MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTLARI TEKSHIRISH BO'YICHA TEMATIK VA YAXLIT TEKSHIRISH AKT LOYIHASINI ISHLAB CHIQISH
MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTLARI TEKSHIRISH BO'YICHA TEMATIK VA YAXLIT TEKSHIRISH AKT LOYIHASINI ISHLAB CHIQISH Reja: I Kirish II Maktabgacha ta'lim tashkilotlari tekshirish nazoratni tashkil etish 1. Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish 2. Nazorat turlari III Tematik va yaxlit tekshirish aks loyihasini ishlab chiqish. 1. Tematik tekshirishni tashkil etish 2. Yaxlit tekshirishni tashkil etish IV Xulosa Foydalanilgan adabiyotlar
Maktabgacha ta'lim muassasasida nazoratni tashkil etish Nazoratni tashkil etish va amalga oshirish maktabgacha ta’lim muassasasi metodik xizmatining eng muhim vazifasi hisoblanadi. Nazorat pedagogik jarayon natijalari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni to‘plash, maktabgacha ta’lim muassasasi oldiga qo‘yilgan vazifalarni bajarishdagi og‘ishlarni to‘g‘rilash, ilg‘or pedagogik tajribani aniqlash va tizimlashtirish, har bir pedagogning ijodiy salohiyatini maksimal darajada ochib berishga hissa qo‘shish imkonini beradi. Faoliyat yo'nalishi nazoratni amalga oshirishda katta o‘qituvchi: § bolalar bilan o'quv ishlarini nazorat qilish tizimini, diagnostika materiallarini, turli yosh guruhlarida tematik va frontal nazoratni amalga oshirish uchun savollarni ishlab chiqish; § Bolalar bilan ishlash jarayonida tarbiyachining faoliyatini, bolalar faoliyati va munosabatlarini kuzatish; § Kuzatishlar natijalarini qayd etish; tarbiyaviy ish natijalarini, bolalar ijodiyotini, o'qituvchilarning rejalari va hujjatlarini tahlil qilish; § bolalar bilan o'quv-tarbiyaviy ishlarning holati to'g'risida xulosa va xulosalar chiqarish; § o'qituvchilarning kasbiy malakasini diagnostika qilish, bolalarni rivojlantirish; § pedagoglar faoliyatida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish chora-tadbirlarini ishlab chiqish; § Nazorat natijalarini o'qituvchilar bilan muhokama qilish, bu natijalardan o'qituvchilar kengashlari qarorlarini tayyorlashda, jamoa ishini rejalashtirishda foydalanish. Har bir maktabgacha ta'lim muassasasi yagona nazorat tizimini yaratishi kerak, uning maqsad va vazifalari maktabgacha ta'lim muassasasining ta'lim va tarbiya jarayonining maqsad va vazifalaridan kelib chiqadi, shuning uchun yillik rejada rejalashtirilgan (4-bo'lim Nazorat va boshqaruv). ). Nazorat o‘z vaqtida amalga oshirilsa va uni amalga oshirish natijasida rejalashtirilgan tadbirlar amalga oshirilsa samarali bo‘ladi. Nazorat jarayonida faktni bayon qilish emas, balki
kamchiliklarning sabablarini aniqlash, ularni bartaraf etish bo‘yicha samarali chora-tadbirlar ishlab chiqish muhim ahamiyatga ega. O'qituvchilar tarkibining barcha a'zolari har qanday test natijalarini bilishlari kerak. Shunday qilib, nazorat bo'lishi kerak muntazam, tizimli, samarali va shaffof . Nazoratning eng keng tarqalgan to'rtta shakli mavjud: operativ, tematik, frontal va xulosa. Har qanday turdagi nazoratni amalga oshirishda ma'lum bir ketma-ketlikka rioya qilish kerak, yoki algoritm boshqaruv: 1. Boshqarish maqsadi va ob'ektini aniqlash. 2. Nazorat rejasini ishlab chiqish. 3. Axborot yig'ish. 4. Yig`ilgan materialni tahlil qilish. Nazoratning barcha turlari yillik rejada aks ettirilgan. Taqdimot shakli har xil bo'lishi mumkin. Keling, har bir nazorat turini ko'rib chiqaylik. Operatsion nazorat - bu joriy, kundalik nazorat. Uning o'ziga xosligi shundaki, u o'qituvchilar va butun jamoa faoliyatidagi kichik buzilishlarni aniqlash va bartaraf etishga yordam beradi. Agar siz ishda kichik og'ishlarni sezmasangiz, ular katta qiyinchiliklarga olib kelishi mumkin, keyinchalik ularni engish oson bo'lmaydi. Operatsion nazorat masalalari shartli ravishda bir necha toifalarga bo'linadi. Doimiy monitoringni talab qilish: bolalarning hayoti va sog'lig'ini muhofaza qilish bo'yicha ko'rsatmalarga rioya qilish; kundalik rejimga rioya qilish; ichki tartib qoidalariga rioya qilish; mehnat intizomini, o'quv jarayonini amalga oshirish, madaniy-gigiyenik ko'nikmalarni rivojlantirish va boshqalar Keyingi toifaga kamroq tez-tez, har chorakda monitoringni talab qiladigan masalalar kiradi, masalan: ta'lim va tarbiya ishlarini rejalashtirish; ota-onalar bilan ishlashni tashkil etish; sayrlarni, ekskursiyalarni tashkil etish; bolalar uchun tushdan keyin mashg'ulotlar; maktabgacha yoshdagi bolalar tomonidan yo'l harakati qoidalarini
o'rganish bo'yicha ishlarni tashkil etish; salomatlikni tejaydigan texnologiyalardan foydalanish; bolalarning mustaqil faoliyati uchun sharoit yaratish va boshqalar. Tezkor nazorat uchun savollar ro'yxatini "Maktabgacha ta'lim muassasasi uchun qo'llanma: nazorat va diagnostika funktsiyasi", 2003 yil kitobida topish mumkin. Har oyda operativ nazorat uchun o'rtacha 5-7 ta savol rejalashtirilgan va ular bilan jamoani tanishtiradi. Operatsion nazoratni tashkil etish bir nechta tarkibiy qismlarni o'z ichiga oladi: § Bu yillik nazorat sikli diagrammasi bo'lib, unda nazorat harakatlarining ketma- ketligi afsona yordamida aniqlanadi. § Bir oylik operativ nazorat rejasi ishning alohida sohalarini tasavvur qilish va muhim sohalarni nazorat ostida saqlash imkonini beradi. Shakl har xil bo'lishi mumkin. § Ushbu reja asosida joriy oyda o'qishi rejalashtirilgan masalalar bo'yicha o'qituvchilarning ishini tahlil qilish uchun nazorat kartochkalari ishlab chiqiladi. Tashkilot shakllariga ko'ra, u profilaktik yoki oldindan ko'rish, qiyosiy bo'lishi mumkin. Misol uchun, bu katta o'qituvchi uchun muhimdir solishtiring bir guruhda ishlaydigan 2 nafar o'qituvchining ish uslublari va usullari va bolalar uchun yagona talablarni ishlab chiqishga yordam beradigan eng samaralilarini taklif qilish. Ogohlantirish nazorat xatolar, kamchiliklarni oldini oladi. Misol uchun, guruh sayohatga chiqmoqda. Bunda ular qayerga, qaysi yo`lga borishlarini o`qituvchidan oldindan so`rash kerak. Xavfsizlik nuqtai nazaridan ham, ko'plab qiziqarli narsalarni ko'rish uchun ham qaysi yo'nalishni tanlash yaxshiroq ekanligini darhol muhokama qiling. Profilaktik nazoratning asosiy mazmuni sifatida o‘qituvchining mashg‘ulotlar, sayrlar va hokazolarni o‘tkazishga tayyorgarligi ko‘rib chiqilishi kerak.Tezkor nazoratni tashkil etish shakllaridan biri o‘tkazishdir. diagnostika, tartibga solish va tuzatish kunlari (DRC). Ushbu kunlarning maqsadi - operativ diagnostika, o'qituvchilar faoliyatini tartibga solish bo'yicha chora-tadbirlar ishlab chiqish. DRC bu mikro-tadqiqot bo'lib, unda butun jamoa ishtirok etadi, DRC mavzulari har xil bo'lishi mumkin. Bu operativ
boshqaruv siklogrammasidagi savol. Masalan, men DRC mavzusini beraman: "Maktabgacha ta'lim muassasalarining turli yosh guruhlarida mashg'ulotlarni tashkil etish va o'tkazishni baholash". Maqsad : GCD o'tkazish jarayonida o'qituvchining faoliyati samaradorligini o'rganish. Vazifalar : o'qituvchining kasbiy mahorat darajasini baholash; bolalar bilan ishlash usullari va usullarini to'g'ri tanlashni aniqlash; ta’lim jarayoni sifatiga ta’sir etuvchi shart-sharoitlarni baholash. Ob'ekt dars maktabgacha ta'lim muassasasida o'quv jarayonining elementi sifatida ishlaydi. Element: tarbiyachi va bolalar faoliyatining mazmuni. Usullari: kuzatuv. Materiallarni tahlil qilishda alohida o'qituvchilar va guruhlar uchun muammolar aniqlanadi. Materiallar rejalashtirish yig'ilishida muhokama qilinadi va individual o'qituvchilarning faoliyatini va umuman olganda, bolalar bilan mashg'ulotlarni tashkil etish metodikasini tuzatish bo'yicha qarorlar qabul qilinadi. Har oyning oxirida tezkor nazorat natijalari bo'yicha ma'lumotnoma yoziladi. Operatsion nazoratning barcha masalalari tahlilni talab qilmaydi, chunki ba'zi muammolar tezda hal qilinadi, ularni bartaraf etish bo'yicha tavsiyalar beriladi. Bunday savollar sertifikatga kiritilmagan. Operativ nazorat guvohnomalari arxivi 1 yil saqlanadi. Tematik nazorat. Tematik nazoratning mazmuni maktabgacha ta’lim muassasasida amalga oshirilayotgan dasturning bo‘limlari bo‘yicha pedagogik jarayonning holatini o‘rganishdan iborat bo‘lib, nazoratning maqsadi maktabgacha ta’lim muassasasining yillik rejasining maqsad va vazifalariga bog‘liq. Ta'lim muassasasida tematik nazoratning davomiyligi 10 kungacha bo'lishi mumkin. Nazorat bir vaqtning o'zida bir nechta guruhlarda tashkil etiladi: parallel va turli yosh guruhlari. Bunday tematik nazorat qiyosiy xarakterga ega, ya'ni turli o'qituvchilarning bir xil maktabgacha yoshdagi bolalar bilan muayyan masala bo'yicha ishi solishtiriladi, bir mavzu bo'yicha turli guruh o'quvchilarining ZUNi, har qanday muammo bo'yicha ishlash tizimi. turli yosh guruhlarida tahlil qilinadi. Tematik nazorat yil davomida rejalashtirilgan nazorat turlaridan biridir. U o'qituvchilar kengashi oldida o'tkaziladi va uning mavzusiga mos keladi.