Afrosiyob devoriy suratlari manba sifatida Samarqand mahalliy ixshidlar hukmronligi yillarida















Mavzu:Afrosiyob devoriy suratlari manba sifatida Samarqand mahalliy ixshidlar hukmronligi yillarida
Reja: 1.Afrosiyob devoriy suratlarni topilishi 2.Afrosiyob devoriy suratlarini o’rganilishi tarixi 3.Afrosiyob devoriy suratlari manba sifatidagi o’rganilishi
Afrosiy ob dev oriy rasmlari – Afrosiyobda arxeologik qazilmalar natijasida topilgan mahobatli rangtasvirning noyob namu-nalari. Dastlabki namunalari arxeolog V. Vyatkin tomonidan ochilgan (1913). Keyingi qazishlar davri (1965–68)da oʻzbek arxeologlari 30 ga yaqin saroy xonasini ochishga muvaffaq boʻlganlar, bu xonalarning koʻplari devoriy rasmlar, naqshlar bilan bezatilgan.
Muzeyning eng noyob va qimmatli topilmalari orasida So’g’d ixshidi (hukmdori) Varxumanning elchilar qabul saroyidagi devor suratlarining alohida o’rni bor. XX asrning ikkinchi yarmida qadimiy Afrosiyob xarobalaridan,