EMPIRIK TADQIQOT
![EM P I RIK TADQ I Q O T
Tayyorladi: Qudratova D.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_1.png)
![REJA:
1 . ILMIY TADQIQOTNING MA`LUM USULLARI.
2. E M PI R I K TA D QI Q OT U SU L I T U SH U N C H ASI V A
T URLARI
•
K uzat i s h haqida
•
O ’ lchas h haqida
•
T a v sifl as h haqida](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_2.png)
![ILMIY TADQIQOT USULLARI
NAZARIY
EMPERIK](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_3.png)
![TADQIQOTNING NAZ ARIY USLUBLARI
Abst rak tlasht ir is
h
Tahlil
Analogiya •
Deduksiya
•
Induksiya
•
Tasnifl ash
•
Aniqlasht ir ish
•
Sint ez
•
Qiyoslasht ir ish](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_4.png)
![TADQIQOTNING EMPERIK
USLUBLARI
KUZ ATUV SUHBAT
SINOV
TA JR IBA
ISHITEKSHIR
ISH](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_5.png)
![•
Tadqiqot uslublar i. Tadqiqot
jarayonida ilmiy bilishning
zamonaviy uslublar i, shu jumladan
mantiqiy, qiyosiy vaumumilmiy
uslublar ga asoslandi iqtisodiy –
statistik tahlil, tizimli-tuzilmaviy
yondashuv, SWOT- t ahlil va boshqa
uslublar qo’llanildi.
•
Tadqiqot uslublar i. Tadqiqotlar
tizimli tahlil, kor r elyasion-
r efession, omilli va qiyosiy
iqtisodiy tahlil, statistik
ma’lumotlar ni gur uhlash kabi va
boshqa .](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_6.png)
![BOSHQARUV STRUKTURASIGA TA`SIR
ETUVCHI OMILLAR
STRUKTURANI
ANIQLOVC HI OMILLAR
STRUKTUR ANI
OPTIMALLASHTIRUVC HI
OMILLAR
STRUKTURAG A TA` SIR
QILUVCHI OMILLAR](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_7.png)
![•
Empirik darajasi- kadrlar ilmiy tadqiqotlar mavzusi bilan bog'liq, 2
komponentni o'z ichiga oladi - nozik tajriba (his qilish, idrok, ishlash)
va ularning asosiy nazariy tushunchasi.
•
Empirik bilimlar omillar bilan tavsiflanadi.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_8.png)
![• T a dqiq o t o l d i g a qo ’ y i l ad i g a n
maqs adlar d a n bi r i izlanish
o b y e k t ida g i x o ssa v a
q o nun i y a tl ar ini o c his h , ul ar ni
tushun t ir a di g an naz a r i y ani ish l a b
c hiqishd i r. L e k in i z l a nish
o b y e k ti b o ’ l g an x o ssal ar ,
q o nu ni y atlar v a f un k si o nal
m u n o sab a tlar «y a shirin g an»
b o’ l a di, ula r ni
b e v o s i ta m us h o h a da qil i b
b o’ l m a y d i .](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_9.png)
![•
T a dqiq o t n i b o sh i da tu r g a n,
izlanish d a sturi v a re j a sida
biri l g anl a r dan b o ’ l i b
f o y dalanish k o ’zda tut i lgan
e m p i r ik tadqi q o t usulla r i
o b y e k t g a o id d a stlab k i
m a’ lumotla r ni o l ish v a
b irl a m c hi q a y ta ishlas h
a m al l a r ini b a ja ri sh
i mk o n i y a tini b er a di.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_10.png)
![• E m pir i k tadqi q o t usu l ini b i lis h d a g i a s o s i y r o li
n i m a d a n ib o rat? B u s a v o l g a q u y i d a g i t a ’ r if
b i l a n ja v o b b er ish m u mkin. E m p i r i k ta d qiq o t
usu l i – bu o b y e ktn i n g b e v o s i ta y oki asb o b l ar
y ordamida i d r ok q i lsa b o’lad i g an unsurl a r i,
b e l g i l ari v a xoss a l a r i h a qida m a ’ lum o t l a r
o l ish, f a k t l a r ni g uruhl a sh t irish, t a v s i f l a sh,
tasnifl a sh a m all ar ini ba ja r adi g an izl a nis h
v o sitasidir. B und a y usu l n i n g q i m m at l i t o moni
shundan ib o r a tki, o b y e k t n i tuzilish i , m o h i y ati
y oki f u n k s i y a o nal q o nu ni y a t l a r ini n a mo y o n
e t a di g an x o ssal ar , ul ar ning m i q d o r i y va
m e ’ y o r i y q i y mat l a r i xusus i d a b e vo sita
a xb o r o t o l inadi. S hu turd a g i e mp i r ik m a ’ l u m o t
na zar iy tadqi q o t d o ir a s i g a k iri t i l a di, o q ibatda
j idd i y k a sh f i y o t l a r qil i n a di, t e x n o l o g i k
l o y i h al ar , tuzil m al a r ish l a b c hiqiladi.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_11.png)
![• K uz a tish e m pir i k
t a dqiq o t d a birla m chi
f a k t v a bil i m b e r a di g an
m anba v a usu l d i r .
M anba si f at i da k u z a t i sh
o b y e k t x usus i da h a r
tom o n l a m a , y a ’ ni un i n g
idrok q i l sa b o ’ladi g an
unsurlar v a x o s sa l a r i g a
o id a xb o r o t v a f a k t l arni
o l i sh i mkon i y at i ni be ra di](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_12.png)
![• O’ lchas h- Ha r q a n d a y t a dq i q o t
o b y e kti s i f a t v a m i q d o r bi r l i g i ni
tash k il qiladi. S if a t o b y e k t n i ng
bir butu n l i g i, b ar q ar o r
mu a y y a nl i gi, m o h i y at l i t om o n i n i
bildir a di.
•
B ir x i l s if a t g a e g a b o’ l g an
n ar s a l a r m iq d o r g a e g a b o’ladila r .
O’ x sh a sh y oki a y nan x o ssa,
t omon, un s u r l ar ni bi r l a shtirs a k
to ’ pl a m , s o n, h a j m , sur ’a t
d a r a j a si d a n a m o y on b o’ l a di.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_13.png)
![•
T a q q os l as h- E m p i r i k t a dqiq o t d a a m a l g a
o sh i ri l g an k uzat i sh v a o ’ l c h a sh n a ti ja l a r i
t a qq o s l ash v a t a v s ifl a sh usulla r i y o rd a m ida
q a y ta ishlan a di. B uni n g o q i b a t i da
o b y e k t h a qid a g i tas a v v ur
y an a da k o n k retl a sh a di.
•
T a qq o s l a sh j a r a y o n i da o b y e k t l ar d a g i, bir
t om o ndan o ’ xsh a shl i k , u m u m i y li k , mosli k ,
a y nanl i k , i k k inchi t o m ond a n, f a r q, xusus i y l i k ,
o’ z i g a
•
x o s l i k ( ind i v uduall i k ) k abi b irl a shtiru v chi
•
y oki a j ratu v chi b e l g i l ar , x o ssal a r a niqlan a di.
• T a qq o s l a sh usu l i o b y e ktl ar ni g ur uhl a sh,
u m um l a shtirish, aniqlash v a tasnifl a shda
m uh i m r o l o ’ y n a y d i . Bund a n t a shq a r i bu
usul a n a l og iya , indu k s i y a , d e du k si y a v a
b osh q a ra si o nal – m a nti qi y f i k r l a sh v a
xu l o sa c hiq ar ish o per a si y al a r ida h a m f a o l
ish l at i ladi.](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_14.png)
![•
ETIBPRINGIZ UCHUN RAHMAT](/data/documents/d8d2bd63-5d42-4978-8af1-c683f4fccd37/page_15.png)
EM P I RIK TADQ I Q O T Tayyorladi: Qudratova D.
REJA: 1 . ILMIY TADQIQOTNING MA`LUM USULLARI. 2. E M PI R I K TA D QI Q OT U SU L I T U SH U N C H ASI V A T URLARI • K uzat i s h haqida • O ’ lchas h haqida • T a v sifl as h haqida
ILMIY TADQIQOT USULLARI NAZARIY EMPERIK
TADQIQOTNING NAZ ARIY USLUBLARI Abst rak tlasht ir is h Tahlil Analogiya • Deduksiya • Induksiya • Tasnifl ash • Aniqlasht ir ish • Sint ez • Qiyoslasht ir ish
TADQIQOTNING EMPERIK USLUBLARI KUZ ATUV SUHBAT SINOV TA JR IBA ISHITEKSHIR ISH