logo

YANGILANAYOTGAN O’ZBEKISTON MILLIY YUKSALISHDAN – MILLIY TARAQQIYOT SARI

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

710.1044921875 KB
MAVZU: YANGILANAYOTGAN 
O’ZBEKISTON: MILLIY YUKSALISHDAN 
– MILLIY TARAQQIYOT SARI! MAVZU:YANGILANAYOTGAN O’ZBEKISTON: 
MILLIY YUKSALISHDAN – MILLIY 
TARAQQIYOT SARI
•
                                        RE JA:
•
1. 2017-2021- y illarda O‘zbek ist on Respublik asini riv ojlant irishning besht a 
•
ust uv or  y o‘nalishi  bo‘y icha  Harak at lar  st rat egiy asining  ishlab  chiqilishi, 
 uning 
•
ilmiy -nazariy  asoslari v a uning  xususiy at lari.
•
2.  2017-2021-y illarda  O‘zbek ist on  Respublik asini  y anada  riv ojlant irish
•
bo‘y icha Harak at lar st rat egiy asi v a unda belgilangan ust uv or  y o‘nalishlar.
•
3.  Harak at lar  st rat egiy asining  hay ot ga  joriy   et ilishi.   Milliy   
t ik lanishdanmilliy  y uk salish sari. Insoniyatning tarixiy taraqqiyoti va rivojlanish bosqichlariga e’tibor 
bersak, har bir davrning o‘z taraqqiyot omillari, ehtiyojlari, talablari  va 
hayotiy tamoyillari bo‘ladi.  Tabiiyki,  bularning  barchasini  
shakllantirish  va  rivojlantirishga,  ularga alohida ma’no-mazmun 
bag‘ishlashga, bu davrda davlat, jamiyat hayoti, ijtimoiysiyosiy institutlar 
faoliyatining aniq yo‘nalishlarini belgilab beradig an ulkan tarixiy 
voqealarning guvohi bo‘ladi O‘zbekiston  Resupblikasi Prezidenti  Shavkat  Mirziyoyevning bevosita 
tashabbusi  va  rahbarligida qabul  qilingan  hamda  izchil  amalga 
oshirilayotgan  O‘zbekiston Respublikasini  rivojlantirishning beshta  ustuvor  
yo‘nalish  bo‘yicha Harakatlar  strategiyasi mamlakatimiz  hayotida  
taraqqiyotning yangi  bosqichini  boshlab  berdi.
Harakatlar  strategiyasi  O‘zbekistonni  tez  sur’atlar  bilan o‘zgarayotgan zamon 
talablari  asosida  jadal  rivojlantirishning  ilmiy-nazariy, amaliy-konstruktiv 
asoslarini belgilab beradigan, taraqqiyotning yangi davri uchun mo‘ljallangan  
muhim  dasturilamaldir,   desak,  ayni  haqiqat  bo‘ladi.  Harakatlar  strategiyasi  odamlarni  ochiqlik,  oshkoralik,  shaffoflik  muhitida 
yashash  va ishlashga  da’vat  etmoqda. Har  bir soha  faoliyati ulkan  ta’sir kuchiga 
ega  bo‘lgan,  fuqarolik  jamiyatining  ajralmas  qismi  bo‘lgan  jamoatchilik  nazorati 
ostida rivojlanishi zarurligini kun tartibiga qo‘ymoqda. Bunday muhitda insonning 
davlat, jamiyat va o‘z oldida mas’uliyatni to‘la his etib yashashi, so‘zi bilan ishi 
bir  bo‘lishiga  rioya  etish  fazilatlari  asosiy  mezon  sifatida  namoyon  bo‘ladi. 
Harakatlar strategiyasi O‘zbekistonda huquqiy demokratik asosdagi xalq davlatini 
barpo etish yo‘lini har tomonlama asoslab beradigan hujjat hisoblanadi.  Harakatlar  strategiyasining  ahamiyatli  xususiyati  davlat  va  jamiyat 
taraqqiyotining  harakatlantiruvchi  kuchi  bo‘lgan  vatanparvarlik  omiliga 
mustahkam  tayangan  holda  ish  olib  borishga  da’vat  etadi.  Vatanni  sevish  -  o‘z 
oilasi,  mahallasi,  kasbi,  hududi  va  O‘zbekistonni  qadrlashda  namoyon  bo‘lishiga 
alohida e’tibor qaratadi.
Harakatlar  strategiyasida  yana  bir  adolatli  xususiyat  nafaqat  tashqi 
investitsion  siyosatni  faollashtirish,  balki  inson  ichki  imkoniyatlarini  yanada 
to‘laroq  ro‘yobga  chiqarish  ishlariga  alohid a  e’tibor  qaratadi.  «Bu  siyosatning 
asosiy maqsadi Shundan iboratki, biz har bir fuqaroga o‘zining kuch va imkoniyati, 
qobiliyat  va  salohiyatini  ro‘yobga  chiqarishi  uchun  keng  sharoit  va  imkoniyat 
yaratib berishimiz zarur», deb ta’kidlaydi Prezidentimiz. 2.  2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini yanada 
rivojlantirishbo‘yicha Harakatlar strategiyasi va unda belgilangan 
ustuvor yo‘nalishlar
Bugungi  kunda  mustaqillik  yillarida  O‘zbekiston  o‘zining  boy  tarixiga 
tayanib,  porloq  istiqbolini  qurayotgan  davlat,  hamjihat  xalq,  eng  tez 
rivojlanayotgan  mamlakat  sifatida  dunyoga  tanildi.  Prezidentimiz  
Shavkat Mirziyoyev  rahbarligida  boshlangan,  hayotga  tatbiq  
etilayotgan  izchil islohotlar, amaliy sa’y-harakatlar yangi taraqqiyot 
marralarini egallash, zamon shiddatiga mos tarzda  rivojlanish,  xalqimiz  
manfaatlarini  ta’minlashga  qaratilgani  bilan  g‘oyat ahamiyatlidir O‘zbekiston Resupblikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev tomonidan 
2017-  yil 7-  fevralda  «O‘zbekiston Respublikasini yanada 
rivojlantirish bo‘yicha Harakatlar strategiyasi to‘g‘risida»gi farmoni 
qabul qilindi2017-2021-yillarda  O‘zbekiston Respublikasini  
rivojlantirishning  beshta ustuvor  yo‘nalishi  bo‘yicha  Harakatlar 
strategiyasi  mamlakatimizda  ham,  chet  el ijtimoiy-siyosiy doiralari 
tomonidan ham katta qiziqish  va  e’tibor  bilan  o‘rganilmoqda.  Bu 
borada  atoqli  olimlar,  nufuzli  ekspert  va kuzatuvchilar,  turli  
darajadagi  ko‘zga ko‘ringan  rahbarlar  o‘z  fikr-mulohazalarini 
bildirmoqdalar. Harakatlar strategiyasining har bir  ustuvor  
yo‘nalishi  mamlakatimiz taraqqiyoti  uchun  g‘oyat  muhim  
ahamiyatga ega bo‘lib, ular quyidagilardan iborat.  Birinchi  yo‘nalishda  davlat  va  jamiyat  tizimini  takomillashtirishningustuvor  
yo‘nalishlari  alohida  belgilab  berildi.  Unda  demokratik  islohotlarni 
chuqurlashtirish,  mamlakatni  modernizatsiya  qilishda  Oliy  Majlis  va  siyosiy 
partiyalarning rolini yanada kuchaytirish,  shu  orqali qonun ustuvorligiga eri-  
shish asnosida  jamiyatda  boshqaruvning  erkin  va  xalq  hokimiyatchiligi  
tamoyillarini chuqurlashtirishga  erishiladi.  Davlat  boshqaruvi  tizimini  
liberallashtirish,  turli byurokratik  to‘siqlarni  kamaytirish,  davlat  
boshqaruvida  keng  jamoatchilikning faol ishtirokini ta’minlash choralarini 
ko‘rish bo‘yicha aniq g‘oyalar ilgari suriladi.  Ikkinchi yo‘nalish qonun ustuvorligini ta’minlash va sud-hukuq tizimini yanada  
isloh  qilishning  ustuvor  yo‘nalishlaridan  iborat.  Bunda  sud hokimiyatining  
chinakam  samaradorligini  ta’minlash,  sudning  nufuzini  oshirish, sud tizimini 
demok- ratlashtirish va takomillashtirish ustuvor vazifa qilib qo‘yildi.Mazkur  
yo‘nalishda  fuqarolarning  huquq  va  erkinliklarini  ishonchli  himoya qilish  
kafolatlarini  ta’minlash,  qonun  ustuvorligiga  erishish orqali  inson 
manfaatlarini himoya qilish, qabul qilingan barcha qonunlarning to‘la va 
samarali ishlashi  bo‘yicha  tegishli  chora-tadbirlarni  amalga  oshirishga  jiddiy  
e’tibor beriladi.  Oliy  sud  faoliyatini  isloh  qilish,  uning  zamonaviy,  hozirgi  
kun  talablari asosida ishlaydigan tizimini vujudga keltirish borasida yangi 
g‘oyalar ilgari  surildi.  Uchinchi  yo‘nalish  iqtisodiyotni  rivojlantirish  va  liberallashtirishning ustuvor 
yo‘nalishlarini o‘zida ifoda etadi. Bunda makroiqtisodiy barqarorlikni yanada  
mustahkamalash  va  yuqori iqtisodiy  o‘sish  sur’atlarini  saqlab  qolish, 
iqtisodiyotning  etakchi  tarmoqlarini  modernizatsiya va  diversifikatsiya   qilish 
hisobidan  ishlab  chiqarilayotganishlab  chiqarilayotgan  mahsulotlarning 
raqobatbardoshligini  oshirish,  mamlakat  eksport  salohiyatini  kchaytirish  
bosh vazifa qilib qo‘iylgan. Qishloq  xo‘jaligini  modernizatsiya  qilish,  tuproq  
unumdorligini  va  ekinlar hosildorligini  oshirish,  yangi  va  xaridorgir  
mahsulotlar  etishtirish  orqali  jahon bozoriga chiqishning yangi yo‘nalishlarini 
joriy etish nazarda tutilgan.Iqtisodiyotda  davlat ishtirokni  kamaytirish,  xususiy 
 mulk  huquqini  himoya qilish,  mulkka  egalik  qilish  va  uning hajmini  
oshirish  orqali  yuqori  saradorlikka erishish,  kichik  biznes  va  xususiy  
tadbirkorlikni yanada  rivojlantirish,  uni rag‘batlantirish  mo‘ljallangan.  To‘rtinchi  yo‘nalishda  ijtimoiy  sohani  rivojlantirishning  ustuvor yo‘nalishlari  
o‘z  ifodasini  topgan.  Bunda  aholi  bandligi  va  uning  real daromadlarini  
izchil  oshirish,  jumladan,  mehnatga  layoqatli  aholi  qatlami  uchun yangi ish 
o‘rinalari yaratish, mehnat faoliyatning yangi shakl va turlarini joriy etish 
nazarda tutilgan edi. Aholining ijtimoiy himoya qilish va sog‘likni saqlash 
tizimini takomillashtirish,  xotin-qizlarning  ijtimoiy-siyosiy  faolligini  oshirish  
orqali jamiyatda  sog‘lom   turmush  tarzini   yanada  chuqurlashtirish  
masallariga  alohida ahamiyat  berilgan.  Shuningdek,   aholini  arzon  uy-joylar  
bilan  ta’minlash,  hayot sharoitlarini  yaxshilash,  yo‘l-transport,  muxandislik-
kommunikatsiya  va  ijtimoiy infratuzilmalarni   modernizatsiya  qilish  orqali  
uzoq  istiqbolga  mo‘ljallangan  va munosib turmush darajasini ta’minlaydigan 
yuksak madaniyatli yashash sharoitiga erishish chora-tadbirlarini ko‘rish eng 
muhim vazifa qilib belgilanganligi e’tiborga sazovordir.  Beshinchi  yo‘nalish  xavfsizlik,  millatlararo  totuvlik  va  diniy bag‘rikenglikni  
ta’minlash,  chuqur  o‘ylangan,  o‘zaro  manfaatli  va  amaliy tashqi siyosat 
sohasidagi usutuvor vazifalar bilan bog‘liq bo‘lib,   bunda dunyo qalqib  turgan,  
turli  mintaqalarda  urush  davom  etayotgan,  qon  to‘kilayotgan  bir sharoitda  
milliy  xavfsizlikni  ta’minlashga  jiddiy  e’tibor  berish  eng  muhim vaziflardan  
biri  sifatida  belgilangan.  O‘ndan  ortiq  diniy  konfessiyalar,  130   danziyod 
millat va elat vakillari yashayotgan O‘zbekistonda tinchlik va barqarorlikni 
ta’minlash,  o‘zaro  ishonch,  bir-birini  tushunish,  turli  e’tiqod  va  
madaniyatlarni hurmat  qilish  singari  bag‘rikenglik  fazlatlarini  yanda  
chuqurlashtirishning ahamiyati  beqiyos  ekanligi  ta’kidlanadi.  O‘zbekiston  deb 
 atalgan  umumiy xonadonimiz, 32 millionli oilamiz istiqboli uchun diniy e’tiqodi, 
milliy mansubligi, kasbu  kori  va  yoshidan  qat’i  nazar,  har  bir  fuqaro  mas’ul 
 ekanini  anglash, farzandlarimizni Shu ruhda tarbiyalash asosiy vazifa etib 
belgilangan. 3. Harakatlar strategiyasining hayotga joriy etilishi. Milliy tiklanishdan –milliy 
yuksalish sari.
Bugun  O‘zbekistonda  izchil  amalga  oshirilayotgan  shiddatli  islohotlar natijasida  
mamlakatni  jahon  tanimoqda  va  tan  olmoqda.  Bu  borada  Prezident Shavkat 
Mirziyoyevning shaxsiy tashabbusi va hayotbaxsh g‘oyalari asosida ishlab chiqilgan  
«2017-2021-yillarda  O‘zbekiston  Respublikasini  rivojlantirishning beshta  ustuvor  
yo‘nalishi  bo‘yicha  Harakatlar  strategiyasi»  davlat  va  jamiyatni 
rivojlantirishning mutlaqo yangi bosqichini boshlab berganini alohida e’tirof etish 
lozim. Prezidentimiz  bugun  parlamentga  yo‘llagan  Murojaatnomasida alohida  
qayd  etganidek,  Shu  uch  yilda  dastlabki,  lekin  o‘ta  muhim  va  salmoqli 
natjalarni  qo‘lga  kiritdik.  Xususan,  o‘tgan  2019-  yil  ham  munosib  yutuqlar  va 
yuksak marralar yili bo‘ldi. Quvonarlisi, O‘zbekistonning nomi xalqaro maydonda tez-tez yuqori darajada 
e’tirof etilmoqda. Masalan, Buyuk Britaniyaning  «The Economist»  haftalik 
jurnali o‘tgan  yili  yurtimizni  «Yil  davlati»  sifatida  e’tirof  etdi.  Amerikaning  
«Harper's Bazaar»  nashri  esa,  2020-yilda  albatta  sayohat  qilish  lozim  
bo‘lgan  20  ta  eng yaxshi yo‘nalish ro‘yxatida O‘zbekistonni birinchi o‘ringa 
loyiq, CNN Travel sayti 2020- yilda sayohat uchun eng yaxshi joy, deb 
topdi.Darhaqiqat, mamlakatimiz bugungi kunda jahon hamjamiyati tomonidan 
jadal taraqqiy  etayotgan,  iqtisodiyotda  barqaror  o‘sish  sur’atlariga  
erishayotgan,  eng asosiysi,  aholining  ijtimoiy-iqtisodiy  sharoiti  tubdan  
yaxshilanayotgan,  hayot darajasi izchil yuksalayotgan mamlakat sifatida e’tirof 
etilmoqda. Eng  muhim  o‘zgarishlardan  y ana  biri,  bu  shubhasiz,  O‘zbek ist on 
Respublik asi  say lov   k odek sining  qabul  qilinganidir.  Mazk ur  k odek sda 
fuqarolarning  say lov   huquqlari  bilan  bog‘liq  bir  birini  t ak rorlov chi  nor malar  ak s 
et gan besht a Qonun birlasht irilib, bugungi k unga qadar t arqoq holda amal qilgan 
say lov  t o‘g‘risidagi qonunlar v a qonunost i hujjat lari xalqaro norma v a st andart lar 
hamda  ilg‘or  xorijiy   t ajribadan  k elib  chiqib  k odifi k at siy a  qilindi  hamda  say lov  
jaray oniga  nisbat an  y agona  shaff of  v a  samarali  y ondaShuv lar  nazarda  t ut ildi. 
N at ijada « Yangi O‘zbek ist on – y angi say lov lar»  shiori ost ida y aqinda bo‘lib o‘t gan 
say lov lar  barcha  demok rat ik   t amoy illarga  t ay angan  holda,  xalqaro  st andart lar 
t alablariga  mos  darajada,  ochiq  v a  oshk or  t ashk il  et ilganini  xalqaro  missiy alar 
v ak illari,  xalqaro  ek spert lardan  iborat   k uzat uv chilar,  xorijning  et ak chi  ommav iy  
axborot  v osit alari v ak illari ham e’t irof et ishdi. X ulosa  qilib  ay t ganda,  so‘nggi  y illarda  « O‘zbek ist on  Respublik asining 
xalqaro  rey t ing  v a  indek slardagi  o‘rnini  y axshilash  hamda  dav lat   organlari  v a 
t ashk ilot larida  ular  bilan  t izimli  ishlashning  y angi  mexanizmini  joriy   et ish »
borasidagi dav lat  siy osat i, huquqiy -normat iv  hujjat larning qabul qilinishi, mazk ur 
y o‘nalishdagi ishlarning samaradorligiga t o‘siq bo‘lay ot gan muammolarni bart araf 
et ish  y uzasidan  olib  borilay ot gan  chora-t adbirlar  k eng  k o‘lamli  bo‘lib,  birinchi 
nav bat da respublik ada olib borilay ot gan islohot larning nat ijasini jahon miqy osida 
e’t irof et ishga qarat ilgan bo‘lsa, eng asosiy si bu harak at lar xalqning farov onligi v a 
t urmush  t arzini  y axshilanishi  v a  haq-huquqlarini  himoy a  qilinishi  t izimining 
y anada y uqori sav iy aga k o‘t arilishiga xizmat  qiladi.  A dabiy ot lar, gazet a v a jurnallar
1. « Эрк ин  ва ф аровон, дем ок ратик  Ўзбек истон давлатини  м ард ва олий ж аноб 
халқ им из  билан  қ у рам из.  Ш.  Мирзиёевнин г  Ўзбек истон  Руспу блик аси 
Президенти  лавози м ига к и ри ш иш  т антанали м аросим и га бағ иш ланган Олий  
Маж ли с палаталаринин г қ ў ш м а м аж лисидаги ну тқ и . Х алқ  сў зи, 2016 йи л 15 
дек абрь.
2. Ўзбек истон Респу блик аси Президенти  Шавк ат Ми рзиёев 2017 йи л 5 
январь к у ни соғлиқ ни сақ лаш  соҳ асин инг би р гу ру ҳ  етак ч и 
м у тахассислари  би лан у ч раш у вдаги  м аъру заси. Х алқ  сў зи. 2017 йи л 12 
январь.
3.  Ўзбек истон  Респу бли к аси   Прези ден тини нг  “ Х от ин-қ изларни   қ ўллаб-қ у вватлаш   ва  оила  и нстит у ти ни  м устаҳ к ам лаш   
соҳ аси даги   ф аоли ятин и 
ту бдан   так ом иллаш ти риш   ч ора-т адбирлари   тў ғ ри си да”   ги   Ф арм они .  Х алқ  
сў зи , 2018 йил 4 ф еврал. 
4. Ўзбек истон Респу блик аси Президентин инг 2018 йи л 27 июндаги « Обод 
м аҳ алла»  дасту ри  тў ғ ри си да» ги ПФ - 5467-сонли  Ф арм они . Х алқ  сў зи ,  2018 
йи л 28 июнь.
5.  К арим ов И. Тинч лик  ва осойи ш талик   –  барч а юту қ  ва м арраларим и зни нг 
асоси дир. Х алқ  сў зи, 2013, 10 м ай .  Elek t ron t a’lim resurslari: 
1. w w w.gov.uz –  Ўзбек и стон Респу бли к аси  х у к у м ат портали .
2.  w w w.lex.uz–  Ўзбек и стон Респу бли к аси  Қ ону н ҳ у ж ж атлари  м аълу м отлари  
м и лли й  базаси .
3. “ Х алқ  сў зи ”  газетаси  –  w w w  info X S. Uz.
4. “ Ту рк и стон”  газетаси  –  w w w  t urk ist on sark or. uz.
5. “ Маъри ф ат ”  ж у рнали  –  w w w  ma’rifat  – inform.
6. “ Ж ам и ят ва бош қ ару в”  ж у рнали  –  w w w  rzult  academy  freenet  uz.
7. “ Мози й дан садо”  ж у рнали  –  w w w  moziy  dost link . N et .
8. w w w. Ziy o net .uz. E’tiboringiz 
uchun rahmat

MAVZU: YANGILANAYOTGAN O’ZBEKISTON: MILLIY YUKSALISHDAN – MILLIY TARAQQIYOT SARI!

MAVZU:YANGILANAYOTGAN O’ZBEKISTON: MILLIY YUKSALISHDAN – MILLIY TARAQQIYOT SARI • RE JA: • 1. 2017-2021- y illarda O‘zbek ist on Respublik asini riv ojlant irishning besht a • ust uv or y o‘nalishi bo‘y icha Harak at lar st rat egiy asining ishlab chiqilishi, uning • ilmiy -nazariy asoslari v a uning xususiy at lari. • 2. 2017-2021-y illarda O‘zbek ist on Respublik asini y anada riv ojlant irish • bo‘y icha Harak at lar st rat egiy asi v a unda belgilangan ust uv or y o‘nalishlar. • 3. Harak at lar st rat egiy asining hay ot ga joriy et ilishi. Milliy t ik lanishdanmilliy y uk salish sari.

Insoniyatning tarixiy taraqqiyoti va rivojlanish bosqichlariga e’tibor bersak, har bir davrning o‘z taraqqiyot omillari, ehtiyojlari, talablari va hayotiy tamoyillari bo‘ladi. Tabiiyki, bularning barchasini shakllantirish va rivojlantirishga, ularga alohida ma’no-mazmun bag‘ishlashga, bu davrda davlat, jamiyat hayoti, ijtimoiysiyosiy institutlar faoliyatining aniq yo‘nalishlarini belgilab beradig an ulkan tarixiy voqealarning guvohi bo‘ladi

O‘zbekiston Resupblikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning bevosita tashabbusi va rahbarligida qabul qilingan hamda izchil amalga oshirilayotgan O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalish bo‘yicha Harakatlar strategiyasi mamlakatimiz hayotida taraqqiyotning yangi bosqichini boshlab berdi. Harakatlar strategiyasi O‘zbekistonni tez sur’atlar bilan o‘zgarayotgan zamon talablari asosida jadal rivojlantirishning ilmiy-nazariy, amaliy-konstruktiv asoslarini belgilab beradigan, taraqqiyotning yangi davri uchun mo‘ljallangan muhim dasturilamaldir, desak, ayni haqiqat bo‘ladi.

Harakatlar strategiyasi odamlarni ochiqlik, oshkoralik, shaffoflik muhitida yashash va ishlashga da’vat etmoqda. Har bir soha faoliyati ulkan ta’sir kuchiga ega bo‘lgan, fuqarolik jamiyatining ajralmas qismi bo‘lgan jamoatchilik nazorati ostida rivojlanishi zarurligini kun tartibiga qo‘ymoqda. Bunday muhitda insonning davlat, jamiyat va o‘z oldida mas’uliyatni to‘la his etib yashashi, so‘zi bilan ishi bir bo‘lishiga rioya etish fazilatlari asosiy mezon sifatida namoyon bo‘ladi. Harakatlar strategiyasi O‘zbekistonda huquqiy demokratik asosdagi xalq davlatini barpo etish yo‘lini har tomonlama asoslab beradigan hujjat hisoblanadi.