Masofaviy ta’lim
![z Masofaviy ta’lim](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_1.png)
![z
Reja
Kirish
Masofaviy ta’lim texnologiyasi
Asosiy qism
1. LMS-Ta’limni bosqarish
2. MOODLE platformasi
3. SMM platformasI
Xulosa
Masofaviy ta’lim afzalliklari](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_2.png)
![z
Masofavit ta’lim texnologiyasi
Masofaviy ta'lim, shuningdek, masofaviy ta'lim sifatida ham tanilgan, maktabda
har doim ham jismonan bo'lmasligi mumkin bo'lgan talabalarni o'qitishdir[1][2]
yoki o'quvchi va o'qituvchi vaqt va masofada bir-biridan ajralib turadi[3].
An'anaga ko'ra, bu odatda sirtqi kurslarni o'z ichiga oladi, bunda talaba maktab
bilan pochta orqali yozishadi. Masofaviy ta'lim texnologiya vositachiligidagi usul
bo'lib, videokonferentsiya, televidenie va internet kabi texnologiyalarning
rivojlanishi bilan rivojlandi.[4] Bugungi kunda u odatda onlayn ta'limni o'z ichiga
oladi va o'rganish odatda texnologiyaning qandaydir shakli orqali amalga
oshiriladi. Masofaviy ta'lim dasturi butunlay masofaviy ta'lim yoki masofaviy
ta'lim va an'anaviy sinfda o'qitishning kombinatsiyasi (gibrid[5] yoki aralash deb
ataladi) bo'lishi mumkin.[6] Boshqa usullar qatoriga qo shimcha virtual muhit ʻ
bilan masofaviy ta lim yoki virtual muhitda o qitish (e-learning) kiradi.[3]
ʼ ʻ](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_3.png)
![zInternet texnologiyasi ochiq ta'lim resurslari va
elektron ta'lim va MOOC kabi vositalar orqali
masofaviy ta'limning ko'plab shakllarini ta'minladi.
Internetning kengayishi chegaralarni xiralashtirsa-
da, masofaviy ta'lim texnologiyalari etkazib
berishning ikkita usuliga bo'linadi: sinxron ta'lim
va asinxron ta'lim.Sinxron ta'limda barcha
ishtirokchilar an'anaviy sinfda o'qitishda bo'lgani
kabi bir vaqtning o'zida virtual sinfda "hozir"
bo'lishadi. Bu vaqt jadvalini talab qiladi. Veb-
konferentsiya, videokonferensaloqa, o quv ʻ
televideniyesi, o quv televideniyesi to g ridan-
ʻ ʻ ʻ
to g ri efirga uzatiladigan sun iy yo ldosh (DBS),
ʻ ʻ ʼ ʻ
internet radiosi, jonli efir, telefon va internetga
asoslangan VoIP kabi sinxron texnologiyalarga
misol bo la oladi.[49]Veb-konferentsiya dasturi
ʻ
sinf uchrashuvlarini osonlashtirishga yordam
beradi va odatda matnli suhbat, so'rovlar, qo'l
ko'tarish, kulgichlar va boshqalar kabi qo'shimcha
o'zaro ta'sir vositalarini o'z ichiga oladi](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_4.png)
![z
LMS-ta’limni boshqarish
Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) ta'lim kurslari, o'quv dasturlari, materiallar yoki o'rganish va
rivojlantirish dasturlarini boshqarish, hujjatlashtirish, kuzatish, hisobot berish,
avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot ilovasidir.[1] Ta'limni boshqarish
tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri e-Learning'dan paydo bo'lgan. Ta'limni boshqarish
tizimlari o'quv tizimlari bozorining eng katta segmentini tashkil qiladi. LMS ning birinchi joriy
etilishi 1990-yillarning oxirida bo'lgan.[2] COVID-19 pandemiyasi davrida masofaviy ta limga ʼ
e tibor qaratilishi tufayli ta limni boshqarish tizimlaridan foydalanish sezilarli darajada o sdi.
ʼ ʼ ʻ
[3]Ta'limni boshqarish tizimlari tahliliy ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda ta'lim
va ta'limdagi kamchiliklarni aniqlash uchun mo'ljallangan. LMSs onlayn ta'limni yetkazib
berishga qaratilgan, lekin bir qator foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, ular onlayn kontent
uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asinxron va sinxron asoslangan kurslar.
Oliy ta lim sohasida LMS o qituvchi boshchiligidagi o qitish yoki o zgartirilgan sinf uchun sinf
ʼ ʻ ʻ ʻ
boshqaruvini taklif qilishi mumkin.[4] Zamonaviy LMSlar foydalanuvchining malaka profiliga
asoslangan kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish hamda tavsiyalarni yanada
aniqroq qilish uchun o quv materiallaridan metama lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni
ʻ ʼ
o z ichiga oladi.
ʻ](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_5.png)
![zLMS mahalliy yoki sotuvchi tomonidan
joylashtirilishi mumkin. Sotuvchi tomonidan
joylashtirilgan bulutli tizim SaaS (xizmat
sifatida dasturiy ta'minot) modeliga amal qiladi.
Sotuvchi tomonidan joylashtirilgan tizimdagi
barcha ma'lumotlar yetkazib beruvchi
tomonidan saqlanadi va foydalanuvchilar
internet, kompyuter yoki mobil qurilma orqali
kirishadi. Sotuvchi tomonidan joylashtirilgan
tizimlardan foydalanish odatda osonroq va
kamroq texnik tajriba talab qiladi. Mahalliy
ravishda joylashtirilgan LMS
foydalanuvchilarning ichki serverlarida ichki
joylashtirilgan LMSga tegishli barcha
ma'lumotlarni ko'radi. Mahalliy LMS dasturiy
ta'minoti ko'pincha ochiq kodli bo'ladi, ya'ni
foydalanuvchilar LMS dasturi va uning kodini
(to'lov orqali yoki bepul) sotib oladilar](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_6.png)
![z](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_7.png)
![zMOODLE
PLARFORMASI
Moodle — kurslarni boshqarish tizimi "
elektron ta'lim ", shuningdek,
"ta'limni boshqarish tizimi " yoki
"virtual ta'lim muhiti" sifatida mashhur.
Ingliz tilidagi Modular Object-Oriented
Dynamic Learning Environment (obyektga
yoʻnaltirilgan modulli dinamik oʻqitish
muhiti) soʻzlarining qisqartmasi. Onlayn
taʼlim uchun saytlar yaratish imkonini
beruvchi ochiq ( GNU GPL litsenziyasi
asosida tarqatiladigan) web dastur
hisoblanadi. Hozirda ta'lim jarayonini
tashkil etishda, ayniqsa, masofaviy
ta'limda keng foydalanilib kelinmoqda.](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_8.png)
![z
LMS Moodle AQSH bozorining taxminan 18% ni egallaydi[5].Platforma
o'qituvchilar va talabalarning birgalikda ishlashi uchun joy beradi. Moodle talabalar
taraqqiyotini kuzatish uchun turli xil variantlarni taqdim etadi, shuningdek xavfsiz
autentifikatsiya bilan ommaviy ro'yxatga olishni qo'llab-quvvatlaydi.Tizim individual
sahifalarning maketlari va dizaynini sozlash qobiliyatiga ega moslashuvchan
interfeysga ega. Platforma aloqa, hamkorlik, hujjatlarni boshqarish va boshqa
samaradorlik ilovalarini o'z ichiga olgan keng ko'lamli dasturiy ta'minot bilan
birlashtirilishi mumkin. Moodle ochiq manba hisoblanadi.](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_9.png)
![z
SMM PLATFORMASI
Bugungi kunda dunyo aholisining 58,11% ijtimoiy tarmoqlardan
faydalanadi:
SMM nima deb so’ralganda – bu o’z brendingizni tanitish, sotuv
hajmini ko’paytirish va veb-sayt trafikini oshirish maqsadlari
ham tushuniladi. SMM haqida ma’lumot berayotganda sizning
tarmoqdagi profilingizda kontent yaratish, obunachilaringiz
bilan muloqot qilish va ularni jalb etish va ijtimoiy media
(Instagram, Telegramda) reklama berishlarlarni o’z ichiga oladi.](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_10.png)
![zSMM marketing nima uchun rivojlanib
borayotganining asosiy sababi bu
foydalanuvchilar soni kundan kunfa
o’sib borayotgani. Marketing Sherpa
statistik ma’lumotlariga ko’ra, 18
yoshdan 34 yoshgacha bo’lgan
odamlarning 95%-iga mahsulot
brendini kuzatish va u bilan aloqa
qilishda SMM media usuli eng qulayi
deb hisoblashdi. SMM mutaxassis
lavozimiga katta talab borligining
sababi ham shu: deyarli har bir
kompaniya SMM xizmatini ishlatadi.
Hattoki ko’pgina brendlar uchun bu
online savdoda yagona reklama usuli
ham.](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_11.png)
![z](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_12.png)
![z
Masofaviy ta'lim afzalliklari
Masofaviy ta'lim bizning kundalik turmushimizning bir qismiga
aylanib qolgani yangilik emas Masofaviy ta'lim orqali biz uydan
chiqmasdanoq ozimiz hohlagan fan biilan shugullana olamiz](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_13.png)
![z
SavollarLms ?
A)Learning menegmentv social BLearning menegment system C)Life menegment systen
Lms omma etiboriga ilk bor nechinchi yil taqdim etilgan?
A)2000 B)1990 C)2010
Xizmat sifatidagi dasturiy taminot?
A)Saas B)Lms C)Mooodle
Oquv kurslarini boshqarish tizmi?
A)Saas B)Mooodle C)Lms
Moodle dasturi Aqsh bozorining nechi foizini egallaydi?
A)18 B)20 C)15
Qaysi dastur Aqsh bozorining 18 foizini egallaydi?
A)Lms B)Moodle C)Saas
Dunyio aholisining nechi foizi internet bor?
A)50 B55 C)45
Lms dasturiga talab nima uchun oshadi?
A)Covid B)aholi kopayishi C)tabiiy jarayonlar
Obyektga yonaltirilgan modullli dinamik oqitish moduli?
A)Mooodle B)Lms C) Saas
Masofaviy talim dasturi?
A)Lms B)Word C) Mls](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_14.png)
![z
Foydalanilgan adabiyotlar
„ Remote Desktop Software“. ITarian.com. Qaraldi: 1-may 2019-yil.
Virtual Network Computing (VNC): Making Remote Desktop Sharing Possible. Businessnewsdaily.com (2013-11-07).
Retrieved on 2014-02-27.
„ What is Remote Computer? - Definition from Techopedia“ (en). Techopedia.com. Qaraldi: 10-iyun 2020-yil.
„ VMware Announces Strategic Licensing and Co-development Agreement with Teradici for True Remote PC User
Experience Further Bolstering its vClient Initiative“. VMware News Releases. VMware. Qaraldi: 1-iyun 2013-yil.
„ Creepware — Who’s Watching You?“. Symantec Security Response (10-dekabr 2013-yil).
„ Remote Server Administration Tools for Windows 7“. Microsoft TechNet. Microsoft (4-iyun 2009-yil). Qaraldi: 4-fevral
2011-yil. ,
„ Danger: Remote Access Trojans“. Microsoft TechNet (sentabr 2002). Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.
„ Understanding the Windows NT Remote Access Service“. Microsoft TechNet. Microsoft. Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.
„ Netsh commands for remote access (ras)“. Microsoft TechNet. Microsoft (21-yanvar 2005-yil). Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.
„ RAS Registry Modification Allowed Without Administrative Rights“. Microsoft TechNet. Microsoft. Qaraldi: 5-fevral 2011-yil](/data/documents/d68b905d-9757-4f0b-a8bd-0bedb90ef8e0/page_15.png)
z Masofaviy ta’lim
z Reja Kirish Masofaviy ta’lim texnologiyasi Asosiy qism 1. LMS-Ta’limni bosqarish 2. MOODLE platformasi 3. SMM platformasI Xulosa Masofaviy ta’lim afzalliklari
z Masofavit ta’lim texnologiyasi Masofaviy ta'lim, shuningdek, masofaviy ta'lim sifatida ham tanilgan, maktabda har doim ham jismonan bo'lmasligi mumkin bo'lgan talabalarni o'qitishdir[1][2] yoki o'quvchi va o'qituvchi vaqt va masofada bir-biridan ajralib turadi[3]. An'anaga ko'ra, bu odatda sirtqi kurslarni o'z ichiga oladi, bunda talaba maktab bilan pochta orqali yozishadi. Masofaviy ta'lim texnologiya vositachiligidagi usul bo'lib, videokonferentsiya, televidenie va internet kabi texnologiyalarning rivojlanishi bilan rivojlandi.[4] Bugungi kunda u odatda onlayn ta'limni o'z ichiga oladi va o'rganish odatda texnologiyaning qandaydir shakli orqali amalga oshiriladi. Masofaviy ta'lim dasturi butunlay masofaviy ta'lim yoki masofaviy ta'lim va an'anaviy sinfda o'qitishning kombinatsiyasi (gibrid[5] yoki aralash deb ataladi) bo'lishi mumkin.[6] Boshqa usullar qatoriga qo shimcha virtual muhit ʻ bilan masofaviy ta lim yoki virtual muhitda o qitish (e-learning) kiradi.[3] ʼ ʻ
zInternet texnologiyasi ochiq ta'lim resurslari va elektron ta'lim va MOOC kabi vositalar orqali masofaviy ta'limning ko'plab shakllarini ta'minladi. Internetning kengayishi chegaralarni xiralashtirsa- da, masofaviy ta'lim texnologiyalari etkazib berishning ikkita usuliga bo'linadi: sinxron ta'lim va asinxron ta'lim.Sinxron ta'limda barcha ishtirokchilar an'anaviy sinfda o'qitishda bo'lgani kabi bir vaqtning o'zida virtual sinfda "hozir" bo'lishadi. Bu vaqt jadvalini talab qiladi. Veb- konferentsiya, videokonferensaloqa, o quv ʻ televideniyesi, o quv televideniyesi to g ridan- ʻ ʻ ʻ to g ri efirga uzatiladigan sun iy yo ldosh (DBS), ʻ ʻ ʼ ʻ internet radiosi, jonli efir, telefon va internetga asoslangan VoIP kabi sinxron texnologiyalarga misol bo la oladi.[49]Veb-konferentsiya dasturi ʻ sinf uchrashuvlarini osonlashtirishga yordam beradi va odatda matnli suhbat, so'rovlar, qo'l ko'tarish, kulgichlar va boshqalar kabi qo'shimcha o'zaro ta'sir vositalarini o'z ichiga oladi
z LMS-ta’limni boshqarish Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) ta'lim kurslari, o'quv dasturlari, materiallar yoki o'rganish va rivojlantirish dasturlarini boshqarish, hujjatlashtirish, kuzatish, hisobot berish, avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot ilovasidir.[1] Ta'limni boshqarish tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri e-Learning'dan paydo bo'lgan. Ta'limni boshqarish tizimlari o'quv tizimlari bozorining eng katta segmentini tashkil qiladi. LMS ning birinchi joriy etilishi 1990-yillarning oxirida bo'lgan.[2] COVID-19 pandemiyasi davrida masofaviy ta limga ʼ e tibor qaratilishi tufayli ta limni boshqarish tizimlaridan foydalanish sezilarli darajada o sdi. ʼ ʼ ʻ [3]Ta'limni boshqarish tizimlari tahliliy ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda ta'lim va ta'limdagi kamchiliklarni aniqlash uchun mo'ljallangan. LMSs onlayn ta'limni yetkazib berishga qaratilgan, lekin bir qator foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, ular onlayn kontent uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asinxron va sinxron asoslangan kurslar. Oliy ta lim sohasida LMS o qituvchi boshchiligidagi o qitish yoki o zgartirilgan sinf uchun sinf ʼ ʻ ʻ ʻ boshqaruvini taklif qilishi mumkin.[4] Zamonaviy LMSlar foydalanuvchining malaka profiliga asoslangan kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish hamda tavsiyalarni yanada aniqroq qilish uchun o quv materiallaridan metama lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni ʻ ʼ o z ichiga oladi. ʻ