logo

Tarix darslarining turlari va ularni tasniflash

Yuklangan vaqt:

23.11.2024

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

730.529296875 KB
Mavzu:  Tarix darslarining turlari va ularni 
tasniflash
•
Reja
•
1.  Tarix darsiga qo’yiladigan talablar. 
Darsni klassifikatsiya qilish. 
•
2.  Dars-o’qitishning elementi va asosiy 
formasi sifatida.	
 
•
3.Tarix darslarining tasniflash  •
Tarix o’qitish usuli uzining mustaqil tekshirish predmetiga ega. Maktabda tarix 
•
fanining o’qitilishi va o’qitish jaraenining urganilishi tarix o’qitish metodikasining 
predmetini 
•
tashkil etadi. O’qitish jaraenining obektiv suratda amal qiladigan o’z qonuniyatlari bor. 
•
  Tarix o’qitish jaraenining tarkibiy qismlari maksimal, mazmuni, o’qitishining metod 
•
va usullari, natijalari urtasidagi qonuniyatli aloqalari qo’yidagicha namoen bo’ladi: 
•
  Tarix kursining maksimal, talim tarbiya vazifalarining muvafaqiyatli amalga 
•
oshirilishi o’qitishning mazmuniga bog’liq bo’lgandek, tarix kursini uzlashtirish darajasi 
•
h’am o’z navbatida o’qitishning ilmiy asosda, maqsadga muvofiq tashkil qilinishiga, 
•
o’qituvchining urganiladigan mavzunan maqsadi, talim tarbiya vazifalari va mazmuniga 
mos 
•
keladigan talim formalari, o’qitish usullari h’amda vositalaridan qay darajada maqsadga 
•
muvofiq foydalana bilishga bog’liqdir.      •
Tarix o’qitish usullari o’qitish jaraenin tarkibiy qismlari ular o’rtasidagi qatiy 
•
takrorlanadigan o’zaro aloqa va bog’lanishlarda nomoen buladigan qonuniyatlarni 
ochib 
•
beradi va tarix o’qitish jaraenini takomillashtirishda ulardan foydalanig yo’l-
yo’riqlarini h’am 
•
ko’rsatib beradi. Tarix o’qitish jaraeni ikki yo’l bilan o’rganiladi: 1. kuzatish usuli. 
Bu usulda 
•
foydalanganda, turli xildagi o’quv metodik adabietlar, o’quvchilarning ezma ishlari, 
•
maruzalari, ularning javoblari ezilgan kuchirmalar, o’qitishga berilgan bah’o va 
chiqarilgan 
•
xulosalar bilan tanishib chiqiladi, darslar kuzatiladi, o’quvchilarning bilimi va 
malakalar 
•
o’rganiladi.        •
Tarix kursining tkzilishi uni o’qitish o’rganish tartibini milliy 
asosga qarshi printsipining buzilishi va bu narsa pedagogika-
didaktika talablariga javob ermasligi yana bir kamchiligidir. Sobiq 
SSSR xalq talimi davlat qo’mitasi raisi G.A.Yagodin 1988 yil 
dekabrda shu soh’adagi kamchiliklarning asosiy sabablaridan biri 
milliylik printsipidan voz kechilganligi bilan bog’liqligini ko’rsatib 
bunday degan edi: “Talim-tarbiyani milliy madaniyatdan ajralgan 
h’olda yo’lga qo’yish o’quvchilarni nasl-nasabini namalum kishilar, 
deb h’isoblash demakdir. Ayni milliy o’zligini anglab etmaganalik, 
milliy va madaniy masalalarda tayergarlikka ega emaslik 
millatlararo munosabatlarda buzilishlar milliy xudbinlik 
ko’rinishlari uchun ko’pgina qulay zaminni vujudga keltiradi.      Foydalanilgan Adabiyotlar
•
1. Gaffarov Ya, G’afforova M. O’zbekiston xalqlari 
tarixini o’qitish usullari.T., 1996.
•
2. O’zbekiston tarixi va madaniyati.T., 1992
•
3. Mustaqil O’zbekiston-tarix silsilolarida.T.,1992
•
4. Kabirov A, Korovkin F Jah’on tarixi.T., 1995
•
5. Muxammedjonov A.R. O’zbekiston tarixi. (V asrdan 
XXI asrning boshigacha)T., yshshe  •
E’TIBORINGIZ UCHUN RAXMAT

Mavzu: Tarix darslarining turlari va ularni tasniflash • Reja • 1. Tarix darsiga qo’yiladigan talablar. Darsni klassifikatsiya qilish. • 2. Dars-o’qitishning elementi va asosiy formasi sifatida. • 3.Tarix darslarining tasniflash

• Tarix o’qitish usuli uzining mustaqil tekshirish predmetiga ega. Maktabda tarix • fanining o’qitilishi va o’qitish jaraenining urganilishi tarix o’qitish metodikasining predmetini • tashkil etadi. O’qitish jaraenining obektiv suratda amal qiladigan o’z qonuniyatlari bor. • Tarix o’qitish jaraenining tarkibiy qismlari maksimal, mazmuni, o’qitishining metod • va usullari, natijalari urtasidagi qonuniyatli aloqalari qo’yidagicha namoen bo’ladi: • Tarix kursining maksimal, talim tarbiya vazifalarining muvafaqiyatli amalga • oshirilishi o’qitishning mazmuniga bog’liq bo’lgandek, tarix kursini uzlashtirish darajasi • h’am o’z navbatida o’qitishning ilmiy asosda, maqsadga muvofiq tashkil qilinishiga, • o’qituvchining urganiladigan mavzunan maqsadi, talim tarbiya vazifalari va mazmuniga mos • keladigan talim formalari, o’qitish usullari h’amda vositalaridan qay darajada maqsadga • muvofiq foydalana bilishga bog’liqdir.

• Tarix o’qitish usullari o’qitish jaraenin tarkibiy qismlari ular o’rtasidagi qatiy • takrorlanadigan o’zaro aloqa va bog’lanishlarda nomoen buladigan qonuniyatlarni ochib • beradi va tarix o’qitish jaraenini takomillashtirishda ulardan foydalanig yo’l- yo’riqlarini h’am • ko’rsatib beradi. Tarix o’qitish jaraeni ikki yo’l bilan o’rganiladi: 1. kuzatish usuli. Bu usulda • foydalanganda, turli xildagi o’quv metodik adabietlar, o’quvchilarning ezma ishlari, • maruzalari, ularning javoblari ezilgan kuchirmalar, o’qitishga berilgan bah’o va chiqarilgan • xulosalar bilan tanishib chiqiladi, darslar kuzatiladi, o’quvchilarning bilimi va malakalar • o’rganiladi.