y = sinx, y = cosx funksiyalar va ular yordamida modellashtirish
![y = sinx, y = cosx
funk siy alar v a ular
y ordamida
modellasht irish](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_1.png)
![Darsning m aqsad va
vazifalar i:
a) Darsning maqsadi: O‘quvchilarning y = sinx, y = cosx funksiyalari va ular
yordamida modellashtirish malakalarini rivojlantirish
b) Darsning ta’limiy vazifasi: o‘quvchilarga y = sinx, y = cosx funksiyalari va uning
tadbiqiga doir bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash, fanga oid kompetensiyalarni
shakllantirish;
d) Darsning tarbiyaviy vazifasi: o‘quvchilarni yangi bilimlar egallashga va tartib-
intizomga doimo rioya etishga, o’zaro hurmat, tog’riso’zlik, vatanparvarlik kabi ezgu
hislatlarni ozlarida shakllantirishga yo‘naltirish, ma’nan yetuk, barkamol, teran
fikrlovchi yosh avlodni tarbiyalash, tayanch kompetensiyalarni rivojlantirish;
e) Darsning rivojlantiruvchi vazifasi: o‘quvchilarning geometrik bilim va
tasavvurlarini k е ngaytirish, mustaqil fikrlash, ishlash, hulosa qilish, tadbiq etish
ko’nikmalarini rivojlantirish, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish.](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_2.png)
![Ilm, Navoiy, senga
maqsud bil,
Emdiki, ilm o’ldi,
amal aylagil.
Alisher
Navoiy](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_3.png)
![Keltursa yuz baloni
o‘shal bevafo manga,
Kelsun agar yuzumni
evursam,balo manga…
Z.M.Bobur](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_4.png)
![Jonimdog‘i «jim» ikki dolingg‘a fido,
Anding so‘ng «alif» toza niholingg‘a fido,
«Nun»i dog‘i anbarin hilolingg‘a fido,
Qolg‘on ikki nuqta ……………… fido.
###################################
Yod etmas emish kishini m е hnatda kishi,
Shod etmas emish ko‘ngulni g‘urbatda kishi.
Ko‘nglum bu g‘ariblikda shod o‘lmadi hеch,
G‘urbatda ……………………...… kishi.](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_5.png)
![](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_6.png)
![O’tilgan mavzu bo’yicha mustahkamlash:](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_7.png)
![O’tilgan dars: Davriy jarayonlar va ularni kuzatish
Uy vazifasi tahlili
M
y=-1](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_8.png)
![G eometr ik usulda
Algebraik usulda](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_9.png)
![Radian burchakdan
gradusga o’tish formulasi
Gradusdan radianga o’tish
formulasi](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_10.png)
![Trigonometrik funksiyalarning ishoralari](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_11.png)
![Sinus, kosinus, tangens, kotatangensning
ba’zi qiymatlari jadvali](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_12.png)
![](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_13.png)
![y=sinx va y=cosx funksiyalar grafiklari (sinusoida)](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_14.png)
![MS Excel dasturida trigonometrik funksiyalar grafiklarini yasash](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_15.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Arxitektura](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_16.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Fizika](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_17.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Fizika va
astronomiya](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_18.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: biologiya
A gar biz dumida nuqta belgilab
olsak va keyinchalik
harakatlanish yo'nalishini ko'rib
chiqsak , s uvda baliq harakati
sin us yoki kosin u s qonuniga
muvofiq suzishiga guvoh
bo'la miz.
Qush qanotlari uchib
ket ayot ganda, sinusoid a hosil
qiladi.
Bioritmlar modeli
trigonometrik funksiyalar
grafiklar i yordamida
tuzilishi mumkin.
Fizik
Emotsional
intellektuall](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_19.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Tibbiyot
Trigonometriya tibbiyotda muhim o'rin tutadi. Uning yordami
bilan Eronlik olimlar yurak formulasini - 8 ta ifodani, 32
koeffitsiyentdan va 33 ta asosiy parametrlardan tashkil topgan
murakkab algebraik-trigonometrik tenglikni, shu jumladan,
aritmiyalarda hisob-kitob qilish uchun bir nechta qo'shimchani topdi.](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_20.png)
![Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Iqtisodiyot
Bozor tanlovi
o'zgarishi raqami Hisobotlar asosida
joriy bozor vaziyatini
tahlil qilish](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_21.png)
![Mustahkamlash uchun mashqlar: 121-mashq](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_22.png)
![Uyga vazifa](/data/documents/27440d85-8bfa-464d-95b0-4cd9c5af1a9f/page_23.png)
y = sinx, y = cosx funk siy alar v a ular y ordamida modellasht irish
Darsning m aqsad va vazifalar i: a) Darsning maqsadi: O‘quvchilarning y = sinx, y = cosx funksiyalari va ular yordamida modellashtirish malakalarini rivojlantirish b) Darsning ta’limiy vazifasi: o‘quvchilarga y = sinx, y = cosx funksiyalari va uning tadbiqiga doir bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish; d) Darsning tarbiyaviy vazifasi: o‘quvchilarni yangi bilimlar egallashga va tartib- intizomga doimo rioya etishga, o’zaro hurmat, tog’riso’zlik, vatanparvarlik kabi ezgu hislatlarni ozlarida shakllantirishga yo‘naltirish, ma’nan yetuk, barkamol, teran fikrlovchi yosh avlodni tarbiyalash, tayanch kompetensiyalarni rivojlantirish; e) Darsning rivojlantiruvchi vazifasi: o‘quvchilarning geometrik bilim va tasavvurlarini k е ngaytirish, mustaqil fikrlash, ishlash, hulosa qilish, tadbiq etish ko’nikmalarini rivojlantirish, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish.
Ilm, Navoiy, senga maqsud bil, Emdiki, ilm o’ldi, amal aylagil. Alisher Navoiy
Keltursa yuz baloni o‘shal bevafo manga, Kelsun agar yuzumni evursam,balo manga… Z.M.Bobur
Jonimdog‘i «jim» ikki dolingg‘a fido, Anding so‘ng «alif» toza niholingg‘a fido, «Nun»i dog‘i anbarin hilolingg‘a fido, Qolg‘on ikki nuqta ……………… fido. ################################### Yod etmas emish kishini m е hnatda kishi, Shod etmas emish ko‘ngulni g‘urbatda kishi. Ko‘nglum bu g‘ariblikda shod o‘lmadi hеch, G‘urbatda ……………………...… kishi.