalar, hikoyatlar nihoyatda muhim dalil ekaniga 
ishonadi, ularga suyanadi, ishonchsiz, shubhali rivoyatlar 
va afsonalarni rad qiladi. U rivoyat va afsonalarni 
tanlashda o’zi tayangan va asosli metod haqida shunday 
yozadi:  “…men tutgan yo’l va belgilagan usul oson emas, balki 
uzoq va qiyin yo’ldir.  Xabar va rivoyatlarga ko’plab kirib qolgan 
yol’g’on so’zlarning hammasi ham ravshan emas. Boshqa dalillar 
bo’lmaganda ba’zilarining yolg’onligini bilib bo’lmasdi. Odamlar 
hozir ham, o’tgan zamonlarda ham shunday tabiiy hodisalarga 
duch kelgan, agar o’shanday hodisalar uzoq zamonlarda (yuz 
bergan deb) hikoya qilinsa, albatta, biz bunga ishonmas edik. 
Xalqlardan biriga tegishli xabarlarning hammasini aniqlab 
bilishga inson umri kifoya qilmaydi-yu, hamma millatlar haqidafi 
xabarlarni bilishga qanday kifoya etsin? Bu mumkin emas.”   
2-minikeys.

Beruniy afsonalarni…tamoyilini quyidagicha 
bayon qiladi:   “Ish shu yo’ldan boradigan 
bo’lgach, so’ngra yaqinroq va 
mashhurrog’ini olishimiz lozim. Ularning 
ba’zilarini  o’z arboblaridan qabul qilib, 
tuzatish mumkin bo’lganini tuzatamiz, 
boshqalarini o’z holiga qoldiramiz. 
Shunda biz keltirgan rivoyatlar haqiqatni 
qidiruvchi va hikmatni sezuvchining 
boshqa rivoyatlar ustida ish yurgizishiga 
yordamchi va bizga muyassar bo’lmagan 
narsalarga erishish uchun yo’lovchi 
bo’ladi”.   T-chizma 
Toifalash xaritalarining yana bir turi T-chizmasidir. 
Bunday jadvallarda visual tarzda o’quvchilar 
g’oyalarning  ahamiyatli jihatlarini bir-biriga 
qarama-qarshi qo’yib tushuntiradilar. Masalan, 
ta’lim oluvchilar ijobiy va salbiy, kuchli va kuchsiz 
xususiyatlar, fikrlar va qarashlar,afzalliklar va 
kamchiliklar,  muammo va yechimlar ro’yxatini 
keltirishlari mumkin. Venn diagrammasi kabi T-
chizmasidan ham  taqdimot, hisobot, esselarni 
taqdim etishda grafik tashkilotchi  sifatida   
foydalaniladi.    Alek s Osbornning “A qliy  hujum”  met odi O’quvchi ehtiyojini anglab yetish, muammoni o’rtaga 
qo’yish va ifodalash- bular muammoning  yechimini 
axtarishning ilk bosqichidir. 
Aleks Osborn ijodiy tafakkurni aniqlash maqsadida 
“breynstorming”-“Aqliy hujum” metodini kiritdi. Uning 
mohiyati muammoni yechayotgan  kishi  yoki guruhning 
vaziyatga  o’ziga xos ta’siridan iborat. A.Osborn 
individual urinishlar natijasida hal bo’lmagan 
muammolarning  “breynstorming” vaqtida 
muammolarning muvaffaqiyatli hal etilganligi bilan 
bog’liq misollarni keltiradi…   Osborn fi k richa, 4t a t amoy ilga amal qilinganda,  ijodiy  faollik k a erishiladi :1) har qanday  t anqidning  
mumk inligi, y a’ni ist agan fi k rni 
qo’rqmasdan, uni y omon 
dey ishsa ham  ay t a olish;    Osborn fi k richa, 4t a t amoy ilga amal qilinganda,  ijodiy  faollik k a erishiladi :2) har qanday  k ut ilmagan fi k rni 
rag’bat lant irish; g’oy a 
qanchalik  g’ayrit abiiy  bo’lsa, 
shuncha y axshi;    Aqliy  hujum 3) imk on qadar k o’proq g’oy a 
yig’ish;   Aqliy  hujum 4) ayt ilgan fi k rlarning muallifi  yo’q; fi k r 
jamoaga t e gishli e k anligini t an olish; he ch 
k im uni o’zinik i qilib olishga haqqi y o’q; har 
bir isht irokchu uni boshqalarnik i bilan 
qo’shib yuborish, o’zgart irish, yaxshilash va 
muk ammallasht irish huquqiga e ga.    
“ AQLIY  HUJUM”  USULI  –  biror  
muammo  bo’yicha  ta’lim oluvchilar  
tomonidan  bildirilgan  erkin  fikr  va  
mulohazalarni  to’plab, ular  orqali  
ma’lum  bir  yechimga  kelinadigan  
usuldir.   Brainstorming  /  Brain -
writing
А ЛИЙ ХУЖУМҚ  (Aleks 
Osborn) 
1 .Ta’lim  oluvchilarga  savol  
tashlanadi  va  ularga  shu  savol  
bo’yicha  o’z javoblarini (fikr, g’oya va 
mulohaza) bildirishlari so’raladi;

2. Ta’lim  oluvchilar  savol  bo’yicha  
o’z  fikr-mulohazalarini 

bildirishadi; 

3 .Ta’lim  oluvchilarning  fikr-g’oyalari 
 (magnitafonda,  videotasmada, 

rangli qog’ozlarda yoki doskada) 
to’planadi;

4 .   Fikr-g’oyalar ma’lum belgilar 
bo’yicha guruhlanadi;

5.   Yuqorida qo’yilgan savolga aniq va 
to’g’ri javob tanlab olinadi.

  yechimga  kelinadigan  usuldir.                             
S trength   ( KUCH )
W eariness   ( OJIZLIK )
O pportunity   ( IMKONIYAT )
T hreat   ( TAHDID )
Kuchli tomonlar :  
      boshqalarga nisbatan kuchli 
tomonlarni topish va  ularni 
kuchaytirish

Ojiz tomonlar : 
      boshqalar oldida ojizlik tomonlari
  Imkoniyatlari :
      foydani topish va ko’paytirish 
uchun imkoniyatlar mavjudligi

Tahdidlar :  
tashqi va ichki jihatdan turli 
tahdidlarning mavjudligi, 
muammolarning mavjudligi   Albert S Humphrey

Born 2 June 1926   (1926-06-02) 

Died 31 October 2005   (2005-
10-31) (aged 79) 

Fields Management 

Institutions Stanford Research 
Institute 

Alma mater University of 
Illinois (B.Sc.), M.I.T. (M.Sc.), 
Harvard University (MBA )  

Known	
 for SWOT analysis
                      FSMU  

FIKR

SABAB

MISOL

UMUMLASHMA
К BI

KUZATISH

BAHSLASHIS
H

ISHISHONTI
R  Edigey  obraziga “ FSMU”  met odi 
v osit asida munosabat  bildiring .
F-    Menimcha, Edigey Bo’ronli kuchli, yuksak ma’naviyatli 
inson.

S-    Chunki, u qadriyatlarni ulug’lovchi, ezgulik, samimiylik 
kabi yuksak tuy’g’ular egasi.

M-   Misol uchun,  uning qiyinchiliklarga qaramay, 
Qazangapning vasiyatini bajarishga o’zida kuch topgani, 
qanchalik g’azablanmasin, o’lik bor joyda 
janjallashmasligiga qudrati yetgani, bo’rondek kishi bo’lsa-
da, his-tuyg’ularini jilovlay oladigan sifatlari mavjud edi.

U-   Qaysiki inson, hayotning asl mohiyatini, o’lmas 
qadriyatlarni, ezgulikni, o’zlikni chuqur his qilar ekan, 
unday insonlarning hayoti boqiy, ular tashigan g’oya esa 
abadiyatga daxldor deb hisoblayman.   Sinkveyn 
Qadriyat

A badiy, ezgu.

A nglat adi, ulug’lanadi, himoya qilinadi.

  Yuk sak  qadriy at larni me nsimaslik  
manqurt lik dir.

Ulug’vorlik   Dialogni o’qing va suhbatdoshlar ma’naviyatiga baho bering. Edilboy :
- Qani, bu yoq’ga soyaga kel, gaplashib olaylik.
Xudoga ming qatla shukr qilgin, yaxshiyamki, olamda 
otangning Edigey Bo’ron degan do’sti bor ekan. Rasm-rusmini 
o’rniga qo’yib, dafn etishga sen halal berma. Shoshilayotgan 
bo’lsang, ushlab turganimiz yo’q. Men sening o’rningga bir 
hovuch tuproq tashlab qo’ya qolaman!
Sobitjon :
-Mening otam, nima qilsam o’zim…
Edilboy :- Ota-ku seniki, biroq sen o’zingniki bo’lmay qolibsan .
Sobitjon :  -Ja, unchalik emas. Bo’pti, shunday kunda janjal 
chiqarmaylik. Ona bayit bo’lsa bo’laqolsin, menga nima, faqat 
uzoqlik qilarmikin, deb o’ylagan edim…   Аквариум         Аквариум  – бу ролли ўйин. 
Унда 2-3 ў увчи иштирок этади,  қ
бош алари эса ўйинни кузатиб 	
қ
туради.  Бир гуру  вазиятни ва 	
ҳ
муаммони ўз бошидан кечирали, 
иккинчи гуру  ситуацияни 	
ҳ
му офама  илиб, та лил  илиб 	
ҳ қ ҳ қ
боради. 
Методнинг афзалликлари

Эффектив метод, айни са 	
қ
ў увчиларнинг реакцияси билиш, 	
қ
уларнинг муста ил фикрлаши, 	
қ
арорлар  абул  илишини билиш 	
қ қ қ
учун.

Ва т дефецитида жуда  ўл 	
қ қ
келади.

Ў увчилар экспертлар ва 	
қ
аналитиклар ролида чи ади.	
қ

Ў увчиларни практик фаолиятга 	
қ
ундайди.      Idrok xaritasi   - Mind mapping
( Munosabatlar diagrammasi )
Maqsad :
1. Vizualizatsiya
2. G’oyalarni va fikrlarni yangidan 
qayta tuzish va  filtrlashni 
tashkillashtiradi
3. Axborotni tahlil  qilish va 
strukturalash-tuzish  ,   asosiy 
tushunchalar o’rtasidagi o’zaro 
munosabatlarni aniqlash
4. Bilimlarni  boshqarish tizimini 
yaxshilash
5. Yanada samarali yo’l bilan axborotni 
taqdim etish va boshqarish           Munosabatlar diagrammasi, shuningdek, intellekt-
karta  yoki assotiativ xarita deb nomlanuvchi ushbu metod 
  umumiy tizimli fikrlash jarayonini tasvirlaydi. 
Yo’l :

Eslab qolish

Aqliy hujum,ijodkorlik, g’oyalarni qayd 
etish  

G’oyalarni aniqlashtirish, xulosalar qilish

Tasvirlash

Taqdimot
Qayerda qo’llaniladi :

Rejalashtirish

Murakkab muammolarni  tahlil qilish va 
yechish

Ixchamlashtirish yoki kengaytirish

Kommunikatsiya      ТАЪЛИМ 
( идрок  аритаси)ҳ

Мактабгача таълим

Бошлан ич таълим	
ғ

Академик лицей 
таълими

Коллеж таълими

Олий таълим  To’g’rilik Har kishikim , tuzluk erur 
peshasi,
Kajrav esa charx ne andeshasi.
O’qki, tuz o’ldi tayaroni aning,
Bo’lsa yer egri ne ziyoni anin g
Sham bo’yi tuz kelib 
ayvon aro,
Shohidi bazm o’ldi 
shabiston aro Sarvkim,ul to’g’ri chekib 
qomatin, Ko’rmayin osubi 
xazon ofatin              G’isht
sement, taxta 
(nima? )o	tmorfologiya
Muloqot 
shakli
Sifatli
Baquvva
t
Arzon 
( Qanday? 
Qanaqa? )	
s
ifa
t
Tez va 
puxta 
ishlash	
ra
v
is
hson
Fe’l5000 taTafakkurni 
kengaytirish sintaksis
fonetika punktuatsiyaDunyoga 
chiqish                    Idrok xaritasi:  Fikrlarni taqdim 
etish va bog’lash usuli      (1)Bu kim?
  Bu nima?
(2)Kimning 
savati?
Qayerdan?
Qayerga? Qayerda ? Kimni ko’rdi? 
Nimani topdi?
Misol: …tun da  
o’rmon da … 
( o’rin-payt 
kelishigi )Adolat                      Mehr-
oqibat
QorajonQaldirg’oc
h Boybo’ri Qultoy
Barchino
y
Do’stlikAlpomish
-Qultoy Alpomish- 
Boychibor
Qorajon-
Alpomis
h
Dostonda 
milliy 
qadriyatlar
Milliylik
Oilaga 
hurma
t
Vafo-
sadoqatHamjih
atlikOr-
nomus
Farovon
likka 
intilishUrf-
odatlar
beshikke
rti Hikoh 
to’yi
Ism 
qo’yish
Kampiro’
ldi Qo’l 
ushlatar Chach 
siypatar                    Illatlarning 
qoralanishiShaxsiy manfaat
mansabparastlik Ko’kaldosh
Surxayil
Ultontoz
Ultontozning 
oyisi Ultontoz Yortiboy

Ona tili va adabiyot darslarida qo’llaniladigan zamonaviy texnologiyalar va innova t siyalar Fidoyi insonlar o’z aqli va iste’dodini birlashtirib, olamni yaxshi tomonga o’zgartira oladilar. Ularning vazifasi- bolalarni kelajakka munosib tayyorlash uchun izlanish tomon olg’a qadam tashlashdir. Zamonaviy maktab falsafasi

Reja  1.Zamonaviy ta’lim texnologiyalari va usullari.  2. Ona tili va adabiyot darslarida qo’llaniladigan zamonaviy pedagogik texnologiyalar.

Ta’lim jaray onini t ashk il et ish y o’nalishiga k o’ra pedagogik t exnologiy alarning quy idagi t urlari ajrat iladi empirik k ognit iv ev rist ik Kreat iv Inv ersion Int egrat iv adapt ivink ly uziv

Rivojlantiruvchi ta’limning asosiy yo’nalishlari  EVRISTIK TA’LIM  Muammoli ta’lim  Tadqiqotchilik ta’limi  IMEN ( ТРИЗ) ( ixtirochilik masalalarini yechish nazariyasi) .

Ev rist ik t a’lim Yo’naltiruvchi savollar berish yo’li bilan ta’lim berish tizimi. Topqirlik, faollikni rivojlantirishga xizmat qiluvchi, o’quv izlanish ta’lim metodi bo’lib, optimallashgan(bir necha variantlardan eng ma’qulini, mosini tanlash) tafakkurni rivojlantiraadi . Evrik a!!!