Tarix darslarining turlari va ularni tasniflash
Mavzu: Tarix darslarining turlari va ularni tasniflash • Reja • 1. Tarix darsiga qo’yiladigan talablar. Darsni klassifikatsiya qilish. • 2. Dars-o’qitishning elementi va asosiy formasi sifatida. • 3.Tarix darslarining tasniflash
• Tarix o’qitish usuli uzining mustaqil tekshirish predmetiga ega. Maktabda tarix • fanining o’qitilishi va o’qitish jaraenining urganilishi tarix o’qitish metodikasining predmetini • tashkil etadi. O’qitish jaraenining obektiv suratda amal qiladigan o’z qonuniyatlari bor. • Tarix o’qitish jaraenining tarkibiy qismlari maksimal, mazmuni, o’qitishining metod • va usullari, natijalari urtasidagi qonuniyatli aloqalari qo’yidagicha namoen bo’ladi: • Tarix kursining maksimal, talim tarbiya vazifalarining muvafaqiyatli amalga • oshirilishi o’qitishning mazmuniga bog’liq bo’lgandek, tarix kursini uzlashtirish darajasi • h’am o’z navbatida o’qitishning ilmiy asosda, maqsadga muvofiq tashkil qilinishiga, • o’qituvchining urganiladigan mavzunan maqsadi, talim tarbiya vazifalari va mazmuniga mos • keladigan talim formalari, o’qitish usullari h’amda vositalaridan qay darajada maqsadga • muvofiq foydalana bilishga bog’liqdir.
• Tarix o’qitish usullari o’qitish jaraenin tarkibiy qismlari ular o’rtasidagi qatiy • takrorlanadigan o’zaro aloqa va bog’lanishlarda nomoen buladigan qonuniyatlarni ochib • beradi va tarix o’qitish jaraenini takomillashtirishda ulardan foydalanig yo’l- yo’riqlarini h’am • ko’rsatib beradi. Tarix o’qitish jaraeni ikki yo’l bilan o’rganiladi: 1. kuzatish usuli. Bu usulda • foydalanganda, turli xildagi o’quv metodik adabietlar, o’quvchilarning ezma ishlari, • maruzalari, ularning javoblari ezilgan kuchirmalar, o’qitishga berilgan bah’o va chiqarilgan • xulosalar bilan tanishib chiqiladi, darslar kuzatiladi, o’quvchilarning bilimi va malakalar • o’rganiladi.