logo

Tarix daraliklari va ularga quyiladigan zamonaviy talablar

Yuklangan vaqt:

23.11.2024

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

562.1015625 KB
Mavzu:
Tarix daraliklari va ularga quyiladigan zamonaviy talablar
Reja:
  1. XX asrning 20-yillarida Turkistonda tarix 
fanini òqitish
2 . Sobiq Shuro davrida tarix fanini òqitilishi
3 . Mustaqil Òzbekistonda zamonaviy tarixga 
quyilgan talablar  •
Zamonaviy o`qitish - bu hamkorlik, o`qituvchi va 
o’qiuvchining birgalikdagi faoliyati. O`qituvchi va o’quvchi 
ta`lim jarayonidagi sheriklardir. Zamonaviy dars 
o`quvchilarning faol ishi elementlari mavjudligi bilan 
ajralib turadi. O`qituvchining vazifasi ta`lim jarayoni 
uchun ijobiy sharoitlar yaratishdir.Biz har kuni jadal 
rivojlanib borayotgan axborot texnologiyalari asrida 
yashayapmiz. Yangi kompyuter texnologiyalari tufayli 
ma`lumot olish va o`quv jarayoni mazmunini boyitish 
imkoniyati paydo bo`ldi. Bugungi kunda o`qituvchi 
avvalgidek bilimlarning yagona manbai emas        •
Darhaqiqat, so`nggi 100 yil ichida eng ko`p o`zgargan texnologiya emas, 
balki bolalardir. Va ular har o`n yilda o`zgarib boraveradi. Buning sababi 
- hayotning tezligi, ijtimoiy muhitning xususiyatlari, globallashuv 
jarayonining faol davom etishi. Zamonaviy o`quvchilar dars vaqtida 
faqat o`qituvchi gapiraversa ular uchun bu ahamiyatli emas ya’ni ular 
an’anaviy ta’limdan zerikkan. Endi bilim ular uchun qandaydir tarzda 
qo`llanilishi, foyda keltirishi mumkin bo`lgan taqdirdaginamuhimdir. 
Zamonaviy maktab o`quvchilari uchun uzoq vaqt davomida kitob o`qib 
o`tirish yoki bitta vazifani uzoq vaqt o`ylash juda qiyin: ular 
ma`lumotni qisqa qismlarda o`rgatuvchi klip ko`rishni, jonli rasm yoki 
tushunarli diagramma shaklida ma`lumot olishni afzal ko`rishadi      
•
Tarix o‘qitishda o‘qituvchi ham, ayniqsa o‘quvchilar o‘qituvchi bayonini 
o‘zlashtirishda ba’zi qiyinchiliklarga duch kelishadi. O‘quvchilar 
yozdirilgan izoh matnlarni xohlagan vaqtda qayta-qayta o‘qib chiqishlari 
mumkin, ammo o‘qituvchining bayonini qayta eshita olmaydilar. Shunda 
o‘qituvchining nazorati va rahbarlik qilishi ayniqsa katta ahamiyat kasb 
etadi. O‘qitish metodlari o‘qituvchining aktiv fikrlash asosida 
o‘quvchilarni o‘qitishga, o‘qituvchi rahbarligida o‘quvchilarning ilmiy 
bilimlarni o‘zlashtirish va amalda qo‘llana bilishlariga, aqliy va jismoniy 
mehnat, ko‘nikma va malakalarini egallashlariga, bilish va ijodiy 
qobiliyatlari o‘sishiga yordam berishni ta’minlovchi usullaridan 
iboratdir. Maktab ta’limi metodlari sistemasidan to‘g‘ri foydalanilgan 
taqdirdagina ta’lim tarbiya ishlari sohasida yaxshi natijalarga erishish 
mumkin.    Foydalanilgan Adabiyotlar
•
1. Boynazarov F.A. Qadimgi dunyo tarixi. O‘quv qo‘llanma. 
T.:“A.Qodiriy
•
2.Hasanboyev J. va boshq. Pedagogika. Toshkent: Fan, 2006, 
284 bet.
•
3. Axmedshina F. Qadimgi Yunoniston tarixiga kirish. Egey 
sivilizatsiyasi. Jizzax, 
•
2004.
•
4. Muxammedov X. Xorijiy mamlakatlar davlati tarixi va 
qadimgi dunyo tarixi. 1-
•
qism. T., 1999.  •
E’TIBORINGIZ UCHUN RAXMAT

Mavzu: Tarix daraliklari va ularga quyiladigan zamonaviy talablar Reja: 1. XX asrning 20-yillarida Turkistonda tarix fanini òqitish 2 . Sobiq Shuro davrida tarix fanini òqitilishi 3 . Mustaqil Òzbekistonda zamonaviy tarixga quyilgan talablar

• Zamonaviy o`qitish - bu hamkorlik, o`qituvchi va o’qiuvchining birgalikdagi faoliyati. O`qituvchi va o’quvchi ta`lim jarayonidagi sheriklardir. Zamonaviy dars o`quvchilarning faol ishi elementlari mavjudligi bilan ajralib turadi. O`qituvchining vazifasi ta`lim jarayoni uchun ijobiy sharoitlar yaratishdir.Biz har kuni jadal rivojlanib borayotgan axborot texnologiyalari asrida yashayapmiz. Yangi kompyuter texnologiyalari tufayli ma`lumot olish va o`quv jarayoni mazmunini boyitish imkoniyati paydo bo`ldi. Bugungi kunda o`qituvchi avvalgidek bilimlarning yagona manbai emas