Interfaol metodlar. Ularning o’ziga xos jihatlari va turlari
![Interfaol metodlar. Ularning
o’ziga xos jihatlari va turlari.
Reja:
1. Noan’anaviy ( interfaol) dars mashg’ulotlari.
2. Hamkorlik muloqoti va ikki yoqlama aloqa.
3. Interfaol metod va ularning strategiyasi .](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_1.png)
![](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_2.png)
![Interfaol tushunchasi
Pedagogik jarayonni tashkil etishda har
bir talabaning shaxsiy xususiyatlarini
hisobga olish zarur. Pedagogik muloqot
o’rnatish uchun zamonaviy innovatsion
texnologiyalardan foydalanish ehtiyoji
to’g’iladi. Bu texnologiyalardan biri
interaktiv dars usullaridir.Lotinchadan
“inter”-o’zaro “ akt”-muloqot degan
ma’noni anglatadi.](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_3.png)
![](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_4.png)
![Mashg’ulotlarni tashkil
etish usullari.
Interaktiv usullarga “aqliy hujum”
mojoro metodi, “dumaloq stol’’ “uch
bosqichli intervyu” ”stol ustidagi
ruchka” “akademik munozara” “ baliq
skeliti” “asalari galasi” “kritik vaziyatlarni
tahlil qilish” va boshqalar kiradi.](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_5.png)
![AFZALLIKLARI
Qatnashchilarga o’z
g’oyalari va fikirlari bilan
ko’proq o’rtoqlashish,
ularning bir biridan
o’rganish uchun imkon
beradi. Kichik
guruhlarda
qatnashchilar katta
guruhda o’z fikirlarini
aytishlari
mumkin.Diqqat
markazini pedagogdan
qatnashchilarga
ko’chiradi.Qatnashchilar
ni ko’proq mas’uliyatli
bo’lishga majbo’r qiladi.](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_6.png)
![Baliq skeleti
Muammoni qo`yish va hal qilishning mazkur modeli bir
qator muammolarni ta’riflash va yechib ko`rishga imkon
beradi.
Strategiya:
Bir varaq oq qog`ozda (vatman yoki A-3 varag`i ) baliq
skeleti chiziladi ( boshi, kemirchagi, qovurg`alari ) .
Yuqoridagi « suyagi g a » muammo ifodalanishi, pastidagi ga
esa - ushbu muammo mavjudligini (yoki uni hal qilish
yo`llari, o`qituvchi o`z oldiga qo`ygan maqsadga qarab)
isbotlovchi faktlar yozib qo`yiladi.
To`ldirilgan sxemaning taqdimoti](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_7.png)
![](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_8.png)
![Akvarium
1. 5-6 nafar ishtirokchilar rahbar bilan birga doira shakli bo’ylab
o’tiradilar. Ular – «baliqlar». Ularning atrofiga guruhning qolgan
ishtirokchilari o’tiradilar (yoki turadilar). Ular – «baliq ovchilari».
2. Ichki doira a’zolari («baliqlar») o’qituvchi taklif qilgan savolni
faol muhokama qiladilar. “Baliq ovchilari” esa kuzatib turadilar
va savolni muhokama qilayotgan biron o’quvchining fikri ularni
qiziqtirib qolganda jarayonga kirishadilar: qo’shimcha qiladilar,
savol beradilar, aniqlashtiradilar. SHunda «baliq ovchisi» fikri uni
qiziqtirib qolgan «baliq»ning yoniga turib olishi kerak.
3. Bir muammoning (masalaning) muhokamasi tugaganidan so’ng
ishtirokchilar joylari bilan almashadilar (doiradan tashqarida
turganlar endi doira bo’ylab o’tiradilar). Barcha ishtirokchilar
doirada o’tirishlari maqsadga muvofiqdir](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_9.png)
![](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_10.png)
![Aqliy hujum metodi
1. Berilgan rasmdan 15 ta
farqni toping!
2. Bu mashq uchun 5 minut
vaqt ajratamiz.
3. Bu mashqni asosan 5-7
sinflarga qo’llash
maqulroq.
4. Bu mashq bilan o’quvchini
zehnini baholash
mumkin.
5. Bu metodda fanga mos
sur’atlarni tanlash kerak.
6. Bu sur’at zoologiya fanida
qo’llash uchun.](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_11.png)
![](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_12.png)
![E’tiboringiz uchun rahmat !](/data/documents/3eb423d4-8b5b-4bc9-9b26-90af34b4d13d/page_13.png)
Interfaol metodlar. Ularning o’ziga xos jihatlari va turlari. Reja: 1. Noan’anaviy ( interfaol) dars mashg’ulotlari. 2. Hamkorlik muloqoti va ikki yoqlama aloqa. 3. Interfaol metod va ularning strategiyasi .
Interfaol tushunchasi Pedagogik jarayonni tashkil etishda har bir talabaning shaxsiy xususiyatlarini hisobga olish zarur. Pedagogik muloqot o’rnatish uchun zamonaviy innovatsion texnologiyalardan foydalanish ehtiyoji to’g’iladi. Bu texnologiyalardan biri interaktiv dars usullaridir.Lotinchadan “inter”-o’zaro “ akt”-muloqot degan ma’noni anglatadi.
Mashg’ulotlarni tashkil etish usullari. Interaktiv usullarga “aqliy hujum” mojoro metodi, “dumaloq stol’’ “uch bosqichli intervyu” ”stol ustidagi ruchka” “akademik munozara” “ baliq skeliti” “asalari galasi” “kritik vaziyatlarni tahlil qilish” va boshqalar kiradi.