logo

y = sinx, y = cosx funksiyalar va ular yordamida modellashtirish

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

7879.7314453125 KB
y  = sinx,  y  = cosx 
funk siy alar  v a  ular 
y ordamida 
modellasht irish Darsning m aqsad  va 
vazifalar i:
a)      Darsning maqsadi:   O‘quvchilarning  y = sinx, y = cosx funksiyalari va ular 
yordamida modellashtirish malakalarini rivojlantirish
b)  Darsning ta’limiy vazifasi:   o‘quvchilarga y = sinx, y = cosx funksiyalari  va uning 
tadbiqiga doir  bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash, fanga oid kompetensiyalarni 
shakllantirish;
d)   Darsning tarbiyaviy vazifasi:    o‘quvchilarni yangi bilimlar egallashga va tartib-
intizomga doimo rioya etishga, o’zaro hurmat, tog’riso’zlik, vatanparvarlik kabi ezgu 
hislatlarni ozlarida shakllantirishga yo‘naltirish, ma’nan yetuk, barkamol, teran 
fikrlovchi yosh avlodni tarbiyalash, tayanch kompetensiyalarni rivojlantirish;
e)    Darsning rivojlantiruvchi vazifasi:   o‘quvchilarning geometrik bilim va 
tasavvurlarini k е ngaytirish, mustaqil fikrlash, ishlash, hulosa qilish, tadbiq etish  
ko’nikmalarini rivojlantirish, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish. Ilm, Navoiy, senga 
maqsud bil, 
Emdiki, ilm o’ldi, 
amal aylagil.
           
             Alisher 
Navoiy Keltursa yuz baloni 
o‘shal bevafo manga,
Kelsun agar yuzumni 
evursam,balo manga…
                        Z.M.Bobur   Jonimdog‘i «jim» ikki dolingg‘a fido, 
Anding so‘ng «alif» toza niholingg‘a fido,	
 
«Nun»i dog‘i anbarin hilolingg‘a fido,	
 
Qolg‘on ikki nuqta ……………… fido.  
###################################
Yod etmas emish kishini m е hnatda kishi,
Shod etmas emish ko‘ngulni g‘urbatda kishi.
Ko‘nglum bu g‘ariblikda shod o‘lmadi hеch,
G‘urbatda ……………………...… kishi.  O’tilgan mavzu bo’yicha mustahkamlash: O’tilgan dars: Davriy jarayonlar va ularni kuzatish  
Uy vazifasi tahlili
M
y=-1   G eometr ik  usulda 
Algebraik  usulda   Radian burchakdan 
gradusga o’tish formulasi
Gradusdan radianga o’tish 
formulasi   Trigonometrik funksiyalarning ishoralari Sinus, kosinus, tangens, kotatangensning 
ba’zi qiymatlari jadvali  y=sinx va y=cosx funksiyalar grafiklari (sinusoida) MS Excel dasturida trigonometrik funksiyalar grafiklarini yasash Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Arxitektura Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Fizika Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Fizika va 
astronomiya Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: biologiya
A gar biz  dumida  nuqta belgilab 
olsak va keyinchalik 
harakatlanish yo'nalishini ko'rib 
chiqsak , s uvda baliq harakati 
sin us  yoki kosin u s qonuniga 
muvofiq  suzishiga guvoh 
bo'la miz.  
Qush qanotlari uchib 
ket ayot ganda, sinusoid a  hosil 
qiladi.
Bioritmlar modeli 
trigonometrik funksiyalar 
grafiklar i   yordamida 
tuzilishi mumkin. 

Fizik

Emotsional

intellektuall Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Tibbiyot
Trigonometriya  tibbiyotda  muhim  o'rin  tutadi.  Uning  yordami 
bilan  Eronlik  olimlar  yurak  formulasini  -  8  ta  ifodani,  32 
koeffitsiyentdan  va  33  ta  asosiy  parametrlardan  tashkil  topgan 
murakkab  algebraik-trigonometrik  tenglikni,  shu  jumladan, 
aritmiyalarda hisob-kitob qilish uchun bir nechta qo'shimchani topdi. Trigonometrik funksiyalarning tadbiqlari: Iqtisodiyot
Bozor tanlovi 
o'zgarishi raqami Hisobotlar asosida 
joriy bozor vaziyatini 
tahlil qilish Mustahkamlash uchun mashqlar: 121-mashq Uyga vazifa

y = sinx, y = cosx funk siy alar v a ular y ordamida modellasht irish

Darsning m aqsad va vazifalar i: a) Darsning maqsadi: O‘quvchilarning y = sinx, y = cosx funksiyalari va ular yordamida modellashtirish malakalarini rivojlantirish b) Darsning ta’limiy vazifasi: o‘quvchilarga y = sinx, y = cosx funksiyalari va uning tadbiqiga doir bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish; d) Darsning tarbiyaviy vazifasi: o‘quvchilarni yangi bilimlar egallashga va tartib- intizomga doimo rioya etishga, o’zaro hurmat, tog’riso’zlik, vatanparvarlik kabi ezgu hislatlarni ozlarida shakllantirishga yo‘naltirish, ma’nan yetuk, barkamol, teran fikrlovchi yosh avlodni tarbiyalash, tayanch kompetensiyalarni rivojlantirish; e) Darsning rivojlantiruvchi vazifasi: o‘quvchilarning geometrik bilim va tasavvurlarini k е ngaytirish, mustaqil fikrlash, ishlash, hulosa qilish, tadbiq etish ko’nikmalarini rivojlantirish, fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish.

Ilm, Navoiy, senga maqsud bil, Emdiki, ilm o’ldi, amal aylagil. Alisher Navoiy

Keltursa yuz baloni o‘shal bevafo manga, Kelsun agar yuzumni evursam,balo manga… Z.M.Bobur

Jonimdog‘i «jim» ikki dolingg‘a fido, Anding so‘ng «alif» toza niholingg‘a fido, «Nun»i dog‘i anbarin hilolingg‘a fido, Qolg‘on ikki nuqta ……………… fido. ################################### Yod etmas emish kishini m е hnatda kishi, Shod etmas emish ko‘ngulni g‘urbatda kishi. Ko‘nglum bu g‘ariblikda shod o‘lmadi hеch, G‘urbatda ……………………...… kishi.