logo

MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTLARI TEKSHIRISH BO'YICHA TEMATIK VA YAXLIT TEKSHIRISH AKT LOYIHASINI ISHLAB CHIQISH

Yuklangan vaqt:

12.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

41.4990234375 KB
MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTLARI TEKSHIRISH BO'YICHA
TEMATIK VA YAXLIT TEKSHIRISH AKT LOYIHASINI ISHLAB
CHIQISH
Reja:
I Kirish
II Maktabgacha ta'lim tashkilotlari tekshirish nazoratni tashkil etish 
1.  Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish
2. Nazorat turlari 
III Tematik va yaxlit tekshirish aks loyihasini ishlab chiqish.
1.  Tematik tekshirishni tashkil etish
2. Yaxlit tekshirishni tashkil etish
IV Xulosa
Foydalanilgan adabiyotlar
  Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish
Nazoratni tashkil etish va amalga oshirish maktabgacha ta’lim muassasasi 
metodik xizmatining eng muhim vazifasi hisoblanadi. Nazorat pedagogik jarayon 
natijalari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni to‘plash, maktabgacha ta’lim muassasasi 
oldiga qo‘yilgan vazifalarni bajarishdagi og‘ishlarni to‘g‘rilash, ilg‘or pedagogik 
tajribani aniqlash va tizimlashtirish, har bir pedagogning ijodiy salohiyatini 
maksimal darajada ochib berishga hissa qo‘shish imkonini beradi.
Faoliyat yo'nalishi   nazoratni amalga oshirishda katta o‘qituvchi:
§ bolalar bilan o'quv ishlarini nazorat qilish tizimini, diagnostika materiallarini, 
turli yosh guruhlarida tematik va frontal nazoratni amalga oshirish uchun 
savollarni ishlab chiqish;
§ Bolalar bilan ishlash jarayonida tarbiyachining faoliyatini, bolalar faoliyati va 
munosabatlarini kuzatish;
§ Kuzatishlar natijalarini qayd etish;
tarbiyaviy ish natijalarini, bolalar ijodiyotini, o'qituvchilarning rejalari va 
hujjatlarini tahlil qilish;
§ bolalar bilan o'quv-tarbiyaviy ishlarning holati to'g'risida xulosa va xulosalar 
chiqarish;
§ o'qituvchilarning kasbiy malakasini diagnostika qilish, bolalarni rivojlantirish;
§ pedagoglar faoliyatida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish chora-tadbirlarini
ishlab chiqish;
§ Nazorat natijalarini o'qituvchilar bilan muhokama qilish, bu natijalardan 
o'qituvchilar kengashlari qarorlarini tayyorlashda, jamoa ishini rejalashtirishda 
foydalanish.
Har bir maktabgacha ta'lim muassasasi yagona nazorat tizimini yaratishi kerak, 
uning maqsad va vazifalari maktabgacha ta'lim muassasasining ta'lim va tarbiya 
jarayonining maqsad va vazifalaridan kelib chiqadi, shuning uchun yillik rejada 
rejalashtirilgan (4-bo'lim Nazorat va boshqaruv). ). Nazorat o‘z vaqtida amalga 
oshirilsa va uni amalga oshirish natijasida rejalashtirilgan tadbirlar amalga 
oshirilsa samarali bo‘ladi. Nazorat jarayonida faktni bayon qilish emas, balki  kamchiliklarning sabablarini aniqlash, ularni bartaraf etish bo‘yicha samarali 
chora-tadbirlar ishlab chiqish muhim ahamiyatga ega. O'qituvchilar tarkibining 
barcha a'zolari har qanday test natijalarini bilishlari kerak.
Shunday qilib, nazorat bo'lishi kerak   muntazam, tizimli, samarali va shaffof   .
Nazoratning eng keng tarqalgan to'rtta shakli mavjud: operativ, tematik, frontal va 
xulosa.
Har qanday turdagi nazoratni amalga oshirishda ma'lum bir ketma-ketlikka rioya 
qilish kerak, yoki   algoritm   boshqaruv:
1. Boshqarish maqsadi va ob'ektini aniqlash.
2. Nazorat rejasini ishlab chiqish.
3. Axborot yig'ish.
4. Yig`ilgan materialni tahlil qilish.
Nazoratning barcha turlari yillik rejada aks ettirilgan. Taqdimot shakli har xil 
bo'lishi mumkin.
Keling, har bir nazorat turini ko'rib chiqaylik.
Operatsion nazorat - bu joriy, kundalik nazorat. Uning o'ziga xosligi 
shundaki, u o'qituvchilar va butun jamoa faoliyatidagi kichik buzilishlarni aniqlash
va bartaraf etishga yordam beradi. Agar siz ishda kichik og'ishlarni sezmasangiz, 
ular katta qiyinchiliklarga olib kelishi mumkin, keyinchalik ularni engish oson 
bo'lmaydi.
Operatsion nazorat masalalari shartli ravishda bir necha toifalarga bo'linadi. 
Doimiy monitoringni talab qilish: bolalarning hayoti va sog'lig'ini muhofaza qilish 
bo'yicha ko'rsatmalarga rioya qilish; kundalik rejimga rioya qilish; ichki tartib 
qoidalariga rioya qilish; mehnat intizomini, o'quv jarayonini amalga oshirish, 
madaniy-gigiyenik ko'nikmalarni rivojlantirish va boshqalar Keyingi toifaga 
kamroq tez-tez, har chorakda monitoringni talab qiladigan masalalar kiradi, 
masalan: ta'lim va tarbiya ishlarini rejalashtirish; ota-onalar bilan ishlashni tashkil 
etish; sayrlarni, ekskursiyalarni tashkil etish; bolalar uchun tushdan keyin 
mashg'ulotlar; maktabgacha yoshdagi bolalar tomonidan yo'l harakati qoidalarini  o'rganish bo'yicha ishlarni tashkil etish; salomatlikni tejaydigan texnologiyalardan 
foydalanish; bolalarning mustaqil faoliyati uchun sharoit yaratish va boshqalar.
Tezkor nazorat uchun savollar ro'yxatini "Maktabgacha ta'lim muassasasi 
uchun qo'llanma: nazorat va diagnostika funktsiyasi", 2003 yil kitobida topish 
mumkin.
Har oyda operativ nazorat uchun o'rtacha 5-7 ta savol rejalashtirilgan va ular bilan 
jamoani tanishtiradi.
Operatsion nazoratni tashkil etish bir nechta tarkibiy qismlarni o'z ichiga oladi:
§ Bu yillik nazorat sikli diagrammasi bo'lib, unda nazorat harakatlarining ketma-
ketligi afsona yordamida aniqlanadi.
§ Bir oylik operativ nazorat rejasi ishning alohida sohalarini tasavvur qilish va 
muhim sohalarni nazorat ostida saqlash imkonini beradi. Shakl har xil bo'lishi 
mumkin.
§ Ushbu reja asosida joriy oyda o'qishi rejalashtirilgan masalalar bo'yicha 
o'qituvchilarning ishini tahlil qilish uchun nazorat kartochkalari ishlab chiqiladi.
Tashkilot shakllariga ko'ra, u profilaktik yoki oldindan ko'rish, qiyosiy bo'lishi 
mumkin. Misol uchun, bu katta o'qituvchi uchun muhimdir   solishtiring   bir guruhda
ishlaydigan 2 nafar o'qituvchining ish uslublari va usullari va bolalar uchun yagona
talablarni ishlab chiqishga yordam beradigan eng samaralilarini taklif 
qilish.   Ogohlantirish   nazorat xatolar, kamchiliklarni oldini oladi. Misol uchun, 
guruh sayohatga chiqmoqda. Bunda ular qayerga, qaysi yo`lga borishlarini 
o`qituvchidan oldindan so`rash kerak. Xavfsizlik nuqtai nazaridan ham, ko'plab 
qiziqarli narsalarni ko'rish uchun ham qaysi yo'nalishni tanlash yaxshiroq 
ekanligini darhol muhokama qiling. Profilaktik nazoratning asosiy mazmuni 
sifatida o‘qituvchining mashg‘ulotlar, sayrlar va hokazolarni o‘tkazishga 
tayyorgarligi ko‘rib chiqilishi kerak.Tezkor nazoratni tashkil etish shakllaridan biri
o‘tkazishdir.   diagnostika, tartibga solish va tuzatish kunlari (DRC). Ushbu 
kunlarning maqsadi - operativ diagnostika, o'qituvchilar faoliyatini tartibga solish 
bo'yicha chora-tadbirlar ishlab chiqish. DRC bu mikro-tadqiqot bo'lib, unda butun 
jamoa ishtirok etadi, DRC mavzulari har xil bo'lishi mumkin. Bu operativ  boshqaruv siklogrammasidagi savol. Masalan, men DRC mavzusini beraman: 
"Maktabgacha ta'lim muassasalarining turli yosh guruhlarida mashg'ulotlarni 
tashkil etish va o'tkazishni baholash".   Maqsad : GCD o'tkazish jarayonida 
o'qituvchining faoliyati samaradorligini o'rganish.   Vazifalar : o'qituvchining kasbiy 
mahorat darajasini baholash; bolalar bilan ishlash usullari va usullarini to'g'ri 
tanlashni aniqlash; ta’lim jarayoni sifatiga ta’sir etuvchi shart-sharoitlarni 
baholash.   Ob'ekt   dars maktabgacha ta'lim muassasasida o'quv jarayonining 
elementi sifatida ishlaydi.   Element:   tarbiyachi va bolalar faoliyatining 
mazmuni.   Usullari:   kuzatuv. Materiallarni tahlil qilishda alohida o'qituvchilar va 
guruhlar uchun muammolar aniqlanadi. Materiallar rejalashtirish yig'ilishida 
muhokama qilinadi va individual o'qituvchilarning faoliyatini va umuman olganda,
bolalar bilan mashg'ulotlarni tashkil etish metodikasini tuzatish bo'yicha qarorlar 
qabul qilinadi.
Har oyning oxirida tezkor nazorat natijalari bo'yicha ma'lumotnoma yoziladi. 
Operatsion nazoratning barcha masalalari tahlilni talab qilmaydi, chunki ba'zi 
muammolar tezda hal qilinadi, ularni bartaraf etish bo'yicha tavsiyalar beriladi. 
Bunday savollar sertifikatga kiritilmagan.
Operativ nazorat guvohnomalari arxivi 1 yil saqlanadi.
Tematik nazorat.   Tematik nazoratning mazmuni maktabgacha ta’lim 
muassasasida amalga oshirilayotgan dasturning bo‘limlari bo‘yicha pedagogik 
jarayonning holatini o‘rganishdan iborat bo‘lib, nazoratning maqsadi maktabgacha 
ta’lim muassasasining yillik rejasining maqsad va vazifalariga bog‘liq. Ta'lim 
muassasasida tematik nazoratning davomiyligi 10 kungacha bo'lishi mumkin. 
Nazorat bir vaqtning o'zida bir nechta guruhlarda tashkil etiladi: parallel va turli 
yosh guruhlari. Bunday tematik nazorat qiyosiy xarakterga ega, ya'ni turli 
o'qituvchilarning bir xil maktabgacha yoshdagi bolalar bilan muayyan masala 
bo'yicha ishi solishtiriladi, bir mavzu bo'yicha turli guruh o'quvchilarining ZUNi, 
har qanday muammo bo'yicha ishlash tizimi. turli yosh guruhlarida tahlil qilinadi.
Tematik nazorat yil davomida rejalashtirilgan nazorat turlaridan biridir. U 
o'qituvchilar kengashi oldida o'tkaziladi va uning mavzusiga mos keladi. Tematik nazoratni o'tkazish quyidagilarning mavjudligini 
ta'minlaydi   hujjatlar to'plami :
1. Komissiya a'zolari nomini, maqsadini, muddatini, uni amalga oshirish uchun 
javobgarligini aks ettiruvchi buyruq. Buni katta tarbiyachi olib boradi, bundan 
tashqari nazoratga tajribali maktabgacha ta’lim muassasalari o‘qituvchilari va 
mutaxassislari jalb etilgan.
2. Tematik nazorat rejasi.
Tematik nazorat rejasining taklif qilinganidan ko'ra muvaffaqiyatli va oqilona 
shaklini topish qiyin. U 5 ta blokdan iborat:
§ bolalarning rivojlanish darajasini o'rganish;
§ Pedagogning kasbiy mahoratini baholash;
§ predmetni rivojlantiruvchi muhitni, shart-sharoitlarni baholash;
§ ishni rejalashtirishni baholash;
§ Ushbu masala bo'yicha ota-onalar bilan o'zaro munosabatlar shakllarini baholash
3. Tematik nazoratning ish materiallari.
Barcha nazorat ish materiallari bilan tasdiqlanishi kerak. Agar dasturning muayyan
bo'limi uchun bolalarning tashxisini tahlil qilish rejalashtirilgan bo'lsa, diagnostika 
kartalari nazorat materiallarida bo'lishi kerak. Agar katta tarbiyachi maktabgacha 
ta'lim muassasalari bilan suhbat o'tkazsa, unda savollar ro'yxati ham mavjud 
bo'lishi kerak. Barcha ishchi materiallar har qanday shaklda tuzilgan. Bular katta 
o‘qituvchining daftardagi qaydlari, bolalarga tashxis qo‘yish bayonnomalari, 
darslarni tahlil qilish kartochkalari, rejim momentlari va boshqalar bo‘lishi 
mumkin.Komissiya a’zolariga katta o‘qituvchi ko‘rsatma beradi, nazorat 
masalalari ular o‘rtasida taqsimlanadi, ish materiallari beriladi. .
4. Analitik birlik. Nazorat natijalarini olish o'z-o'zidan maqsad emas, bu faqat ish 
bosqichidir. Natijalar mavjud holatning sabablarini aniqlash, kamchiliklarni 
bartaraf etish va tajribani tarqatish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish uchun tahlil 
qilinishi kerak. Tematik nazorat natijalariga ko'ra quyidagi tuzilishga ega bo'lgan 
tahliliy hisobot tuziladi:
Kirish qismi: § tekshirish maqsadi;
§ voqea vaqti;
§ sharhlovchilar;
§ tekshirilishi mumkin;
§ chek predmeti;
§ ish yuki.
Analitik qism:
§ tekshirish davomida o'rganilgan savolning umumiy tavsifi
(ma'lumotlar bilan tasdiqlangan);
§ ijobiy tomonlari va kamchiliklari;
§ ijobiy va salbiy natijalarning paydo bo'lish sabablari.
Yakuniy qism:
Sertifikat oxirida lavozim, ism va familiya ko'rsatiladi. sertifikat berish sanasi. 
Nazorat natijalari bo'yicha tahliliy ma'lumotlar o'qituvchilar kengashida o'qiladi, 
o'quv jarayonini tuzatish bo'yicha tavsiyalar o'qituvchilar kengashining qarori 
loyihasiga kiritiladi. Nazorat materiallari pedagogik kengash materiallari bilan 5 
yil saqlanadi.
Frontal nazorat   ob'ektni bir vaqtning o'zida kompleks tekshirish maqsadida 
amalga oshiriladi. Bunday ob'ekt alohida olingan guruhdir. Yiliga 2-3 dan ortiq 
guruh frontal tekshirilmaydi. Frontal nazoratning davomiyligi uch kundan besh 
kungacha.
Frontal nazorat jarayonida quyidagilar o'rganiladi:
guruhning sanitariya-gigiyena holati; pedagogik jarayonni jihozlash; 
guruhning mavzuni rivojlantiruvchi muhiti; bolalar bilan tarbiya va ta'lim 
ishlari, o'qituvchilarning hujjatlari, ota-onalar bilan ishlash.
Frontal nazorat algoritmi:
1. Boshqarish ob'ektini aniqlang.
2. Nazoratning asosiy maqsad va vazifalarini aniqlash va shakllantirish.
3. Aniqlang   buyurtma bo'yicha   mas'ul va inspektorlar guruhi.
4. Nazorat rejasini tuzing va u bilan tekshiriluvchilarni tanishtiring. 5. Tekshiriluvchilarni nazorat qilish.
6. Barcha nazorat natijalarini yozib oling.
7. Nazorat natijalarini tahlil qilib, professor-o‘qituvchilar e’tiboriga yetkazing.
Frontal tekshirish natijalari bo'yicha tahliliy dalolatnoma tuziladi. Frontal 
tekshirish natijalari kichik o‘qituvchilar kengashida guruhda ishlovchi barcha 
o‘qituvchi va mutaxassislar ishtirokida muhokama qilinadi. Pedagogik kengash 
qarorida guruh ishining har qanday yo‘nalishlarini belgilangan muddatlarda 
takomillashtirish yoki pedagogik tajribani umumlashtirish bo‘yicha tavsiyalar 
beriladi va hokazo.
Yakuniy nazorat   hisobot davri (yarim yil, yil) tugaganidan keyin amalga 
oshiriladi. Yillik reja dasturlari ijrosi bo‘yicha professor-o‘qituvchilar jamoasining 
faoliyatini o‘rganish va har tomonlama tahlil qilishga qaratilgan. Yakuniy nazorat 
quyidagilarni o'z ichiga oladi:
· Tadbirni o'tkazish vaqti;
· jadval;
· Yakuniy nazorat materiallari (diagnostik kartochkalar, diagrammalar, jadvallar, 
anketalar, baholash varaqalari, ota-onalar uchun anketalar);
· Analitik ma'lumotnoma.
Boshqaruvning boshqa turlari: kesish, o'z-o'zini nazorat qilish, o'zaro nazorat.
Auditorlar va auditorlarning huquqlari.
Nutq natijalarini sarhisob qilar ekanman, ta'lim ishlarining yagona tizimida nazorat
funktsiyasining ahamiyatini ta'kidlamoqchiman. Shuni yodda tutingki, nazorat 
maktabgacha ta'lim muassasasida hamma narsa me'yoriy hujjatlarga, pedagogik 
kengash qarorlariga muvofiq amalga oshirilganligini aniqlashga imkon beradi. 
Og'ishlar va ularning sabablarini aniqlashga, kamchiliklarni bartaraf etish yo'llari 
va usullarini aniqlashga yordam beradi. Nazoratdan chetlatib, uni muntazam 
ravishda amalga oshirmasa, rahbar o'quv jarayoniga tezkor aralashish, uni 
boshqarish imkoniyatini yo'qotadi. Qolaversa, nazorat yosh kadrlar tarbiyasi, yosh 
mutaxassisning o‘z vazifalarini bajarishi uchun shaxsiy mas’uliyatini 
kuchaytirishning eng muhim omili hisoblanadi. Bo'limlar:   Maktabgacha yoshdagi bolalar bilan ishlash
Zamonaviy jamiyatda maktabgacha ta'lim muassasasidagi pedagogik jarayon 
alohida e'tibor talab qiladi va jamiyatda sodir bo'layotgan o'zgarishlar bolalar 
bog'chasida o'qituvchilarning kasbiy o'zini o'zi takomillashtirish va ijodiy 
salohiyatini rivojlantirish uchun sharoit yaratishning yangi usullarini talab qiladi. 
Bu to‘g‘ridan-to‘g‘ri o‘quv jarayonining moddiy-texnik bazasi va axborot-metodik
ta’minotini yaxshilash, o‘qituvchilarning metodik savodxonligi va texnologik 
kompetensiyasini oshirish, xodimlarni rag‘batlantirish va rag‘batlantirish tizimini 
yaratishga bevosita bog‘liq, deb hisoblayman.
Shu sababli, mening fikrimcha, bu shartlar qanchalik samarali va o'z vaqtida 
bajarilishi, bolalar bog'chasida ta'lim jarayoni qanchalik malakali qurilishi va 
maktabgacha yoshdagi bolani tarbiyalash va rivojlantirishda oilaga ko'rsatilayotgan
xizmatlarning sifatli darajasiga bog'liq. bu.
Ichki ishlar boshqarmasi boshlig‘i o‘rinbosari sifatidagi vazifalarimdan biri 
maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyalanuvchilari bilan olib borilayotgan 
tarbiyaviy ishlarni nazorat qilish va tahlil qilishdan iborat. Nazoratning asosiy 
maqsadini barcha yosh guruhlarida pedagogik jarayonni takomillashtirish, har bir 
pedagogga aniq yordam berishda ko‘raman.
Ta'lim jarayoni va uning natijalarini nazorat qilish, ya'ni bolalarning bilim, 
ko'nikma va qobiliyatlari darajasini, ularning rivojlanishini diqqat bilan 
rejalashtirish kerak.
Shunday qilib, avgust oyida biz rahbar bilan birgalikda maktabgacha ta'lim 
muassasasida o'quv jarayonini nazorat qilishning istiqbolli rejasini tuzdik, bu erda 
mavzuli, frontal va tezkor nazoratni ta'minladik.   (1-ilova) ... Biz ushbu rejaga 
quyidagi yo'nalishlarni kiritdik: bolalar hayoti va sog'lig'ini muhofaza qilish, yurish
rejimini bajarish, madaniy va gigiyenik ko'nikmalar (ovqatlanishda, kiyinishda, 
yechinishda, yuvinishda), ko'ngil ochish, kitob burchaklarini saqlash, faoliyat 
burchaklarini saqlash va bezash , tabiiy burchaklarni saqlash, musiqa 
burchaklarining mazmuni va dizayni, nutqni rivojlantirish, intellektual rivojlanish  uchun didaktik o'yinlarning mavjudligi, bolalar bilan tarbiyaviy ish rejasining 
mavjudligi, ota-onalar uchun vizual pedagogik targ'ibot, ota-onalar yig'ilishlari.
Ichki ishlar boshqarmasi boshlig i o rinbosarining faoliyati ham boshqa ʻ ʻ
vazifalardan iborat bo lganligi sababli nazorat vaqtida hujjatlarni to ldirishga 	
ʻ ʻ
imkon qadar kamroq vaqt ajratmoqchiman. K.Yu.Belaya, L.M.Volobueva, 
N.S.ning maktabgacha ta'lim muassasasida nazorat qilish bo'yicha tavsiyalarini 
katta qiziqish bilan o'rganib chiqdi. Golitsyna, O. A. Skorolupova, men ularning 
ko'pchiligidan foydalanishni yoki ular asosida o'zimni yaratishni boshladim. Shu 
bilan birga, men kartalar bilan ishlashda asosiy qoidaga amal qilaman: ularga 
kuzatilgan jarayon uchun imkon qadar ko'proq ma'lumot qo'ying va shu bilan birga
iloji boricha kamroq yozuvlar mavjudligiga ishonch hosil qiling.
Shunday qilib, men quyidagi bo'limlarda o'quv jarayonini nazorat qilish uchun 
hujjatlar to'plamini to'pladim:
1. rejim momentlarini baholash uchun xaritalar: ertalabki mashqlarni tashkil 
etish   (2-ilova) , yuvish, ovqatlanish, bolalarning yurish uchun turli xil 
faoliyati, rolli o'yinlarni tashkil qilish.
2. dasturning bo'limlari bo'yicha bolalar bilan mashg'ulotlar o'tkazish 
natijalarini aks ettiruvchi nazorat kartalari: nutqni rivojlantirish, REMP, 
atrof-muhit bilan tanishish, vizual faoliyat   (3-ilova) , loyihalash.
3. Uchinchi bo'limda men tematik va operativ nazorat uchun amaliy material 
to'playman.   ( 4-ilovalar ,   5-ilova ,   6-ilova ).
Shu bilan birga, men har kuni (masalan, bolalar bilan mashg'ulotlar), haftalik 
(masalan, darslarga tayyorgarlik ko'rish), oylik (bolalar hayoti va sog'lig'ini himoya
qilish, o'quv va tarbiyaviy ishlar rejasini tuzish) turli xil nazorat yo'nalishlarini 
rejalashtiraman. bir oy davomida bolalar), chorakda bir marta (masalan, ota-onalar 
uchun ko'rgazmali tashviqot, ota-onalar yig'ilishlari, maktabgacha ta'lim 
muassasasining yillik vazifalaridan kelib chiqqan holda dastur bo'limlari bo'yicha 
rivojlanayotgan muhitning mazmuni).
Tegishli ustunlarda, rangli geometrik raqamlardan foydalangan holda, biz har 
qanday masala bo'yicha ish holatini tuzatamiz: qizil - yuqori daraja, sariq - o'rta  (qabul qilinadigan) daraja, yashil - past daraja, ko'k - qoniqarsiz (qabul qilib 
bo'lmaydigan) daraja yoki "++" "belgilari - yuqori daraja, "+" - ruxsat etilgan 
daraja, "V" - past daraja, "-" - qabul qilinmaydigan daraja yoki "Guruhda ma'lum 
bir shart bajarilganmi yoki bajarilmaganmi" degan savolga javob talab qiladigan 
nazorat savollari mavjud.  ", buning uchun men "+" - zarur shart bajarilgan / 
bajarilgan, "-" - bajarilmagan, "±" - qisman bajarilgan / bajarilgan kabi belgilarni 
ishlataman.
Shunday qilib, o‘quv jarayonini o‘z vaqtida, tizimli va maqsadli nazorat qilish 
o‘qituvchilarning metodik savodxonligi va texnologik kompetensiyasining kasbiy 
darajasini oshirishda katta rol o‘ynaydi, bu esa, o‘z navbatida, o‘qitishda yuqori 
natijalarga erishishga ijobiy ta’sir ko‘rsatadi, deb o‘ylayman. maktabgacha 
yoshdagi bolalarni tarbiyalash. Chunki zamonaviy hayot sharoiti yuqori sifatli 
ta'limni talab qiladi. DOWDA OTA VA'IZNING NAZORATI
Maktabgacha ta'lim muassasasi katta tarbiyachisining vazifalaridan biri bolalar 
bilan o'quv-tarbiyaviy ishlarni nazorat qilish va tahlil qilishdir. Nazorat ish holatini
aniqlash va kelajakdagi vazifalarni belgilash uchun boshqaruv tsiklini boshlaydi. 
Vazifalar faoliyat tizimi orqali amalga oshiriladi, keyin esa ish darajasini yana 
tahlil qilish kerak, lekin allaqachon maktabgacha ta'lim muassasasi faoliyatida sifat
jihatidan yangi bosqichda. Tematik tekshirish nazorat shakllaridan biridir.
Asosiy   Mavzu   tematik nazorat - bu dasturni amalga oshirish, bolani tarbiyalash va 
rivojlantirishga qaratilgan sinflar va boshqa ta'lim faoliyati tizimining mavjudligini
aniqlash.
Tarkib   tematik nazorat - bu masala bo'yicha bolalar bilan ta'lim ishlarining holatini
o'rganish.
Nazorat predmetini belgilashda, birinchi navbatda, joriy o‘quv yilidagi 
maktabgacha ta’lim muassasasi faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini hisobga olish 
va unga muvofiq shakllantirish zarur.   maqsadlar   tematik tekshiruvlar. Misol 
uchun, agar o'qituvchilar o'z oldiga bolalarda kasalliklarni kamaytirish vazifasini 
qo'ysalar.   salomatlikni saqlash   tematik nazoratning maqsadi ushbu ishning 
samaradorligini aniqlash va o'qituvchilarning bolalar salomatligini saqlash 
texnologiyasini o'zlashtirish darajasini aniqlashdan iborat bo'lishi kerak.
Nazorat predmeti operativ nazorat natijalari bilan belgilanishi mumkin. Agar 
buning natijasida ma'lum kamchiliklar aniqlangan bo'lsa (masalan, bolalar 
ovqatlanish jarayonida madaniy va gigiena ko'nikmalari zaif bo'lsa), tematik 
tekshiruvning maqsadi ushbu masala bo'yicha dasturni amalga oshirish bo'lishi 
mumkin. Sinov jarayonida o'z-o'ziga xizmat ko'rsatish malakalarini 
shakllantirishga qaratilgan pedagogik ta'sirlar tizimi, tarbiyachining pedagogik 
mahorat darajasi va boshqalar tahlil qilinadi.   Yordam   bolalarda barqaror 
ko'nikmalarning etishmasligi sabablarini aniqlashi va ishni yanada 
takomillashtirish uchun o'qituvchilarga yordam berish tizimini belgilashi mumkin.
Tematik ekspertiza maktabgacha ta'lim muassasasida o'tkazilgan seminar 
materiallarining bajarilishini o'rganish, o'qituvchilar tomonidan ilg'or pedagogik  tajriba yoki yangi pedagogik texnologiyalarni joriy etish va boshqalarga ham 
bag'ishlanishi mumkin.
Tematik tekshirish maqsadini shakllantirish juda aniq bo'lishi va muammoning 
mohiyatini aks ettirishi kerak: masalan, vizual faoliyat bo'yicha ish holatini va 
xususan uning bo'limlaridan birini o'rganishda tematik tekshirishning maqsadi juda
oddiy bo'lishi mumkin. - chizmachilik dasturini bajarish uchun. Buni biroz 
qisqartirish mumkin: dekorativ rasm dasturini bajarish.
Professor-o‘qituvchilar dasturni yetarli darajada yuqori darajada amalga oshirishga
erisha olsalar,   tekshirish maqsadi   muammoning chuqur tomonlarini ham aks 
ettiradi:
·   sinfda va kundalik hayotda rasm chizish jarayonida bolalarning ijodiy 
qobiliyatlarini rivojlantirish;
·   katta yoshdagi maktabgacha yoshdagi bolalarni rasm chizishga o'rgatishda yangi 
pedagogik texnologiyalarni joriy etish va boshqalar.
Maqsadni aniqlab, tematik tekshirishni boshlab, uni tuzish kerak   reja   uni amalga 
oshirish,   Bunga quyidagilar kiradi:
bolalarning bilim, ko'nikma va malakalarini o'rganish   (ZUN),   dasturni o'zlashtirish 
darajasini ochib beradi
·   o‘qituvchilarning ushbu masala bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarini 
aniqlash, bu esa o‘qituvchilarning pedagogik mahorat darajasini aniqlashga 
yordam beradi va, ehtimol, ZUN bolalarini shakllantirish, ularda ma'lum 
fazilatlarni tarbiyalashda muvaffaqiyatsizliklarining sabablarini aniqlashga yordam
beradi. ularning rivojlanishi   ,
·   rejalashtirish holati, uning tahlili muammo bo'yicha ish tizimining mavjudligi 
yoki yo'qligini aniqlashga imkon beradi, bu ham bolalar tomonidan dasturni 
yomon o'zlashtirishga sabab bo'lishi mumkin;
·   mavzu bo'yicha ishlarni amalga oshirish shartlarini tahlil qilish, ularning 
mavjudligi yoki yo'qligi dasturni amalga oshirishga yordam berishi yoki to'sqinlik 
qilishi, barqaror bilim yoki ko'nikmalarni shakllantirish, o'qituvchilarning ota- onalar bilan o'zaro munosabatlarini tahlil qilish, ularsiz   T   pedagogik ta’sir esa 
to‘liq bo‘lmaydi   .
Maqsadga qarab, u tanlanadi   mazmuni,   bular. test jarayonida bolalar nimani bilishi
yoki qila olishi kerak va katta o'qituvchi nimani tahlil qilishi kerak, masalan: 
harakat faoliyatini tashkil etish shakllari, ularni amalga oshirish metodikasi, 
uyushgan va mustaqil faoliyatdagi harakat faoliyati, bolalarning munosabati. va bu 
faoliyatga ota-onalar va boshqalar. (yoki 20 ichida hisoblash, model va nomlangan 
raqam bo'yicha hisoblash, turli ob'ektlar guruhlarida tenglikni aniqlash).
Tarkibni belgilaydi   bolalar faoliyatini tashkil etish shakllari,   bu orqali siz 
maqsadni amalga oshiradigan tarkibni ko'rishingiz mumkin. Masalan, kun 
davomida jismoniy faollikni jismoniy tarbiya va boshqa mashg'ulotlarda, ertalabki 
mashqlar paytida, shuningdek, kun davomida kundalik hayotda ko'rib chiqish 
kerak. Chizmachilik bo'yicha tematik test uchun siz darslarni, bolalar bilan 
individual ishlashni, mustaqil faoliyatni tashkil qilishni, keyingi rasm chizish 
uchun atrof-muhit haqidagi g'oyalarni kengaytirish uchun sayrda ishlashni va 
hokazolarni ko'rishingiz kerak.
1. Pedagogik jarayonni kuzatish.
Pedagogik jarayonni kuzatishda testning tematik rejasining asosiy mazmunini 
amalga oshirishga hissa qo'shishi kerak bo'lgan maqsadni aniqlash kerak, 
shuningdek, maktabgacha ta'lim muassasasida yomon hal etilmagan murakkab 
vazifalarning mavjudligi bilan bog'liq bo'lishi mumkin.
Kuzatishga tayyorgarlik ko`rishda nimalarni ko`rish zarurligini, katta o`qituvchi 
nimani tahlil qilishi kerakligini aniq belgilab olish, kuzatishni qayd etishning 
iqtisodiy shaklini ishlab chiqish zarur. Darsni, tushdan keyin tarbiya va o'quv 
jarayonini, sayrlarni tahlil qilish uchun tavsiya etilgan yagona blok-sxema yangi 
boshlovchi katta o'qituvchilarga ushbu ishni to'g'ri bajarishga yordam beradi.   .
Kuzatishdan keyin u o'qituvchi bilan tahlil qilinadi, uning maqsadi o'qituvchiga 
uning ishi qanchalik maqsadga muvofiq tuzilganligini ko'rsatishdir. 
Tushunmaydigan fikrlarni aniqlashtirishdan boshlagan ma'qul, so'ngra o'qituvchini 
o'z ishini o'zi tomonidan qo'yilgan maqsad va vazifalar nuqtai nazaridan tahlil  qilishga taklif qilish, shuningdek, bolalar ZUNining dastur talablariga 
muvofiqligini tahlil qilish va shundan keyingina uning tahlilini taklif qiladi.
2. Yakuniy darslar
Ularni ushlab turish maqsadi   - pedagogik jarayonni kuzatish natijalarini 
to'ldirish uchun yil boshida, o'rtalarida va oxirida dasturni amalga oshirish 
darajasini baholash. Yakuniy mashg'ulotlar tematik auditlar paytida, shuningdek, 
menejer har qanday bo'limdagi ish holati, tematik nazorat takliflarining 
bajarilishini, dasturning ma'lum bir bo'limi bo'yicha ishning yakuniy natijasini 
tekshirishda tashvishlanayotgan hollarda o'tkaziladi. vaqti aniq belgilangan 
(masalan, tayyorgarlik guruhida yil oxirida bolalarning arifmetik masalalar tuzish 
va yechish qobiliyatini tekshirish tavsiya etiladi).
Yakuniy darsning mazmuni katta o'qituvchi tomonidan ishlab chiqiladi va 
mazmuni faqat dasturning ma'lum bir bo'limining biron bir dasturiy vazifasini 
bajarishni o'z ichiga oladi, lekin butun guruh tomonidan emas, balki har bir bola 
tomonidan amalga oshiriladi. Shu maqsadda ushbu dastur topshirig'i uchun bir 
nechta topshiriqlar tanlanadi va bolalarning qaysi biri umumiy javob bergani va 
kim to'g'ri javob berganligi qayd etiladi. Yakuniy darsni kuzatishni qayd etish 
uchun yagona blok-sxema ham ilova qilingan.   .
3. Jadvallarni tekshirish
Tekshirish rejalari tematik tekshirish paytida ham amalga oshiriladi, lekin u 
mustaqil nazorat usuli sifatida ham amalga oshirilishi mumkin. Bunday holda, u 
faqat aniq mavzular bo'yicha amalga oshiriladi va umuman rejani tekshirish 
sifatida emas, balki kamida ikki hafta davomida amalga oshiriladi. Xuddi shu 
yoshdagi bir nechta guruhlarning rejalarini qiyosiy tahlil qilish maqsadga 
muvofiqdir. Pedagoglar tomonidan taklif qilingan masalalar bo'yicha rejani o'zaro 
nazorat qilish va introspeksiyadan foydalanish mumkin. Natijalarni tekshirishning 
maqsadiga qarab katta o'qituvchi tomonidan maxsus ishlab chiqilgan sxemalarda 
qayd etish qulayroqdir.   .
4. Bolalar bilan suhbatlar Bu guruh bolalarining va har bir bolaning, ayniqsa sinfda o'zini kam ko'rsatadigan 
bolalarning bilim darajasini aniqlash usullaridan biridir. O'quv yilining turli 
davrlari (boshi, o'rtasi, oxiri) uchun dasturga muvofiq turli mavzular bo'yicha 
savollar ro'yxati bo'lishi maqsadga muvofiqdir.
Ularni kartotekaga qo'yish foydali bo'ladi, keyin ularni yanada dinamik ravishda 
ishlatish mumkin. Suhbatlar guruhda katta o‘qituvchi tomonidan tarbiyachi 
ishtirokida olib boriladi, javoblar sxemada qayd etiladi, agar kartoteka bo‘lsa, t 
ko‘rsatib o‘tkazib yuborilishi mumkin.   O   faqat avtomobil raqami   keyin   tekshirish 
va savol berish   .
5. Bolalar ishlarini tahlil qilish
Vizual faoliyat dasturini amalga oshirishning to'liq rasmini yaratish, tahlil 
qilish   yo'q   Badiiy ishlarni chorakda kamida bir marta, shuningdek, tasviriy faoliyat
bo'yicha darsni tomosha qilishda, tematik va frontal tekshirishlarda bajarish tavsiya
etiladi.
Avvalo, ma'lum bir davrda bolalar qanday ko'nikmalar va mehnat usullariga ega 
bo'lishi kerakligini aniqlab olish kerak. Dastur mazmuni bilan o'zaro 
bog'lash   n   ma'lum bir kasb, keyin esa barcha ishlarni tahlil qilgandan so'ng. 
Qancha bola bajargan va nechtasi yo'qligini belgilang   NS   O   gramm tarkibi   har bir
element uchun qancha bolalar vizual va texnik vazifalar nuqtai nazaridan uni to'liq 
bajarganligi - ob'ektning rangi, shakli, o'lchami, tuzilishi, kompozitsiyani uzatish, 
harakatlanish, o'lcham, rang nisbati va boshqalar.
Bular mavzuli audit o'tkazishda va guruhlarda ish holatini o'rganish jarayonida 
mustaqil usullar sifatida qo'llaniladigan asosiy nazorat usullari.
Maktabgacha tarbiyachilarning ijodiy salohiyatini rivojlantirish uchun ularni 
tematik tekshiruvlarga ekspert sifatida jalb qilish, ularga muayyan nazorat 
usullarini, masalan, ushbu masala bo'yicha bolalar bilan ta'lim va tarbiyaviy ish 
rejalarini tahlil qilish yoki introspeksiya qilishni ko'rsatish tavsiya etiladi. , 
va   n   Pedagog va fan o'qituvchisi ishidagi o'zaro ta'sirni uyg'unlashtirish. 
O'qituvchiga ish darajasi to'g'risida mustaqil ravishda xulosa chiqarish 
imkoniyatini berish juda muhim, buning uchun unga tahlil qilish uchun zarur  anketalar, diagnostika kartalari va boshqalarni taqdim eting. TO   uchas   Tekshiruv 
tibbiy xodimlarni, shuningdek, ota-onalar hamjamiyatini jalb qiladi, buning uchun 
tegishli materiallar to'plamini tayyorlash va brifinglar o'tkazish ham zarur.
natijalar   Ilovalarda taklif qilingan sxemalarda tematik nazoratni qayd etish qulay. 
Tematik tekshiruvning umumiy natijalari sertifikat shaklida tuzilishi mumkin, 
keyinchalik u o'qituvchilar kengashida muhokama qilinadi. Rahbar yoki katta 
o'qituvchi bevosita o'qituvchilar kengashida tekshirish paytida olingan, blok-
sxemalarda yoki umumiy blokda qayd etilgan natijalar bo'yicha so'zlashi 
mumkin.   .
Har holda, nutqning asosiy savollari pedagogik kengash bayonnomasida qayd 
etilishi kerak. Tematik tekshirish natijalari bo'yicha o'qituvchilar kengashidagi 
ma'lumotnoma yoki nutqning asosiy mazmuni tematik tekshirish maqsadiga ko'ra 
tuzilgan muammo bo'yicha ish holati va muammoni amalga oshirishdagi 
muvaffaqiyatlarga qo'shimcha ravishda bo'lishi kerak. , kamchiliklarni aks ettirish 
va ularning sabablarini tahlil qilish.
Tekshiruv davomida aniqlangan kamchiliklarning sabablaridan kelib chiqib, 
pedagogik kengash ularni bartaraf etishga qaratilgan aniq qarorlar qabul qiladi. 
Amaliyot shuni ko'rsatdiki, dasturni amalga oshirishdagi kamchiliklarning beshta 
asosiy sababi bo'lishi mumkin. Bunga qarab va shakllantiriladi   pedagogik 
kengashning qarorlari   .
·   kamchiliklarning sababi zarur shart-sharoitlarning yo'qligi bo'lsa, o'qituvchilar 
kengashining qaroriga ularni yaratish to'g'risidagi band kiritiladi;
·   o'qituvchilar tomonidan muammo ustida ishlash metodologiyasini zaif bilgan 
holda, o'qituvchilarga ushbu metodikani o'zlashtirishda yordam berish tizimini 
ta'minlash kerak;
·   muammoni hal qilishning zamonaviy yondashuvlari, yangi texnika va pedagogik 
texnologiyalar haqida bilimning etishmasligi, ehtimol tegishli seminarlar, ochiq 
ko'riklar va boshqa yordam shakllari orqali kompensatsiya; ·   Pedagogik kengash qarorida ish tizimi mavjud bo'lmaganda, seminarlar, mavzu 
bo'yicha istiqbolli ish rejalarini tuzish va hokazolar orqali o'qituvchilar tomonidan 
ushbu tizimni o'zlashtirish choralarini ko'rish zarur;
·   agar o‘qituvchilar o‘z vazifalariga vijdonan yondashmasalar (ular metodikani 
biladilar, pedagogik jarayonni amalga oshirishga qodir, lekin buni amalga 
oshirmasalar), pedagogik kengash qaroriga takroriy nazorat qilish to‘g‘risidagi 
bandni kiritish maqsadga muvofiqdir. Bundan tashqari, rahbar boshqa boshqaruv 
qarorlarini qabul qilish huquqiga ega.
RAHbar (katta o‘qituvchi) UCHUN QOIDALARI
NAZORAT OLISHDA
1. Nazorat faqat hodisa bilan cheklanmasligi kerak.
Salbiy ma'lumot to'plash uchun siz nazorat maqsadini belgilay olmaysiz. Agar 
nazorat doimiy va rejalashtirilgan bo'lsa, u teshik sifatida qabul qilinadi. Agar 
ishda kamchiliklar aniqlansa, siz xodim bilan gaplashishingiz, xatolarning 
sabablarini birgalikda aniqlashga harakat qilishingiz, to'g'ri harakatlarni 
eslatishingiz, uslubiy yordam tizimini tashkil qilishingiz kerak.
2. To'liq nazorat beparvolikni keltirib chiqaradi.
To'liq nazorat bilan xodimlar bajarilgan ishlarning sifati uchun javobgarlikni rad 
etadilar. Umumiy nazorat muayyan shaxsning individual xususiyatlarini hisobga 
olmaydi.
3. Yashirin nazorat faqat bezovtalikni keltirib chiqaradi.
U tabiatan axloqsiz. Siz ilgari hech qachon ta'kidlanmagan narsani nazorat qila 
olmaysiz. Yashirin nazorat har doim kuzatilgan narsaning sub'ektiv talqinidir.
4. Siz faqat "sevimli" hududingizni, guruhingizni, ob'ektingizni nazorat 
qilmasligingiz kerak.
Agar kimdir diqqatini "sevimli" ob'ektga qaratsa, unda jamoaning boshqa a'zolari 
inspektorning ko'rish maydoniga tushmaydi.
5. Shuni esda tutish kerakki, nazorat proforma emas.
Nazorat qilmaydiganlar o'z xodimlarining yutuqlari bilan qiziqmaydilar. Ko'pgina 
menejerlar u yoki bu masalani nazorat qilishdan qochishadi, chunki ular o'zlarining bilimlariga, pedagogik tahlilni malakali o'tkazish qobiliyatiga ishonchlari komil 
emaslar. Past malaka va qo'l ostidagilar bilan munosabatlarni buzishdan soxta 
qo'rquv - bu rahbar uchun yomon hamroh.
6. Ishonchsizlik tufayli nazorat qilinmasligi kerak.
Rahbarning shubhasi uning o'ziga ishonchi yo'qligidan dalolat beradi. Vakolat 
berish, shuningdek, bo'ysunuvchilarga ishonchni anglatadi. Funktsional vazifalarni 
to'g'ri bajarish bo'yicha tizimli o'rgatish keraksiz vasiylikni olib tashlaydi va 
bo'ysunuvchilarni o'zini o'zi boshqarishga olib keladi.
NAZORAT USULLARI
Nazorat usuli - bu maqsadga erishish uchun nazoratni amaliy amalga oshirish 
usulidir.
O'quv faoliyati holatini o'rganish uchun eng samarali nazorat usullari 
quyidagilardir:
 kuzatish (biror narsani yaqindan kuzatib borish, o'rganish, tadqiqot)
 tahlil qilish (sabablarni aniqlash, rivojlanish tendentsiyalarini aniqlash)
 suhbat (har qanday mavzuda ishbilarmonlik suhbati, fikr almashish)
 xujjatlarni o'rganish (biror narsa bilan tanishish, oydinlik kiritish maqsadida 
sinchkovlik bilan tekshirish)
 so'roq (so'rov orqali tadqiqot usuli)
 ZUN o'quvchilarini tekshirish (tayyorlik darajasini aniqlash uchun)
NAZORAT TEXNOLOGIYASI
1. Nazorat mavzusini aniqlang va tuzing.
2. Nazoratning asosiy maqsad va vazifalarini aniqlash va shakllantirish.
3. Boshqarish ob'ekti va predmetini aniqlang.
4. Inspektor yoki inspektorlar guruhi buyrug'i bilan aniqlang.
5. Nazorat dasturini tuzing va u bilan tekshiriluvchilarni tanishtiring.
6. Tuzilgan dastur bo'yicha tekshirilayotgan shaxsni nazorat qilish.
7. Barcha nazorat natijalarini yozib oling.
8. Nazorat natijalarini tahlil qilib, professor-o‘qituvchilar e’tiboriga yetkazing.
9. Agar kerak bo'lsa, qayta tekshiring. Boshqarish ob'ekti.
O'quv jarayoni, o'qituvchilarning hujjatlari, ota-onalar yig'ilishlari, metodik 
birlashmalar, individual darslar.
Bog' ichidagi boshqarish va nazorat qilish ob'ektlari.
1. Ta’lim jarayoni
 ta'lim dasturini amalga oshirish
 shaxsga yo'naltirilgan o'zaro ta'sir darajasi
 bolalarning bilim, ko'nikma, malaka darajasi
 o'qituvchining mahsuldorligi
 individual ishlarni tashkil etish
 ota-onalarning ta'lim jarayonidagi ishtiroki darajasi
 salomatlik va jismoniy tayyorgarlik (gigienik sharoitlar yaratish orqali)
 bolalarning faolligi va mustaqilligi darajasi
 muloqot qobiliyatlarini rivojlantirish
2. Metodik ish.
 diagnostika asosi (barcha faoliyat aniq asoslarga asoslangan bo'lishi kerak, 
ular yaxshi ishlaydi, men nimani baham ko'raman, nima bilan 
qiynalmoqdaman)
 rejalashtirish - siz shakllarga qarashingiz kerak, o'qituvchilarning ishtiroki 
qanday taqsimlanadi
 ilg'or o'qitish tajribasi ustida ishlash
 malaka oshirish (o'z-o'zini tarbiyalash va boshqalar)
 har bir o'qituvchining uslubiy darajasi.
3. Innovatsion faoliyat.
 ushbu faoliyatning maktabgacha ta'lim muassasalarini rivojlantirish 
konsepsiyasiga muvofiqligi
 ilmiy asoslilik darajasi (fan bilan muassasalar bilan o'zaro munosabatlar);
 innovatsiyaning samaradorligi (natijalar aniqlanishi kerak);
 reja (bosqichma-bosqich rejalashtirish).
4. Jamoaning psixologik holati.  o'qituvchining psixologik qulaylik darajasi;
 bolalarning psixologik qulaylik darajasi
 jamoaning innovatsiyalarni joriy etishga psixologik tayyorgarligi
 “Yetakchi kerakga yetadi, kerakli hammaga yetadi” shiori.
5. Ta’lim jarayonini amalga oshirish shartlari.
 mehnat muhofazasi;
 sanitariya-gigiyena holati;
 o'quv-uslubiy adabiyotlar bilan ta'minlash;
 didaktik vositalar bilan ta'minlash;
 TSO ni ta'minlash.
Nazorat predmeti
Tarbiyachi, to‘garak rahbari, maktabgacha ta’lim muassasasi mutaxassislari, yosh 
toifasi.
NAZORAT ETIKASI:
Nazoratni amalga oshirar ekan, menejer nafaqat muammo va kamchiliklarni yoki 
ijobiy tomonlarini aniqlashini, balki, birinchi navbatda, ushbu kamchiliklarni 
keltirib chiqargan sabablarni aniqlashi va ularni bartaraf etish yo'llarini belgilashi, 
hal qilish yo'llarini ko'rishi kerak. aniqlangan muammo.
Nazoratni nazorat qilish uchun qilmaslik kerak. Qattiq ma'muriy nazorat ijodiy 
mehnat qilayotgan odamni xafa qilishi, kamsitishi, zaiflashishi mumkin.
Inspektorning axloq qoidalari:
 faoliyatni baholash natijalari bo‘yicha mulohazalar, fikrlarni tahlil qilish va 
taqdim etishda halollik, aniqlik, izchillik va xolislik;
 aniqlikka intilish va dalillarni hurmat qilish;
 ko'rsatilgan faktlarning ishonchliligi;
 ta'lim jarayoni ishtirokchilari bilan muammolarni muhokama qilishda 
xushmuomalalik, ochiqlik va xolislik;
 ta'lim boshqaruvi organlari va ta'lim muassasalari rahbarlarining ish 
ob'ektlari va muddatlari bo'yicha takliflariga hurmat bilan munosabatda 
bo'lish;  ta'lim muassasasi va ta'limni boshqarish organining xususiyatlarini 
tushunish, shuningdek, shaxslar va guruhlarning manfaatlari, davlat 
hokimiyati va mavqeini hurmat qilish;
 faoliyat samaradorligini baholash ustuvor yo‘nalishlarni hisobga olgan holda
va ularni ta’lim sohasidagi davlat siyosati bilan bog‘lovchi ko‘rsatkichlar 
majmuasi bo‘yicha amalga oshiriladi;
 talabalar va o‘quvchilarning manfaatlari va farovonligini ta’minlash davlat 
ta’lim siyosatining eng muhim ustuvor yo‘nalishi ekanligini e’tirof etish;
 rahbarlar, pedagoglar, pedagoglar, o‘quvchilar, ota-onalar va davlat 
organlari vakillarining odobli va halolligiga hurmatli munosabati va 
ishonchi;
 taftishning e'lon qilingan qarori barcha manfaatdor shaxslarga qanchalik 
jiddiy ta'sir qilishini tushunish;
 inspektorning xatti-harakatlari aniq tekshirishni ko'rsatgan holda vakolatlar 
va majburiyatlar muvozanati doirasida uning huquq va majburiyatlarini o'z 
ichiga olgan lavozim tavsifi bilan belgilanadi.
Operatsion nazorat   ishdagi kichik uzilishlarni bartaraf qiladi, tavsiyalar, 
maslahatlar yordamida ayrim o'qituvchilar yoki butun jamoaning faoliyatini 
tartibga soladi. Operatsion nazoratda profilaktika, qiyosiy, ekspress diagnostika va 
boshqalar ajratiladi.Tezkor nazorat tezkor chora ko'rishni, alohida kichik 
kamchiliklarni darhol tuzatishni ta'minlaydi.
Asosiy mavzu   tematik nazorat   dasturning bo'limlaridan birida bolalar bilan 
pedagogik ish tizimidir. Bolalar bilan ishlashning ma'lum bir sohasidagi ishlarning 
holatini puxta, oldindan rejalashtirilgan o'rganishdan so'ng, tematik nazorat tahlili 
majburiy ravishda amalga oshiriladi. Bu sizga hozirgi holatning sabablarini 
aniqlashga imkon beradi. Tematik nazorat natijalari va uning natijalarini har 
tomonlama tahlil qilish asosida yo‘l qo‘yilgan kamchiliklarni bartaraf etish va 
o‘quv jarayonini tuzatish bo‘yicha aniq chora-tadbirlar rejasi qabul qilinadi.
Kichik ahamiyatga ega emas   yakuniy nazorat,   hisobot davri (yarim yil, bir yil) 
tugaganidan keyin rahbar amalga oshiradi.Yakuniy nazorat maktabgacha ta'lim  muassasasi xodimlari faoliyatining yakuniy natijalariga ta'sir etuvchi omillarning 
butun majmuasini o'rganishga qaratilgan.
O'qituvchilarning kasbiy faoliyatini nazorat qilish
O'qituvchining kasbiy kompetensiyasi va dastur materialini o'zlashtirish darajasi 
o'rtasida bog'liqlik mavjudligi shubhasizdir; bundan tashqari, bu, qisman, 
o'qituvchining egallab turgan lavozimiga muvofiqligini aniqlashning eng oson, 
soddalashtirilgan va ayni paytda xavfli usulidir. Shuni yodda tutish kerakki, 
o'qituvchilar va maktabgacha ta'lim muassasalari ta'lim tizimining faqat bir 
elementi va, ehtimol, bolalarning ta'lim dasturini o'zlashtirish darajasi bog'liq 
bo'lgan ko'plab boshqalar orasida eng ta'sirli emas. Shu sababli, o'qituvchining 
kasbiy fazilatlarini nazorat qilish uchun uning ish faoliyatini baholash zarurligini 
tushunishda shuni yodda tutish kerakki, bu element ta'lim yutuqlariga oilaviy 
muhitga yoki o'quvchining individual xususiyatlariga (moyillik, motivatsiya va 
boshqalar) qaraganda kamroq ta'sir qiladi. .)
Operatsion nazorat masalalari ro'yxati
1. Hujjatlarning sifatini nazorat qilish
2. Yo'l harakati qoidalari bo'yicha ishlarni tashkil etilishini nazorat qilish.
3.Hayot xavfsizligi ishlarini tashkil etilishini nazorat qilish
4. Bolalarning harakat faoliyatini tashkil etishni nazorat qilish
5. Bayramni nazorat qilish (dam olish, ko'ngil ochish)
6. Tashkil etish, yurish-turish, samaradorlikni nazorat qilish
ertalabki mashqlar va uyg'onish gimnastikasi.
7.Jismoniy tarbiyani nazorat qilish
8. Yurishni tashkil etish va o'tkazishni nazorat qilish
9. Guruhlarda o`tkaziladigan o`quv-tarbiyaviy tadbirlar rejasini tekshirish
10.Musiqa rahbarining ish rejasini tahlil qilish
11. Guruhlarda predmet-ishlanish muhitini tahlil qilish
konstruktiv faoliyat haqida.
12. Bolalar ovqatlanishini tashkil qilishni nazorat qilish.
13. Eksperimental faoliyatni tashkil etish tahlili 14. Bolalarning o'yin faoliyatini nazorat qilish.
15. Kun tartibini tashkil qilishni nazorat qilish.
16. To`garak ishini tashkil etilishini nazorat qilish.
17. Tabiatda kuzatishlar tashkil etilishini nazorat qilish.
18. Uyquni tashkil etish va o'tkazishni nazorat qilish.
19. Pedagoglarning kasbiy mahoratini tahlil qilish
20. O'qituvchining GCDga tayyorlanishini nazorat qilish.
21. O'qituvchilarning o'z-o'zini tarbiyalashini tahlil qilish
22. Ta'lim faoliyatini bevosita tahlil qilish
Savollar nazorat ostida. Guruh, oy
Eng yoshi O'rtacha Tayyorgarlik
Oylar bo'yicha operativ nazorat rejasi va natijalari.
Reyting: O -   Ajoyib
NS -   OK
Y - qoniqarli
NS -   yomon
Tekshirishning asosiy shakllari va usullari
1.   Hujjatlarni ko'rish
2.   Hujjatlarni tahlil qilish, uning Federal davlat ta'lim standartiga muvofiqligi.
3.   O'qituvchi bilan suhbat.
4.   Guruh xonalarini ko'rish
5.   Pedagoglarning kalendar rejasini tahlil qilish.
6.   Bolalar rasmlarini tahlil qilish.
7.   Darslarga qatnashish va bolalar bilan ishlashning boshqa shakllari- yo'q (past)
BZ - sharhlar yo'q
S-PC - intervyu, takroriy nazorat
Ishlatilgan kitoblar:
·   O.A.Skorolupova "Maktabgacha ta'lim muassasalarida o'quv jarayonini nazorat 
qilish" - M: "Skriporiy nashriyoti 2003 yil", 2009. - 160 p. ·   Belaya K.Yu. Bolalar bog'chasi rahbarining savollariga 300 ta javob. - M .: 
"Astrel nashriyoti" MChJ: "AST nashriyoti" MChJ, 2001 yil
·   Belaya K.Yu. Katta bolalar bog'chasi o'qituvchisining kundaligi. _ M: -.: "Astrel 
nashriyoti" MChJ: "AST" nashriyoti MChJ, 2000 y.
·   Denyakina L.M. Maktabgacha ta'lim muassasasida boshqaruvga yangi 
yondashuvlar: uslubiy tavsiyalar.   M .: Yangi maktab. 1997 yil.
·   L. V. Pozdnyak. N. N. Lyashchenko. Maktabgacha ta'limni boshqarish. - 
M .:   Akademiya, 1999 yil.
Mavzu:   "Yo'l harakati qoidalari bo'yicha ishlarni tashkil etilishini nazorat qilish"
Maqsad:   bolalarning yo'l-transport hodisalari shikastlanishining oldini olish 
bo'yicha o'quv jarayonini faollashtirish va samaradorligini oshirish.
Sana:   07.11. 2017 yil - o'rta guruh
11/08/2017 - I katta guruh
09.11.2017 - II tayyorgarlik guruhi
Komissiya tarkibi:
1.   Bolalarning yo'l-transport jarohatlarini oldini olish uchun bolalar bilan ishlash 
uchun sharoit yaratish.
2. Yo'l harakati qoidalarining xilma-xilligi.
3. Guruhlarda yo`l harakati qoidalari bo`yicha ishlarni rejalashtirish.
4. Ota-onalar bilan ishlash.
Sinov natijalari:
Tekshiruv natijalariga ko'ra quyidagilar belgilandi. O'qituvchilar bolalarga bolalar 
bog'chasida bo'lgan paytda yo'llarda xavfsiz xatti-harakatlar qoidalarini o'rgatish 
jiddiy oqibatlarni va uning baxtsiz hodisaga duchor bo'lish ehtimolini kamaytirishi 
mumkinligini tushunishadi.
Maktabgacha ta'limning asosiy umumta'lim dasturini amalga oshiradigan bolalar 
bog'chasining pedagogik jarayoni muassasaning yillik rejasiga muvofiq quriladi. 
Pedagoglarning pedagogik mahoratini oshirish uchun yo‘l harakati qoidalari rejasi,
barcha yosh guruhlari uchun istiqbolli ish rejalari ishlab chiqildi, har bir yosh 
uchun maqsad va vazifalar belgilandi, maktabgacha yoshdagi bolalar uchun bosma  va didaktik materiallar, o‘quv qo‘llanmalar tanlab olindi va tizimlashtirildi; 
pedagoglar uchun uslubiy adabiyotlar, ota-onalar uchun tavsiyalar. Uslubiy soatlar,
amaliy mashg'ulotlar o'tkazilib, unda pedagogik jarayonni takomillashtirish 
masalalari muhokama qilinadi.
O'qituvchilar xavfsiz harakatlanish asosini tashkil etuvchi masalalar va 
muammolarning butun majmuasi bilan tanish. Yo'l harakati qoidalari bo'yicha 
ishlar maktabgacha ta'limning umumiy ta'lim dasturining barcha bo'limlari va 
yo'nalishlari doirasida: kognitiv, jismoniy, badiiy va estetik, nutqni rivojlantirish, 
o'yin orqali amalga oshiriladi.
Munosabatlar mutaxassislarning ishida kuzatiladi: musiqiy direktor Churkina G.V.,
f / k o'qituvchisi Shipovalov E.K. va o'qituvchilar. Bu guruhlarda bolalar o‘yin 
orqali o‘z mahorat va qobiliyatlarini amalda ko‘rsatdilar, yo‘l harakati qoidalariga 
oid masalalarni yechdilar, yo‘l harakati holatini tushuntirdilar, xatolarni topdilar, 
estafeta va o‘yinlarda mahorat, zukkolik, tasavvur, e’tibor ko‘rsatdilar. Loyiha 
faoliyati amalga oshiriladi: "Oltin kalit" katta guruhida o'qituvchi Shura Yu.V. 
tayyorgarlik guruhi tarbiyachilari Suxarkova N.M. tomonidan "Namunali piyoda 
bo'l" mavzusidagi loyiha amalga oshirildi. va Lapitskaya A.M. "Yo'l harakati 
xavfsizligi ABC", o'rta guruh o'qituvchisi Gerasimovskaya T.S. "Yo'llarda 
qoidalarni biling va ularga rioya qiling." Loyiha faoliyati tufayli katta maktabgacha
yoshdagi bolalar bolalarda yo'lda yurish qoidalarini, qishloq va shahar ko'chalarida
nima xavfli bo'lishi mumkinligini bilib oldilar va mustahkamladilar. Loyiha 
bo'yicha ish turli xil faoliyat turlarining integratsiyasi sifatida amalga oshirildi, bu 
bolalar va kattalar o'rtasida aloqa va amaliy o'zaro munosabatlarning tabiiy holatini
yaratishga imkon berdi. Ota-onalar bilan birgalikdagi tadbirlarda “Oddiy qoidalarni
biling va amal qiling” mavzularida ko‘rgazmalar tashkil etildi, maslahatlar va 
yangilangan plakat materiallari “Avtomobildagi bolalar o‘rindig‘i hayotni saqlab 
qoladi”, “Ota-onalar uchun yo‘lda xavfsiz harakatlanish bo‘yicha ko‘rsatma”, 
“Flickers sotib ol”. bolalar, ota-onalar uchun "...
Kerakli materiallar, o quv qo llanmalar, rasmlar, topishmoqlar, she rlar, hikoyalar, ʻ ʻ ʼ
yo l harakati qoidalariga oid ochiq va didaktik o yinlar kartotekasi to plangan.	
ʻ ʻ ʻ 28.08 dan. 07.09 gacha. 2017-yilda “Yo‘l harakati xavfsizligi o‘n kunligi”ning III 
bosqichida o‘qituvchilar faol ishtirok etishdi. Guruhlar ishlab chiqarilgan harakat 
modellarini ko'plab transport modellari, yo'l belgilari, svetoforlar bilan taqdim 
etdilar. O‘qituvchilar tomonidan amalga oshirilgan ishlar bo‘yicha hisobotlar 
taqdim etildi, ushbu material MBU “CDOD” da taqdim etilgan va muassasa veb-
saytida joylashtirilgan.
Ma’lumot burchaklari “Yo‘l alifbosi”, “Xavfsizlik burchaklari” guruhlarida 
o‘qituvchilar tomonidan yangilanadi. O‘qituvchilar bolalarning yo‘llarda xavfsiz 
xulq-atvorini ta’minlash masalalariga, jumladan, haydovchilar ota-onalari bilan 
bolalarni avtomashinada tashishda xavfsizlik kamarlaridan va bolalarni 
o‘rindiqlaridan foydalanish zarurligi, shuningdek, bolalarning velosipedda 
yurishini taqiqlash to‘g‘risida suhbatlarga e’tibor qaratdilar. qatnov qismi 14 
yoshga to'lgunga qadar ... O‘quvchilarning ota-onalari bilan “Bolalar uchun 
avtomobil o‘rindig‘i”, “Yo‘lda qo‘riqchi farishta” kabi aksiyalar o‘tkazildi, sharlar 
va eslatmalar taqdim etildi. Operativ nazorat davomida yo'l harakati xavfsizligi 
burchaklarining mazmuni bolalarning yosh xususiyatlariga mos keldi. Xulosa:
1.O'rta, katta va maktabga tayyorgarlik guruhida bolalarning ko'chada xavfsiz 
xatti-harakatlari haqidagi g'oyalarini shakllantirish uchun sharoitlar yaratilgan. 2. 
Guruhlarda yo'l harakati qoidalarini o'rganish uchun ko'rgazmali materiallar, 
didaktik o'yinlar va qo'llanmalar mavjud.
3. Xavfsizlik bo'yicha suhbatlar, mustaqil syujet - yo'l harakati bo'yicha rolli 
o'yinlar tashkil etiladi.
4. Ota-onalar bilan tizimli ravishda ish olib boriladi.
1. Maxsus tashkil etilgan, birgalikdagi va mustaqil faoliyat turlarini 
diversifikatsiya qilish.
2. Guruhlarda yo'l harakati RPG uchun transport rejimi nishonlarini yangilang.
3. Bolalar bog'chasi hududida yo'l belgilaridan foydalaning
o'yinlar va o'yin-kulgilarni o'tkazishda.
Doimiy muddat: barcha yosh guruhlari o'qituvchilari. Foydalanilgan adabiyotlar ro`yxati 
1. SH.M.Mirziyoyevning “2017-2021 yillarda maktabgacha ta’lim tizimini yanada 
takomillashtirish chora-tadbirlari tog’risida”gi qarori.Toshkent 2016-yil 29- 
Dekabr 
2. O’zbekiston Respublikasi “ ta’lim to’g’risidagi” qonun “ Ma’rifat” gazetasi 
1997 yil. 
3. Kadrlar tayyorlash milliy dasturi-Toshkent ,O’zbekiston .1997 yil. 
4. F.Qodirova., Sh.Toshpulatova, M.A’zamova “Maktabgacha pedagogiks”. O`quv
qo’llanma. Toshkent” Ma’naviyat”2013 yil 
5. SH.Sodiqova“Maktabgacha pedagogiks”.Tafakkur bo’stoni” Toshkent -2013 yil.
6. O.U.Hasanboyeva va boshqalar “Maktabgacha ta’lim pedagogikasi” O’quv 
qo’llanma Toshkent “Ilm ziyo” 2012-yil 
7 . N. Qayumova “Maktabgacha pedagogiks”. O’quv qo’llanma .Toshkent TDPU 
2013 yil. 
8. www. Pedagog .uz 
9. ww.ziyonet.net

MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTLARI TEKSHIRISH BO'YICHA TEMATIK VA YAXLIT TEKSHIRISH AKT LOYIHASINI ISHLAB CHIQISH Reja: I Kirish II Maktabgacha ta'lim tashkilotlari tekshirish nazoratni tashkil etish 1. Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish 2. Nazorat turlari III Tematik va yaxlit tekshirish aks loyihasini ishlab chiqish. 1. Tematik tekshirishni tashkil etish 2. Yaxlit tekshirishni tashkil etish IV Xulosa Foydalanilgan adabiyotlar

Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish Nazoratni tashkil etish va amalga oshirish maktabgacha ta’lim muassasasi metodik xizmatining eng muhim vazifasi hisoblanadi. Nazorat pedagogik jarayon natijalari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni to‘plash, maktabgacha ta’lim muassasasi oldiga qo‘yilgan vazifalarni bajarishdagi og‘ishlarni to‘g‘rilash, ilg‘or pedagogik tajribani aniqlash va tizimlashtirish, har bir pedagogning ijodiy salohiyatini maksimal darajada ochib berishga hissa qo‘shish imkonini beradi. Faoliyat yo'nalishi nazoratni amalga oshirishda katta o‘qituvchi: § bolalar bilan o'quv ishlarini nazorat qilish tizimini, diagnostika materiallarini, turli yosh guruhlarida tematik va frontal nazoratni amalga oshirish uchun savollarni ishlab chiqish; § Bolalar bilan ishlash jarayonida tarbiyachining faoliyatini, bolalar faoliyati va munosabatlarini kuzatish; § Kuzatishlar natijalarini qayd etish; tarbiyaviy ish natijalarini, bolalar ijodiyotini, o'qituvchilarning rejalari va hujjatlarini tahlil qilish; § bolalar bilan o'quv-tarbiyaviy ishlarning holati to'g'risida xulosa va xulosalar chiqarish; § o'qituvchilarning kasbiy malakasini diagnostika qilish, bolalarni rivojlantirish; § pedagoglar faoliyatida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish chora-tadbirlarini ishlab chiqish; § Nazorat natijalarini o'qituvchilar bilan muhokama qilish, bu natijalardan o'qituvchilar kengashlari qarorlarini tayyorlashda, jamoa ishini rejalashtirishda foydalanish. Har bir maktabgacha ta'lim muassasasi yagona nazorat tizimini yaratishi kerak, uning maqsad va vazifalari maktabgacha ta'lim muassasasining ta'lim va tarbiya jarayonining maqsad va vazifalaridan kelib chiqadi, shuning uchun yillik rejada rejalashtirilgan (4-bo'lim Nazorat va boshqaruv). ). Nazorat o‘z vaqtida amalga oshirilsa va uni amalga oshirish natijasida rejalashtirilgan tadbirlar amalga oshirilsa samarali bo‘ladi. Nazorat jarayonida faktni bayon qilish emas, balki

kamchiliklarning sabablarini aniqlash, ularni bartaraf etish bo‘yicha samarali chora-tadbirlar ishlab chiqish muhim ahamiyatga ega. O'qituvchilar tarkibining barcha a'zolari har qanday test natijalarini bilishlari kerak. Shunday qilib, nazorat bo'lishi kerak muntazam, tizimli, samarali va shaffof . Nazoratning eng keng tarqalgan to'rtta shakli mavjud: operativ, tematik, frontal va xulosa. Har qanday turdagi nazoratni amalga oshirishda ma'lum bir ketma-ketlikka rioya qilish kerak, yoki algoritm boshqaruv: 1. Boshqarish maqsadi va ob'ektini aniqlash. 2. Nazorat rejasini ishlab chiqish. 3. Axborot yig'ish. 4. Yig`ilgan materialni tahlil qilish. Nazoratning barcha turlari yillik rejada aks ettirilgan. Taqdimot shakli har xil bo'lishi mumkin. Keling, har bir nazorat turini ko'rib chiqaylik. Operatsion nazorat - bu joriy, kundalik nazorat. Uning o'ziga xosligi shundaki, u o'qituvchilar va butun jamoa faoliyatidagi kichik buzilishlarni aniqlash va bartaraf etishga yordam beradi. Agar siz ishda kichik og'ishlarni sezmasangiz, ular katta qiyinchiliklarga olib kelishi mumkin, keyinchalik ularni engish oson bo'lmaydi. Operatsion nazorat masalalari shartli ravishda bir necha toifalarga bo'linadi. Doimiy monitoringni talab qilish: bolalarning hayoti va sog'lig'ini muhofaza qilish bo'yicha ko'rsatmalarga rioya qilish; kundalik rejimga rioya qilish; ichki tartib qoidalariga rioya qilish; mehnat intizomini, o'quv jarayonini amalga oshirish, madaniy-gigiyenik ko'nikmalarni rivojlantirish va boshqalar Keyingi toifaga kamroq tez-tez, har chorakda monitoringni talab qiladigan masalalar kiradi, masalan: ta'lim va tarbiya ishlarini rejalashtirish; ota-onalar bilan ishlashni tashkil etish; sayrlarni, ekskursiyalarni tashkil etish; bolalar uchun tushdan keyin mashg'ulotlar; maktabgacha yoshdagi bolalar tomonidan yo'l harakati qoidalarini

o'rganish bo'yicha ishlarni tashkil etish; salomatlikni tejaydigan texnologiyalardan foydalanish; bolalarning mustaqil faoliyati uchun sharoit yaratish va boshqalar. Tezkor nazorat uchun savollar ro'yxatini "Maktabgacha ta'lim muassasasi uchun qo'llanma: nazorat va diagnostika funktsiyasi", 2003 yil kitobida topish mumkin. Har oyda operativ nazorat uchun o'rtacha 5-7 ta savol rejalashtirilgan va ular bilan jamoani tanishtiradi. Operatsion nazoratni tashkil etish bir nechta tarkibiy qismlarni o'z ichiga oladi: § Bu yillik nazorat sikli diagrammasi bo'lib, unda nazorat harakatlarining ketma- ketligi afsona yordamida aniqlanadi. § Bir oylik operativ nazorat rejasi ishning alohida sohalarini tasavvur qilish va muhim sohalarni nazorat ostida saqlash imkonini beradi. Shakl har xil bo'lishi mumkin. § Ushbu reja asosida joriy oyda o'qishi rejalashtirilgan masalalar bo'yicha o'qituvchilarning ishini tahlil qilish uchun nazorat kartochkalari ishlab chiqiladi. Tashkilot shakllariga ko'ra, u profilaktik yoki oldindan ko'rish, qiyosiy bo'lishi mumkin. Misol uchun, bu katta o'qituvchi uchun muhimdir solishtiring bir guruhda ishlaydigan 2 nafar o'qituvchining ish uslublari va usullari va bolalar uchun yagona talablarni ishlab chiqishga yordam beradigan eng samaralilarini taklif qilish. Ogohlantirish nazorat xatolar, kamchiliklarni oldini oladi. Misol uchun, guruh sayohatga chiqmoqda. Bunda ular qayerga, qaysi yo`lga borishlarini o`qituvchidan oldindan so`rash kerak. Xavfsizlik nuqtai nazaridan ham, ko'plab qiziqarli narsalarni ko'rish uchun ham qaysi yo'nalishni tanlash yaxshiroq ekanligini darhol muhokama qiling. Profilaktik nazoratning asosiy mazmuni sifatida o‘qituvchining mashg‘ulotlar, sayrlar va hokazolarni o‘tkazishga tayyorgarligi ko‘rib chiqilishi kerak.Tezkor nazoratni tashkil etish shakllaridan biri o‘tkazishdir. diagnostika, tartibga solish va tuzatish kunlari (DRC). Ushbu kunlarning maqsadi - operativ diagnostika, o'qituvchilar faoliyatini tartibga solish bo'yicha chora-tadbirlar ishlab chiqish. DRC bu mikro-tadqiqot bo'lib, unda butun jamoa ishtirok etadi, DRC mavzulari har xil bo'lishi mumkin. Bu operativ

boshqaruv siklogrammasidagi savol. Masalan, men DRC mavzusini beraman: "Maktabgacha ta'lim muassasalarining turli yosh guruhlarida mashg'ulotlarni tashkil etish va o'tkazishni baholash". Maqsad : GCD o'tkazish jarayonida o'qituvchining faoliyati samaradorligini o'rganish. Vazifalar : o'qituvchining kasbiy mahorat darajasini baholash; bolalar bilan ishlash usullari va usullarini to'g'ri tanlashni aniqlash; ta’lim jarayoni sifatiga ta’sir etuvchi shart-sharoitlarni baholash. Ob'ekt dars maktabgacha ta'lim muassasasida o'quv jarayonining elementi sifatida ishlaydi. Element: tarbiyachi va bolalar faoliyatining mazmuni. Usullari: kuzatuv. Materiallarni tahlil qilishda alohida o'qituvchilar va guruhlar uchun muammolar aniqlanadi. Materiallar rejalashtirish yig'ilishida muhokama qilinadi va individual o'qituvchilarning faoliyatini va umuman olganda, bolalar bilan mashg'ulotlarni tashkil etish metodikasini tuzatish bo'yicha qarorlar qabul qilinadi. Har oyning oxirida tezkor nazorat natijalari bo'yicha ma'lumotnoma yoziladi. Operatsion nazoratning barcha masalalari tahlilni talab qilmaydi, chunki ba'zi muammolar tezda hal qilinadi, ularni bartaraf etish bo'yicha tavsiyalar beriladi. Bunday savollar sertifikatga kiritilmagan. Operativ nazorat guvohnomalari arxivi 1 yil saqlanadi. Tematik nazorat. Tematik nazoratning mazmuni maktabgacha ta’lim muassasasida amalga oshirilayotgan dasturning bo‘limlari bo‘yicha pedagogik jarayonning holatini o‘rganishdan iborat bo‘lib, nazoratning maqsadi maktabgacha ta’lim muassasasining yillik rejasining maqsad va vazifalariga bog‘liq. Ta'lim muassasasida tematik nazoratning davomiyligi 10 kungacha bo'lishi mumkin. Nazorat bir vaqtning o'zida bir nechta guruhlarda tashkil etiladi: parallel va turli yosh guruhlari. Bunday tematik nazorat qiyosiy xarakterga ega, ya'ni turli o'qituvchilarning bir xil maktabgacha yoshdagi bolalar bilan muayyan masala bo'yicha ishi solishtiriladi, bir mavzu bo'yicha turli guruh o'quvchilarining ZUNi, har qanday muammo bo'yicha ishlash tizimi. turli yosh guruhlarida tahlil qilinadi. Tematik nazorat yil davomida rejalashtirilgan nazorat turlaridan biridir. U o'qituvchilar kengashi oldida o'tkaziladi va uning mavzusiga mos keladi.