Masofaviy ta’lim
z Masofaviy ta’lim
z Reja Kirish Masofaviy ta’lim texnologiyasi Asosiy qism 1. LMS-Ta’limni bosqarish 2. MOODLE platformasi 3. SMM platformasI Xulosa Masofaviy ta’lim afzalliklari
z Masofavit ta’lim texnologiyasi Masofaviy ta'lim, shuningdek, masofaviy ta'lim sifatida ham tanilgan, maktabda har doim ham jismonan bo'lmasligi mumkin bo'lgan talabalarni o'qitishdir[1][2] yoki o'quvchi va o'qituvchi vaqt va masofada bir-biridan ajralib turadi[3]. An'anaga ko'ra, bu odatda sirtqi kurslarni o'z ichiga oladi, bunda talaba maktab bilan pochta orqali yozishadi. Masofaviy ta'lim texnologiya vositachiligidagi usul bo'lib, videokonferentsiya, televidenie va internet kabi texnologiyalarning rivojlanishi bilan rivojlandi.[4] Bugungi kunda u odatda onlayn ta'limni o'z ichiga oladi va o'rganish odatda texnologiyaning qandaydir shakli orqali amalga oshiriladi. Masofaviy ta'lim dasturi butunlay masofaviy ta'lim yoki masofaviy ta'lim va an'anaviy sinfda o'qitishning kombinatsiyasi (gibrid[5] yoki aralash deb ataladi) bo'lishi mumkin.[6] Boshqa usullar qatoriga qo shimcha virtual muhit ʻ bilan masofaviy ta lim yoki virtual muhitda o qitish (e-learning) kiradi.[3] ʼ ʻ
zInternet texnologiyasi ochiq ta'lim resurslari va elektron ta'lim va MOOC kabi vositalar orqali masofaviy ta'limning ko'plab shakllarini ta'minladi. Internetning kengayishi chegaralarni xiralashtirsa- da, masofaviy ta'lim texnologiyalari etkazib berishning ikkita usuliga bo'linadi: sinxron ta'lim va asinxron ta'lim.Sinxron ta'limda barcha ishtirokchilar an'anaviy sinfda o'qitishda bo'lgani kabi bir vaqtning o'zida virtual sinfda "hozir" bo'lishadi. Bu vaqt jadvalini talab qiladi. Veb- konferentsiya, videokonferensaloqa, o quv ʻ televideniyesi, o quv televideniyesi to g ridan- ʻ ʻ ʻ to g ri efirga uzatiladigan sun iy yo ldosh (DBS), ʻ ʻ ʼ ʻ internet radiosi, jonli efir, telefon va internetga asoslangan VoIP kabi sinxron texnologiyalarga misol bo la oladi.[49]Veb-konferentsiya dasturi ʻ sinf uchrashuvlarini osonlashtirishga yordam beradi va odatda matnli suhbat, so'rovlar, qo'l ko'tarish, kulgichlar va boshqalar kabi qo'shimcha o'zaro ta'sir vositalarini o'z ichiga oladi
z LMS-ta’limni boshqarish Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) ta'lim kurslari, o'quv dasturlari, materiallar yoki o'rganish va rivojlantirish dasturlarini boshqarish, hujjatlashtirish, kuzatish, hisobot berish, avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot ilovasidir.[1] Ta'limni boshqarish tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri e-Learning'dan paydo bo'lgan. Ta'limni boshqarish tizimlari o'quv tizimlari bozorining eng katta segmentini tashkil qiladi. LMS ning birinchi joriy etilishi 1990-yillarning oxirida bo'lgan.[2] COVID-19 pandemiyasi davrida masofaviy ta limga ʼ e tibor qaratilishi tufayli ta limni boshqarish tizimlaridan foydalanish sezilarli darajada o sdi. ʼ ʼ ʻ [3]Ta'limni boshqarish tizimlari tahliliy ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda ta'lim va ta'limdagi kamchiliklarni aniqlash uchun mo'ljallangan. LMSs onlayn ta'limni yetkazib berishga qaratilgan, lekin bir qator foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, ular onlayn kontent uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asinxron va sinxron asoslangan kurslar. Oliy ta lim sohasida LMS o qituvchi boshchiligidagi o qitish yoki o zgartirilgan sinf uchun sinf ʼ ʻ ʻ ʻ boshqaruvini taklif qilishi mumkin.[4] Zamonaviy LMSlar foydalanuvchining malaka profiliga asoslangan kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish hamda tavsiyalarni yanada aniqroq qilish uchun o quv materiallaridan metama lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni ʻ ʼ o z ichiga oladi. ʻ