logo

Interfaol metodlar. Ularning o’ziga xos jihatlari va turlari

Yuklangan vaqt:

15.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

528.5107421875 KB
Interfaol metodlar. Ularning 
o’ziga xos jihatlari va turlari.
                 Reja:
1. Noan’anaviy ( interfaol) dars mashg’ulotlari.
2. Hamkorlik muloqoti va ikki yoqlama aloqa.
3. Interfaol metod va ularning strategiyasi .                      Interfaol tushunchasi
Pedagogik jarayonni tashkil etishda har 
bir talabaning shaxsiy xususiyatlarini 
hisobga olish zarur. Pedagogik muloqot 
o’rnatish uchun zamonaviy innovatsion 
texnologiyalardan foydalanish ehtiyoji 
to’g’iladi. Bu texnologiyalardan biri 
interaktiv dars usullaridir.Lotinchadan 
“inter”-o’zaro “ akt”-muloqot degan 
ma’noni anglatadi.                      Mashg’ulotlarni tashkil 
etish usullari.
Interaktiv usullarga “aqliy hujum” 
mojoro metodi, “dumaloq stol’’ “uch 
bosqichli intervyu” ”stol ustidagi 
ruchka” “akademik munozara” “ baliq 
skeliti” “asalari galasi” “kritik vaziyatlarni 
tahlil qilish” va boshqalar kiradi.           AFZALLIKLARI
Qatnashchilarga o’z 
g’oyalari va fikirlari bilan 
ko’proq o’rtoqlashish, 
ularning bir biridan 
o’rganish uchun imkon 
beradi. Kichik 
guruhlarda 
qatnashchilar katta 
guruhda o’z fikirlarini 
aytishlari 
mumkin.Diqqat 
markazini pedagogdan 
qatnashchilarga 
ko’chiradi.Qatnashchilar
ni ko’proq mas’uliyatli 
bo’lishga majbo’r qiladi.           Baliq skeleti
Muammoni qo`yish va hal qilishning mazkur modeli bir 
qator muammolarni ta’riflash va yechib ko`rishga imkon 
beradi. 
Strategiya:
Bir varaq oq qog`ozda (vatman yoki A-3  varag`i ) baliq 
skeleti chiziladi   ( boshi,  kemirchagi, qovurg`alari ) .
Yuqoridagi « suyagi g a »  muammo ifodalanishi, pastidagi ga 
esa - ushbu muammo mavjudligini  (yoki uni hal qilish 
yo`llari, o`qituvchi o`z oldiga qo`ygan maqsadga qarab)  
isbotlovchi faktlar yozib qo`yiladi.    
To`ldirilgan sxemaning taqdimoti                                      Akvarium
1. 5-6  nafar  ishtirokchilar  rahbar  bilan  birga  doira  shakli  bo’ylab 
o’tiradilar.  Ular  –  «baliqlar».  Ularning  atrofiga  guruhning  qolgan 
ishtirokchilari o’tiradilar (yoki turadilar). Ular – «baliq ovchilari».
2. Ichki  doira  a’zolari  («baliqlar»)  o’qituvchi  taklif  qilgan  savolni 
faol  muhokama  qiladilar.    “Baliq  ovchilari”  esa  kuzatib  turadilar 
va  savolni  muhokama  qilayotgan  biron  o’quvchining  fikri  ularni 
qiziqtirib  qolganda  jarayonga  kirishadilar:  qo’shimcha  qiladilar, 
savol beradilar, aniqlashtiradilar. SHunda «baliq ovchisi» fikri uni 
qiziqtirib qolgan «baliq»ning yoniga turib olishi kerak. 
3. Bir  muammoning  (masalaning)  muhokamasi  tugaganidan  so’ng 
ishtirokchilar  joylari  bilan  almashadilar  (doiradan  tashqarida 
turganlar  endi  doira  bo’ylab  o’tiradilar).  Barcha  ishtirokchilar 
doirada o’tirishlari maqsadga muvofiqdir                      Aqliy hujum metodi
1. Berilgan rasmdan 15 ta 
farqni toping!
2. Bu mashq uchun 5 minut 
vaqt ajratamiz.
3. Bu mashqni asosan 5-7 
sinflarga qo’llash 
maqulroq.
4. Bu mashq bilan o’quvchini 
zehnini baholash 
mumkin.
5. Bu metodda fanga mos 
sur’atlarni tanlash kerak.
6. Bu sur’at zoologiya fanida 
qo’llash uchun.                      E’tiboringiz uchun rahmat !

Interfaol metodlar. Ularning o’ziga xos jihatlari va turlari. Reja: 1. Noan’anaviy ( interfaol) dars mashg’ulotlari. 2. Hamkorlik muloqoti va ikki yoqlama aloqa. 3. Interfaol metod va ularning strategiyasi .

Interfaol tushunchasi Pedagogik jarayonni tashkil etishda har bir talabaning shaxsiy xususiyatlarini hisobga olish zarur. Pedagogik muloqot o’rnatish uchun zamonaviy innovatsion texnologiyalardan foydalanish ehtiyoji to’g’iladi. Bu texnologiyalardan biri interaktiv dars usullaridir.Lotinchadan “inter”-o’zaro “ akt”-muloqot degan ma’noni anglatadi.

Mashg’ulotlarni tashkil etish usullari. Interaktiv usullarga “aqliy hujum” mojoro metodi, “dumaloq stol’’ “uch bosqichli intervyu” ”stol ustidagi ruchka” “akademik munozara” “ baliq skeliti” “asalari galasi” “kritik vaziyatlarni tahlil qilish” va boshqalar kiradi.